Tip: ‘Stay fit in the real world’


Een tijdje geleden zag ik op Twitter een tweet voorbij komen van @Girlslove2run met een blogtip van de week, namelijk BodieBoost. De titel trok mijn aandacht en ik keek gelijk wat dit precies was. BodieBoost blijkt een afslankmethode te zijn waarbij je moet snoepen. Ja, je leest het goed: moet snoepen. Ik neusde wat rond op de website en ging BodieBoost volgen op twitter. De vrolijke uitstraling en enthousiaste berichten op de BB-blog hadden gelijk mijn aandacht te pakken. Ik wilde daarom vandaag een blogpost wijden aan deze afslankmethode en de reden waarom het mij zo enthousiasmeert. 

‘Stay fit in the real  world’ is het motto van BodieBoost, waarbij afvallen op een leuke manier wordt aangepakt. Ik hoor je al denken: ‘afvallen op een leuke manier? Yeah right!’. Dit is geen crash-dieet waar je op shakes leeft of waar koolhydraten verbannen worden. Nee, dit is een ‘dieet’ (ik wil het bijna niet zo noemen) waarbij je gewoon uit eten kan gaan, alcohol mag drinken en zelfs moet snoepen. Daar wilde ik dus meer over weten en ben me gaan verdiepen.

Vakantiekilo’s
Voordat ik commentaar krijg van mijn directe omgeving: nee, ik hoef in principe niet af te vallen, mijn gewicht is normaal en ik ben niet echt dik (ook al zijn er momenten dat ik me wel zo voel, maar daarover zal ik later schrijven). Toch ben ik de afgelopen maanden, in de zomervakantie met name, anders gaan eten en heb het niet zo nauw genomen met wat ik in mijn mond stopte. De welbekende vakantiekilo’s zijn er dus aangekomen en ik leek mijn oude-ongezonde-eetpatroon weer op te pakken. Ik voel mij daar niet prettig bij, want tja ik ben een vrouw en heb altijd wel wat te klagen over mijn lichaam.  Dus besloot ik dat ik er drie kilo van af wil hebben en BodieBoost lijkt daarbij perfect van pas te komen, omdat dit een lange termijn-visie hanteert en waarbij eten ook gewoon leuk blijft. Ik hou van eten (haat-liefde verhouding eerlijk gezegd) en mijn boterham bijvoorbeeld ontneem je mij echt niet!

Bij BodieBoost gaat het erom dat je uit vijf verschillende groepen eet, namelijk koolhydraten, groenten, eiwitten, zuivel (of in mijn geval alles op plantaardige basis) en fruit. Van alle groepen eet je 2 porties per dag. Bovendien moet je daarnaast houden aan de 12 regels die niet al te moeilijk zijn, o.a.: bewegen, genoeg water drinken, snoepen en alcohol drinken zijn toegestaan én heel belangrijk: een positieve gedachte (mindset). Wanneer je de formule goed volgt, val je een halve kilo tot een kilo per week af (en verlies je 1 cm per week).

Positief denken
Na wat contact gehad te hebben met Charlotte, de bedenkster van de afslankmethode, was ik helemaal enthousiast geworden. Ik ontving een voorbeeld-weekmenu en downloadde de bijbehorende mindset e-book. Vooral het laatste sprak mij ontzettend aan. Ik word er steeds meer bewust van dat ik echt veel te veel met (niet) eten bezig ben, waardoor het op een gegeven moment gewoon een obsessie wordt. Gek word ik ervan! De mindset tutorials helpen je om die gedachtegang te veranderen in een positievere houding tegenover eten. Bovendien worden er iedere dag leuke inspiratievolle berichten op de BodieBoost-blog geplaatst.

Nu blijft het niet bij een blog, een mindset e-book en een voorbeeld-menu (om al wat wegwijs te worden met BodieBoost). Vanaf volgende week ligt ook nog eens het BodieBoost-boek in de winkel.  Ik ben ontzettend benieuwd en zal BodieBoost-boek en de afslankmethode dan ook gaan uitproberen. Voor vier weken zal ik mijn bevindingen bijhouden en zal deze iedere week in een blogpost plaatsen. Ook zal ik schrijven over hoe het eten is bevallen en uiteraard het resultaat.

Lezersactie!
Maar, dat is niet alles! Als lezer kan jij een exemplaar van het BodieBoost-boek winnen. Zoals ik schreef zal ik iedere week een blogpost wijden aan mijn bevindingen van deze afslankmethode en  zal ik iedere keer ook de lezersactie plaatsen met de aanwijzingen die jij moet volgen om kans te maken. Daarover dus later meer tijdens mijn vierweekse-test van BodieBoost!

Dat was dan mijn eerste blog-tip die ik jullie echt niet wilde onthouden. Ik wil bovendien even zeggen dat ik niet betaald krijg door BodieBoost om al deze positieve dingen te zeggen of omdat ik dit ga testen. Tijdens de test zal ik ook objectief mijn mening geven en zal ik deze ook plaatsen hier op mijn blog. Neem echt eens een kijkje op de website en blog van BodieBoost, want het straalt echt een positiviteit uit! Leuk, I like it!

10 gedachtes over “Tip: ‘Stay fit in the real world’

  1. Ben benieuwd! Als het wat is ga ik het misschien ook wel doen.. Merk zelf ook dat ik teveel met (niet) eten bezig ben. Heb een tijdje Weight Watchers gedaan en wel wat kilo’s kwijtgeraakt, maar toch was het niet helemaal mijn ding (en kost geld, ook jammer). Ik ga je volgen de komende weken, succes!

    1. Jammer dat dat he dat WW zo duur is eigenlijk. Waarom zou het zo duur moeten zijn om af te kunnen vallen?😦 Erg jammer!
      Dank je wel en leuk dat je me gaat volgen!

  2. Klinkt leuk ben alleen bang dat het voor mij niet werkt en dat ik door zal blijven eten. Maar ja dat maakt dit ook weer interessant. Klinkt aantrekkelijk. Heel veel succes!

  3. Haha, wat een leuke insteek inderdaad! Hoewel ik me wel afvraag wat dat ‘snoep’ dan inhoudt, want winegums enzo vind ik bijvoorbeeld echt niet lekker, bevatten vaak gelatine en voegen volgens mij niks toe, dus ik zie mezelf die nog niet zo snel eten, maar ik zal eerst eens even naar jou kijken!😉

    1. Snoepen omvat alle ‘slechte dingen’ dus niet alleen ‘snoepjes’🙂 Maar ook gebak, muffins, koekjes, chipjes e.d.🙂 Ik zal hier anders even over schrijven in de volgende blogpost over BB!

Geef een reactie

