Door de ogen van #2

Vandaag weer eens tijd voor een ‘door de ogen van’.  De onderwijsvrije week waarin ik ontzettend veel leuke dingen gedaan heb, is voorbij en het nieuwe blok is begonnen. De eerste week van november begon al goed met deadlines die ingeleverd waren, leuke afspraken met familie en vrienden, een housewarming en een bezoek aan Amsterdam en de universiteit aldaar…

Nu is dat alweer voorbij en liggen de opdrachten alweer op mij te wachten, hoewel het lastig is om mij er toe te zetten. Op één of andere manier kan ik weinig enthousiasme voor m’n studie vinden. Misschien na m’n bachelor toch maar een tussenjaar inlassen en lekker reizen? Achja, het zijn hersenspinsels. Nu laat ik jullie even zien wat ik afgelopen week gedaan heb.

  De dag nadat ik mijn paper had ingeleverd (daar had ik een 8 voor, btw! BAM), ging ik naar Amsterdam toe. Ik moest die avond naar de universiteit daar en besloot er een hele dag van te maken. Met heel veel tips van leuke vintage winkeltjes op zak ging ik de stad in. Toch is er weinig van gekomen. Afspreken en kletsen met vrienden is natuurlijk veel leuker. Volgende keer beter…

Ik lunchte bij Beter en Leuk, een heel schattig eetcafeetje/lunchroom/restaurant-achtig plekje (kan het niet benoemen, want het is zo schattig. Alsof je bij iemand thuis bent). Daar hadden ze allerlei lekkere vegetarische en veganistische dingen op de kaart staan. Ik nam de boterhammen met paprikahummus met een kop yogithee.

Ook haalde ik   twee broeken op ergens in Amsterdam na een advertentie op facebook. Voor niets! Dat is nog eens leuk🙂 Vooral wanneer je aan Buy Nothing New doet.

Vervolgens ging ik een paar dagen naar  Spijkenisse, waar mijn ouders wonen en waar ik 21 jaar heb gewoond. Vanwege een paar afspraken daar en in Rotterdam was het handiger om weer een paar dagen terug te gaan. Altijd fijn.. Ook al is Spijkenisse niet de mooiste stad om te zijn. Maar de mensen die er wonen zijn mijn thuis, dus kom ik nog altijd graag terug.

In Rotterdam ging ik onder ander naar het Grafisch Lyceum waar ik had afsproken met iemand van Facebook om een vestje op te halen en wat Duitse boeken. Erg leuk om zo via groepen op dit sociaal medium spulletjes op te halen. Het was bovendien lang geleden sinds ik in dit deel van R’dam was geweest… Feels like home. De volgende dag ging ik lunchen met mijn tante bij Dudok en bleef ik gezellig eten bij haar en mijn Oom🙂

Zo kocht ik ook, terwijl ik met mijn tante in Rotterdam was, dit jurkje bij H&M voor het BodieBoost lanceringfeest van morgen. Ik draag nooit echt jurkjes, maar vond deze erg leuk (ook gelijk voor de kerst). De volgende dag kocht ik onwijs stoere sleehak-enkellaarsjes. Niet helemaal Buy Nothing New-proof, maar ik ben er in ieder geval bewust van🙂 Hoe vinden jullie het jurkje?

Dronk ik bovendien ook nog eens een heerlijke alprolatte bij Kaldi in Spijkenisse. Dit is echt mijn favoriete koffietentje, naast de DE Café in Utrecht. Bovendien is Kaldi ook de enige op Voorne Putten die  sojamelk als optie heeft in de koffie en dus kunnen mensen met een melkallergie (en veganisten) hun hart ophalen hier. Echt waard om hier eens naar binnen te lopen….

Ook ging ik op visite bij mijn zusje in haar nieuwe huisje. Ik maakte haar een grote kop cappuccino en we gingen film kijken… of eerder gewoon kletsen. Tja, sinds we niet meer op elkaars lip zitten (bij elkaar wonen) gaan we super goed met elkaar om. Love you, sis! Ben ontzettend trots op je en je doet het geweldig als dokterassistente. Je mag trots op jezelf zijn met je nieuwe huis, stage en baan!

Toen ik weer thuis kwam in Maarssen vond ik een pakketje. Mijn boek van BodieBoost was binnen en op de envelop stond zelfs mijn blog  genoteerd. Pretty  cool, he? Deze week ben ik dus begonnen met het testen. Ik kan al zeggen: super goed vol te houden en eet zelfs veel meer dan ik gewend ben. Woensdagavond zal de eerste blogpost (met winactie!) gepubliceerd worden. Ben benieuwd wat ik kwijt ben na een week.

Mijn vrije week is eigenlijk voorbij gevlogen. Time flies when you are having fun… Dit was nog maar een selectie van wat ik deed en ik kijk er met een glimlach op terug. Nu liggen er vier boeken te wachten gelezen te worden en mag ik hard aan de slag voor mijn bachelor scriptie. Wat gaat dat snel🙂 Ik hoop snel goed tijd te maken voor wat meer ‘inspirerende’ blogposts! Wat hebben jullie afgelopen week gedaan?

8 gedachtes over “Door de ogen van #2

  1. Wat een leuke dingen heb je gedaan! Ik vind het jurkje heeel mooi staan. Ik draag zelf ook bijna nooit jurkjes omdat ik dan nooit weet wat voor een schoenen ik erbij moet dragen (ik heb verder geen hakjes of andere ‘vrouwelijke’ schoenen). Dus als ik dan een keer een jurkje draag voel ik me meteen heel chique, haha! Heb jij dat ook?
    P.S. Gefeliciteerd met je 8, whoeoe. Goed gedaan!!😀

    1. Dank je wel! Dat probleem ken ik, ik had ook geen hakken of andere schoenen die onder een jurk passen dus heb speciaal schoenen moeten kopen. Ik kan eigenlijk niet eens op hakken lopen. Dat zeker, ik voel me altijd zo overdressed, maar dat ben ik dan totaal niet eigenlijk. hihihi

Geef een reactie

