Door de ogen van… #1

Aangezien ik het eigenlijk ontzettend druk heb vanwege de tentamen-week, heb ik niet heel veel tijd om veel te posten komende week. Ook moet ik nog het gehele weekend werken, dus rustig verder verdiepen in de onderwerpen waar over ik wil schrijven zal niet echt lukken. Daarom maar even wat foto’s die ik afgelopen week maakte van de dingen die ik deed en zag. Dus de wereld door mijn ogen… 

Vorige week een lange wandeling gemaakt om even mijn hoofd te legen, nadat ik niets meer gedaan kreeg voor de studie. Op de terugweg loop ik altijd even langs de kinderboerderij om te kijken bij de dieren, iets wat me gelijk heel blij maakt.

Vorige week zondag een nieuwe start gemaakt in mijn ‘gedachten’-boekje, waar ik van alles in schrijf wanneer ik dit nodig heb. Ook om wat inspiratie op te doen voor mijn blog, maar ook om alles op een rijtje te zetten wat nog gedaan moet worden. Ik hou van notitieboekjes❤


Afgelopen weken was ik vrijwel iedere ochtend vanaf 8 uur al in de universiteitsbibliotheek te vinden. Maandagochtend maakte ik een foto toen ik nog niet naar binnen mocht. Ik blijf het een ontzettend mooi gebouw vinden om op de foto te zetten en vooral wanneer het buiten nog donker is, zijn de contrasten goed te zien.

Utrecht op z’n mooist: op de vroege ochtend wanneer de gebouwen mooi verlicht zijn en er geen shoppende mensen slenteren. I love it!

Mijn favoriete maaltijd van de dag: ontbijt! Ik maak iedere dag een ander soort warm ontbijtje. Afgelopen week maakte ik onder ander een ontbijt dat bestond uit havervlokken met banaan, een paar amandelen, kaneel en lijnzaad. Receptje volgt nog.

Afgelopen maandag leek het wel een warme lentedag🙂 Ik at mijn lunch op het plein bij de bibliotheek, terwijl ik een boek las en lekker de laatste zonnestralen meepakte. Da’s pas genieten!

Vanmorgen een zelfgemaakte cappuccino met sojamelk (alproccino) mee naar het werk genomen. Blijft lekker langer warm in mijn nieuwe keep cup, die ik ruilde met een collega voor coca-cola glazen😀 (zie: mijn blogpost over Buy Nothing New-maand)

Gisteravond een voorbeeld weekmenu, de regels en het mindset boekje van BodieBoost-afslank methode doorgelezen. Binnenkort zal ik een blogje schrijven over hoe enthousiast ik ben geworden van dit dieet (waarbij je gewoon mag snoepen!) en de enthousiaste en inspirerende berichten van Charlotte, bedenkster van BodieBoost.  Voordat ik weer opmerkingen krijg (“je bent niet dik”, “waarom moet jij afvallen?”), wil ik even zeggen dat het meer is dan afvallen. Maar hierover meer deze week…

Nou, dat was eigenlijk een kijkje in mijn leven van afgelopen week. Weinig woorden, veel foto’s. Maar goed, je weet wat ze zeggen: een foto zegt meer dan duizend woorden😉 Komende week zal mijn week wat minder afwisselend zijn en zal ik vooral achter mijn bureau tussen de boeken te vinden zijn. Hoe was jouw week? En wat zijn de plannen voor komende week?

x

4 gedachtes over “Door de ogen van… #1

  1. Ik begin elke dag met een zelfgemaakte soy latte, heerlijk! Ik zit er ook aan te denken om zo’n keepcup te kopen, lijkt me erg handig, dan hoef ik geen koffie meer op de uni te kopen. Maar lekt die niet als je hem in je tas hebt zitten? Ik ben er nog steeds niet zo goed achter of het meer zo’n ding is die je rechtop in de auto moet zetten of ook gewoon los in je tas kan doen.. Je notitieboekje met gedachtenspinsels is trouwens ook erg leuk, zo’n boekje wil ik ook wel! Zorgt misschien voor wat rust in mijn warhoofd😉

    1. Nou ik heb hem nog niet meegenomen aangezien ik nog niet naar de uni ben gegaan. Maar het blijft ook niet uren warm in de keep cup, niet zoals bij een thermoskan. Het blijft wel warmer dan in een normale to-go beker. ik moet het nog uitproberen dus hihi🙂 Ja he, ik schrijf veel van me af als ik onrustig ben of als ik te veel in m’n hoofd heb. Als ik een rot dag heb maak ik een leuke pagina met leuke uitspraken en de dingen die gewoon goed gaan🙂

Geef een reactie

