Set your goals

Een weekje lekker rust en ontspanning gehad door veel leuke dingen doen. Zo ben ik lekker naar Amsterdam geweest (i.c.m. een bezoek aan de UvA), heb ik een gezellige dag gehad met mijn tante in Rotterdam, met oude vrienden afgesproken en genoten van een kop koffie bij mijn favoriete koffiewinkel in Spijkenisse. Nu begint dan echt weer het gewone leven. Mijn twee vakken (Keltisch en Seventies) heb ik met mooie cijfers gehaald en de zorgen waren weer om niets. Vanaf morgen begin ik met een vak waarbij ik mijn bachelor scriptie ga schrijven! De tijd vliegt….

Ik lees veel blogs over doelen die mensen willen halen wanneer een nieuwe maand begint. Bij mij werkt dat vaak anders en heb vaak doelen wanneer het nieuwe blok (periode) op de universiteit begint. Het voelt voor mij altijd als een heel nieuwe start. Onlangs kocht ik een notitieboekje waarin ik mijn ideeën voor deze blog ga uitwerken, maar het werkt ook prima als een notitieboek waar ik mijn doelen kan uitwerken. Deze zet ik vandaag voor jou op een rijtje.

Het voordeel van doelen op papier zetten, is dat je er niet omheen kan. Je hebt ze opgeschreven en dus kan je ze keer op keer teruglezen. Dit werkt juist motiverend om je aan de doelen en plannen te houden. Bij mij in ieder geval wel! Zo zit ik, as I speak, in een gigantische rotzooi in mijn huiskamer, omdat ik een grote opruiming aan het houden ben. Boekenkast opnieuw inrichten (boeken die ik nog niet gelezen heb bij elkaar zetten) en spullen uitzoeken die ik niet meer gebruik. Een schone start voor komend blok! I love it! Het ruimt zo lekker op en dat betekent ook gelijk weer ruimte in je hoofd voor nieuwe positieve dingen.

Mijn doelen voor komende periode zijn:

– Meer bewegen:  Helaas mag ik nog niet hardlopen vanwege een enkelblessure dus heb ik als doel: wandelen en fietsen. Ook wil ik weer wat meer spiergroepen gaan trainen door middel van pilates!
Don’t worry, be happy: Vooral het eerste moet ik in mijn achterhoofd houden. Afgelopen maanden heb ik mezelf zo erg lopen pushen om zo hoog mogelijke cijfers te halen om in aanmerking te komen voor een researchmaster. Hierdoor was ik de plezier in mijn studie eigenlijk een beetje kwijt en was ik vooral erg moe. Een nieuw doel: mijn best doen, minder druk maken en vooral plezier hebben in de studie!
– Minder koffie: Tja, ik moet echt minderen, aangezien ik vaak een opgefokt gevoel heb van te veel koffie. Bovendien moet ik  bekennen dat ik, sinds ik koffie drink, een paar kilo ben aangekomen. Ik maakte thuis veel te veel koffie. Mezelf helemaal koffie ontzeggen doe ik niet, maar dan ga ik ook echt genieten van dat ene kopje koffie in de week!🙂
– Buy Nothing New voortzetten: Zoals ik eerder in een blogpost schreef, deed ik mee aan Buy Nothing New-maand (BNNM). Oktober is voorbij en dus ook BNNM, maar ik ben zo enthousiast geworden dat ik verder wil. Helaas was ik vorige week al de fout ingegaan door schoenen en een jurkje te kopen, maar dit kon even niet anders. Wel ben ik enorm bewust nu in wat ik koop.
– Meer aan mezelf denken: lijkt mij duidelijk!
– Meer tijd voor ontspanning: blog, fotografie, koken en yoga. Dit past eigenlijk onder het ‘meer aan mezelf denken’. Afgelopen twee maanden was ik alleen maar bezig met de studie. Ik moet dat wat meer loslaten en ook wat andere dingen doen als ontspanning.
– Iedere avond een stuk Duits lezen: Ik ga verder in Duitse geschiedenis en wil mijn Duits gewoon gaan verbeteren. Dit ga ik doen door iedere avond een stuk te lezen uit een leesboek en wat meer Duitse tv kijken. Jawohl! Gelukkig luister ik al genoeg Duitse muziek😉
– BodieBoost voltooien: Ja, mensen. Ik ben sinds vandaag dan écht bezig met BodieBoost. Het is wat later en mijn eerste blogpost zal volgende week dan ook geplaatst worden (samen met de winactie!). Het boek had ik gisteren in huis en nu kan ik echt starten!
– Website updaten: gewoon omdat het moet! Vooral als ik fotografie weer wil oppakken.

Dit zijn mijn doelen voor komende drie maanden dus. Het zijn geen grote doelen, maar wel fijne en reële doelen, want je kunt natuurlijk ook te ver gaan. Het is fijn ze op papier te hebben, zodat ik mezelf eraan kan herinneren. Stel jij wel eens doelen voor jezelf en wat zijn jouw doelen op het moment?

 

5 gedachtes over “Set your goals

  1. Ik stel heel vaak doelen voor mezelf. Leuk om te zien dat het bij jou per blok van school gaat, merk dit bij mezelf ook. Gisteren is het nieuwe blok begonnen en heb me voorgenomen om alles goed bij te houden (gaat trouwens wel goed, als er al 3 vakken zijn die je niet hoeft te volgen, hihi) Succes met je doelen!

Geef een reactie

