Bodieboost test: week 1

Er zit alweer meer dan één week op. Waar heb ik het over? Juist, mijn BodieBoost-test. Anderhalve week geleden viel het boek bij mij op de deurmat en het testen kon beginnen. Ik schreef hier eerder over in twee blogposts: hier en hier (daar ga ik ook verder in op het principe van BodieBoost). Aangezien ik vorige week maandag ben begonnen, maar mij woensdag heb gewogen, zet ik pas vandaag mijn eerste blogpost online. Ik ga jullie vandaag mijn eerste indruk van het boek en het dieet delen, zal een dag eruit pikken wat ik allemaal gegeten heb én uiteraard het resultaat na een week: ben ik afgevallen of niet? Tevens ga ik jullie uitleggen hoe je kans kan maken op een BodieBoost-boek die ik mag weggeven.

     

Eerste indruk boek

Zodra ik het boek binnen kreeg, moest ik het boek natuurlijk gelijk lezen. Wat een ontzettend fijn boek. Het boek straalt zoveel enthousiasme uit en daarvoor hoef je het nog niet eens open te slaan. Ook de gehele lay-out (kleur, letters, gebruik van foto’s) is erg vrolijk en komt ontzettend positief over. Ik had gelijk zin om te beginnen. Ook al wordt er hier en daar spreektaal gebruikt waar ik zelf niet zo’n fan van ben (sinds ik dat absoluut niet mag gebruiken tijdens mijn studie), maar dat terzijde. Wat ontzettend leuk is, is dat het boek volledig uitstraalt hoe Charlotte zelf eigenlijk is. Ik heb haar afgelopen zaterdag mogen ontmoeten op het lanceringsfeest van haar boek en ze is zo enthousiast: precies zoals ik het ervaar wanneer ik haar boek lees, maar ook haar blog en andere social media. Dat schept vertrouwen!

In het boek wordt heel rustig stap voor stap de gehele methode uitgelegd inclusief handige lijstjes (jokers en de families) én tien weekmenu’s met heel veel verschillende lekkere recepten. Daarbij  is er ook ruimte om je ervaringen op te schrijven. Ook kan je het boek open laten liggen zonder dat hij dichtvalt. Handig tijdens het koken. Toch heb ik wel één opmerking over de afslankmethode. Er staat in het boek dat alle producten makkelijk verkrijgbaar zijn (wat ook zo is) en dat het betaalbaar is. Hier ben ik het niet helemaal mee eens, aangezien ik echt merk dat ik veel meer kwijt ben aan boodschappen wanneer ik BodieBoost volg. Producten als gerookte zalm, parmaham, rucola en geitenkaas zijn toch producten die erg kostbaar zijn. Het gaat er dan wel om dat je geniet, maar als student vind ik het toch erg prijzig. Vooral als je een week lang geitenkaas op stokbrood mee moet nemen. Máár ik geniet wel van alle gerechten die ik tot nu toe gemaakt heb en dat  is eigenlijk het meest belangrijke. Bovendien kan je producten ook vervangen voor goedkopere alternatieven, maar ik wilde mij streng aan het menu houden.

“Erg lekker, maar vooral veel”
Mijn eerste BodieBoost week is voorbij gevlogen en ik stond echt versteld van al het eten dat op het menu stond. Je kunt kiezen uit zeven recepten voor de avond en het dagmenu ziet er eigenlijk voor één week hetzelfde uit. Een voorbeeld van wat ik moest eten op een dag:

                       
Ontbijt: 1. bakje sojayoghurt met twee sinasappels (1x zuivel, 1x fruit).
Tussendoor: 1 banaan (1x fruit).
Lunch: 2 mueslibollen met appelstroop*  (1x koolhydraat en 1 smaakmaker).
Tussendoor: Een bakje wortels en 1 glas sojamelk (1x groente en 1x zuivel).
Avondeten: Lauwwarme Italiaanse salade met een halve stokbrood. ik verving de parmaham voor gerookte zalm, omdat ik niet van vlees houd.
Tussendoor: handje rauwe amandelen. (moest: maar dit kon ik niet meer eten zo vol dat ik nog zat)

* eigenlijk zou er kaas op de mueslibol moeten, maar met mijn melk-allergie gaat dat niet. Ik verving de kaas door een glas sojamelk (als tussendoortje, want met de lunch zat ik te vol) en deed één smaakmaker op mijn brood.

Zoals je kunt lezen mag je ontzettend veel eten op een dag en het is dan ook echt geen uithonger-dieet. Hierdoor was ik soms erg sceptisch over de hoeveelheden voedsel. Op dagen zoals deze waarbij je, met een grote salade, ook nog een halve stokbrood mag eten had ik echt steeds het idee dat je nooit kan afvallen als je zoveel mag eten. Toch heb ik mij aan alle hoeveelheden gehouden zoals ze staan beschreven in het boek en hield ik mij netjes aan de regels. Een aantal jaar terug ben ik twaalf kilo afgevallen door juist wat minder te eten. Om daar opeens van af te stappen is even gek. Ook merkte ik dat ik veel minder met eten bezig was dan normaal en dat voelt fijn. Ik ben nog steeds van plan om een blog te schrijven over mijn relatie met eten en afvallen, maar dit ligt erg gevoelig. Dit is ook één de redenen waarom ik BodieBoost test: ik wil weer normaal met eten kunnen omgaan (hierover later meer). Dat werkte in ieder geval wel deze week en heb ontzettend genoten en minder nagedacht.

Resultaat 

Nu wil je natuurlijk weten of BodieBoost nu echt werkt. Zoals ik zei was ik nogal sceptisch over de hoeveelheden eten en of ik hierdoor wel zou afvallen. Vanmorgen mocht ik na een week weer op de weegschaal staan en m’n buikomvang meten. Best stom, maar ik was ontzettend benieuwd. Máááár… het viel op zich nog mee:
Gewicht: 0.7 kg kwijt
Buikomvang: 0 cm kwijt
Ik had juist gehoopt dat mijn buikomvang wat minder zou zijn, aangezien mijn gewicht mooi is, maar m’n buikomvang wel wat minder mag. Ik val daar ook het minste af (het is gewoon m’n bouw). Toch ben ik bijna een kilo kwijt geraakt met zoveel eten in één week. Hopelijk zal ik volgende week ook wat centimeters kwijt zijn.

Win-actie

Ben jij nu nieuwsgierig geworden van de BodieBoost-methode en zou jij ook dit leuke vrolijke boek willen hebben? Dat kan! Je kunt namelijk het BodieBoost-boek inclusief een persoonlijk consult van Charlotte winnen. Hoe tof is dat? Hartstikke tof dus. Je kunt het boek natuurlijk niet zomaar winnen en dus moet je het volgende doen om kans te maken:

1. Like BodieBoost op Facebook hier. https://www.facebook.com/bodieboost
2. Laat je naam + achternaam in de reacties van deze blogpost achter.

Aan het einde van mijn test zal ik alle reacties gaan tellen en kiezen Charlotte en ik een winnaar uit.  Ik zal deze winactie ook in de andere drie (komende) blogposts plaatsen en ook de reacties daar worden meegeteld. Je mag uiteraard op iedere blogpost reageren, maar je doet uiteindelijk maar één keer mee in de loting. Daarna maak ik hier de winnaar van het BodieBoost-boek bekend.

Dit was mijn eerste blogpost over mijn BodieBoost-test (en Challenge). Je kunt het boek, wanneer je niet kan wachten op de winactie, ook bestellen en kopen bij iedere boekhandel. Volgende week zal ik weer mijn bevindingen doen en nog wat onderwerpen behandelen. Ik beloof dat mijn blogpost vast niet zo lang zal worden zoals nu. Wat vind jij er tot nu toe van? Ben je nieuwsgierig geworden?

17 gedachtes over “Bodieboost test: week 1

  1. Wow! 0,7 kg? Dat is veel! En die buikomvang komt denk ik vanzelf wel, je bent ook pas een weekje bezig🙂 Ik weet niet of je erbij sport? Dat zou je ook nog kunnen doen, voor een wat strakkere buik..

    1. Heey! Ja vond ik ook wel maar geloof het resultaat pas na een paar weken denk ik. Ja ik bweeg wel en doe oefeningen. Ga misschien ook lid worden van Train More zodat ik lessen pilates en yoga kan volgen en andere dingen kan doen. maar loop nog met een blessure bij de fysio dus ik moet uitkijken. xx

      1. O, wat goed! Je hebt trouwens wel gelijk, ik vond de boodschappen ook echt niet goedkoop. Maar gelukkig eet ik komend weekend niet thuis, dat scheelt!

      2. hahaha herkenbaar. Dit weekend ga ik weer naar m’n moeder dus hoef ik ook even geen boodschappen te doen🙂

  2. Hoi Louise,

    Wat een heerlijk verslag! Ik kan me er ontzettend in vinden. Mede namens alle allergieën die ik ook heb een absolute aanrader voor afvallen op een gezonde manier!! Maar ook als je geen allergieën hebt is dat een absolute motiverend boek om op een leuke manier af te vallen want je moet het natuurlijk weer positief blijven bekijken!! Dat werkt het beste!! Succes met je verdere afvallen met dit heerlijke boek!! En stiekem hoop ik dat ik met de win actie geluk heb!! Zie het al helemaal zitten!! Groetjes Maartje Oliemans

  3. Nou, ik vind 0,7 erg netjes, zeker als je zoveel mag eten!🙂 Ik vind het heel interessant om te lezen, het klinkt erg leuk, ben benieuwd hoe het verder zal gaan!

  4. Interessant om te lezen, ik vind artikeltjes over voeding altijd erg interessant! Fijn dat het niet een dieet is waarbij bijvoorbeeld je als lunch alleen een sinaasappel mag eten (dat kan toch niet?!). Ik heb nog nooit een dieet gevolgd en ben het ook niet van plan, maar de laatste paar maanden ben ik volgens mij wel 5 kilo aangekomen? Haha! Ik was redelijk mager dus ik zit nu gewoon op normaal gewicht maar ben toch wel bang dat als ik zo door ga dat ik uiteindelijk een rond tonnetje wordt. Maar goed, aan diëten ga ik nu écht nog niet beginnen, ik hou er helemaal niet van als ik niet zelf kan beslissen wat ik kan eten. Aan de winactie doe ik dus niet mee! Wat ik me trouwens wel afvroeg; staan er alternatieven voor vlees/vis in als je vegetariër bent?

    1. Ja ik ook🙂 Vooral recepten ook! Nee inderdaad, ik ben ook niet zo’n fan van diëten en doe het liever gewoon rustig aan en eet gezond. Hihi dan moet je ook gewoon niet mee doen. Om je vraag te beantwoorden: dat kan wel. ik eet nu wel wat vlees en vis (vanwege m’n gezondheid mag ik eigenlijk niet meer vega eten), maar je kunt dit alles gewoon vervangen met vega opties. Gelukkig maar, want anders zou ik dit ook niet doen als ik écht iedere dag vlees moest eten, brrrb.

      1. Oh! Daar heb ik eigenlijk nog niet eerder van gehoord, dat je door gezondheidsredenen niet vega mag eten, lijkt me supervervelend! Welke reden zit daar achter? Ik dacht dat je met vegetarisch eten wel ongeveer hetzelfde binnen zou krijgen, als je er een beetje op let dan.

      2. Nouja, ik heb na 5 jaar vega te eten (of eigenlijk vegan, omdat ik ook nog een melkallergie heb) echt een heel zwaar vitamine B12 te kort opgebouwd en ook een ijzer te kort. Ik moest daardoor weer vlees gaan eten en heb nog steeds na 2 jaar injecties. Thuis eet ik vooral vega, en dan bij mijn ouders in het weekend eet ik wel vlees mee. Maar ben er niet gek op. Ondanks zo goed opletten met wat ik at, heb ik toch dat tekort opgebouwd😦

  5. Wauw super. Ik zat zelf nog te twijfelen of ik zou beginnen aan BodieBoost maar nu weet ik het zeker. Al dat lekkere eten en ook helemaal niet weinig. Zo anders als alle eerdere dieet pogingen die ik heb geprobeerd!

  6. Hoi hoi,

    Interessant boek en ik zou graag meedoen aan de winactie, niet zozeer omdat ik gewicht kwijt wil (nouja wel een beetje, ik blijf een vrouw) maar meer omdat ik over het algemeen gezonder wil eten. Daarnaast ben ik ook een moeilijke eter en heb ik besloten meer dingen buiten mijn comfortzone te gaan eten en dit kan door de grote keuze aan recepten vast helpen🙂

    P.s. hele leuke blog. Shame on me dat ik niet eerder ben gaan lezen🙂

  7. Oh jeetje, dat is wel heftig. Ik heb vorig jaar een hele tijd last gehad van extreme vermoeidheid en heb toen ook meteen m’n B12 niveau laten meten, maar dat zat gelukkig wel goed. Maar het kan ook zijn dat je lichaam gewoonweg geen B12 opneemt toch? Ook al eet je wel vlees e.d. Zoiets las ik in ieder geval een keer op mijn Google zoektocht toen ik zo moe was en allemaal verschillende verklaringen aan het uitzoeken was (jaaaa dat is heel fout om te doen, maar dat is echt een soort hobby van me, haha!) Lijkt me echt heel naar als ik ineens vlees zou moeten eten, ik denk niet dat ik dat zou kunnen eigenlijk. Vis misschien nog wel. Maar ineens een biefstukje wegwerken, jakkes. Ik leef met je mee in ieder geval!

    1. Ja dat kan inderdaad. ik heb ook een maagonderzoek gekregen (AAH, zo niet leuk!) om te zien of ik het wel opnam maar ze konden niets geks zien. Vond het ook helemaal niets dat ik weer een stuk vlees moet eten en het meeste eet ik dan ook niet (biefstuk is zo vies!).
      Heel herkenbaar, verklaringen zoeken op internet wat je zou kunnen hebben. Doe ik ook vaak, hahaha.

Geef een reactie

