Nieuw begin, Nieuwe kansen

Follow my blog with Bloglovin

Het is niet gek lang geleden dat ik een nieuwe blog genaamd What Louise Did? begon om te kunnen schrijven over de dingen die mij bezighielden en zo nu en dan ook recepten te posten. Na een tijd, door drukte, was ik al snel inactief en vergat ik zo nu en dan wat te schrijven. Inspiratie was er ook even vandoor en daarvoor in de plaats kreeg ik een writers block. Tot ik een paar weken terug weer een blog-virus had en besloot echt een actieve blogger te worden. Maar helaas… Mijn blog was meer dood dan levend. Op een of andere manier had blogspot al mijn foto’s inclusief header en icoontjes verwijderd. Waarom? Geen idee en ik denk dat ik er ook nooit zal achter komen. Mijn vermoeden is dat het iets te maken heeft gehad met het crashen van mijn laptop. Gek, want je zou denken dat alles online zou staan. Mijn icoontjes van Gmail waren ook op wonderbaarlijke manier verdwenen toen ik weer nieuw leven in mijn laptop blies. Maar goed, positief blijven! Ik mag nu een nieuwe start maken en je weet wat ze zeggen ‘een nieuw begin, nieuwe kansen’.

Een blognaam of titel verzinnen is nooit mijn sterkste kant geweest  (je wilt niet weten hoe frustrerend dat is met een studie waar je ontzettend veel papers moet schrijven, mét titel) en ik heb daarom ook het advies gevraagd aan een ras-blogger, namelijk Paul van Vrijspraak. We kwamen op het onderwerp ‘ogen’, want tja.. als ik complimenten krijg op mijn zelfportretten is het 9 van de 10 keer toch iets om mijn ogen of oogopslag. Zo werd de naam ‘In de ogen van’ geboren. De voorkeur ging uit naar ‘Door de ogen van’, maar die was helaas al in gebruik door iemand anders. Ogen in dit verband hebben eigenlijk meerdere betekenissen, behalve een eigenschap die ik het mooiste vind van mezelf (dit is alles behalve een arrogante opmerking, just saying.) Ogen zijn de spiegels van de ziel. Aan de ogen van iemand kan je heel veel aflezen. Als fotograaf kijk je alert om je heen en zijn je ogen, maar ook je inzicht, dus heel belangrijk om dat perfecte plaatje te creëren  Bovendien kijkt iedereen anders door zijn ogen naar de wereld en ontstaan er zo andere visies wat het leven spannend houdt. In mijn ogen gaat er niets boven een discussie, waarbij het als doel heeft je ‘beeld’ te vergroten (in plaats van jouw visie te dwingen op de ander) en je dus uiteindelijk leert van de mensen om je heen. Dat is zo mooi van ogen, iedereen kijkt er anders uit. Geen oog is hetzelfde, geen mens is hetzelfde, dus geen beeld hetzelfde. Alles is uniek. 

Poeh, genoeg gefilosofeerd. Ik hoop je door middel van deze blog een beeld te geven van wat mij bezighoudt en wat mij opvalt in deze mooie kleine wereld. Er zijn zoveel onderwerpen het waard om over te schrijven, dus eigenlijk zou er een oneindigheid aan inspiratie moeten zijn. Wanneer ik dit ook nog met mijn liefde voor fotografie (hoewel dat op het moment meer dood dan levend is. Tja, weer die inspiratie die kwijt is) kan combineren is dit helemaal leuk. Misschien zijn het niet altijd de onderwerpen die jij als lezer leuk of interessant vindt. Beauty is in the eye of the beholder, they say.

8 gedachtes over “Nieuw begin, Nieuwe kansen

  1. Wat heb jij een super leuke blog! Ik ben je via bloglovin gaan volgen. Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

Geef een reactie

