Geluksmomentjes

Soms moet je gewoon even stilstaan bij de mooie dingen die op je pad komen in het leven. Ook de kleine dingen. Misschien júist de kleine dingen. Wat brengt het toch een hoop positiviteit met zich mee als je er even bij stilstaat en maakt je dag nog een stuk mooier. De geluksmomenten waar ik vandaag heel dankbaar voor ben:

  

♥ Mijn eerste groepsles pilates! Normaal gesproken ben ik iemand die niet van groepslessen houd en juist lekker op mezelf ga sporten. Ik krijg toch vaak van zulke gedachten als ‘wat als ik voor schut sta, omdat ik het niet volhou of omval?’ en zelfs ‘ik zal voor schut staan tussen al die strakke afgetrainde meiden die al heel lang pilates doen’ (het is stom, ik weet het). Het was toch wel een overwinning en viel uiteindelijk mee. Heb heerlijk met alles meegedaan en hield alle oefeningen (behalve eentje, maar dat lag niet aan mij) super goed vol! Wat is bewegen toch heerlijk!

♥ Het heerlijke zonnetje dat begon te schijnen op het einde van de pilates-les: precies de zaal in. Wat was het toch een ontzettend mooie dag en wat is Utrecht toch mooi wanneer de stad omhelst wordt door zonnestralen.

♥ M’n kopje zelfgemaakt soja latté toen ik vanmiddag thuiskwam. Ik weet het: het mag niet met BodieBoost. Maar ik wil mezelf niet alles onthouden. Genieten moet!

♥ Oude foto’s van vroeger bekijken. Toch leuk om te zien hoe ik qua ‘stijl’ veranderd ben. Fijn om de lieve mensen om mij heen op de foto te zien en m’n oude huis. Ik mis het soms wel, maar dat maakt niet uit. Dat betekent dat het echt thuis was!

♥ en, as I speak, de maan die mooi te zien is met een helder donkerblauwe lucht. De blaadjes die vrijwel allemaal van de bomen zijn gevallen. Ik krijg gelijk zin om kruidnootjes met warme sojachoco te drinken. Of leuke kerstlichtjes op te hangen. (Iets wat ik normaal nooit zou doen, want ik ben nogal anti-kerst vanwege de gehele commercie er omheen. Nu heb ik toch, sinds ik een ‘eigen’ huisje heb, ook een zwakte voor de kerst-gezelligheid in huis brengen. Geen kerstboom hoor. Alleen maar lichtjes en een hoop kaarsjes. Voor de rest mag kerst mij gestolen worden;)) Binnenkort toch eens naar de kringloopwinkel om wat spulletjes te halen.

Wat waren jouw geluksmomentjes van vandaag? 

8 gedachtes over “Geluksmomentjes

  1. Ik heb je blog vandaag ontdekt en vind het helemaal leuk, dus je hebt er een volger bij! Wat goed dat je naar Pilates bent gegaan. Precies om dezelfde reden als jij ga ik ook niet graag naar groepslessen. Ook ik heb uiteindelijk besloten mee te doen en het viel dan achteraf toch mee🙂. Bovendien heb ik de laatste tijd geleerd me niet zoveel aan te trekken van wat andere van mij denken. En durf daardoor sneller dingen die ik eerst niet zou doen.

    Mijn geluksmomentjes vandaag: ook de zon! Wat fijn dat ie vandaag weer volop scheen!! Lekker op een stoel in het zonnetje genieten! En ik heb een heerlijk klein toetje gegeten: Praline dessert met hazelnoten van de Aldi in een schattig klein glaasje. Love it!

  2. Toevallig, bij mij staat er ook een ‘geluksmomentjes’-blog op de planning. Mooi om te zien dat je geniet van de kleine dingen in het leven, dit kan ik altijd erg waarderen in mensen.

    1. Wat leuk😀 Ik ben benieuwd! Ja ik probeer het echt, ik kan soms best boos worden of negatief ook om kleine dingen (mensen in het verkeer die niet uitkijken bijvoorbeeld)… dat probeer ik te bannen door positieve dingen die ik meemaak😀

  3. Mijn geluksmomentjes van vandaag waren inderdaad ook de zon! Wat een heerlijk weer was het vandaag! Verder mijn heerlijke cappuccino bij de Starbucks vanmiddag, en dat het eten voor me op tafel klaar stond toen ik om 7 uur thuis kwam net.

    Wat schrijf je toch heerlijke blogs! Mijn voornemen is om morgen of zaterdag een blog te schrijven over ‘openbaar vervoer’ haha, dus weer heel iets anders. Hoewel… Daar zijn soms ook wel geluksmomentjes te vinden natuurlijk!

  4. Wat geniet ik toch iedere keer weer van je blog! Je schrijft zo leuk, kijk elke keer weer uit naar je blog! Liefs van moessie xxx

  5. Goed dat je toch naar een groepsles bent gegaan! Heel herkenbaar hoor. Ik sport al jaren helemaal niet. Ik kan gewoon niks bedenken dat me een beetje leuk lijkt om te gaan doen, maar aangezien mijn energieniveau echt drie keer niks is moet ik van mijzelf echt iets gaan doen! Ik zit al een tijdje te denken aan yoga, gewoon een keer proefles, maar het idee van zo’n groepsles houdt me echt heeel erg tegen. Aangezien ik totaal geen conditie heb en lenig ben ik al heeeelemaal niet. Ik denk dat ik eerst maar begin met hardlopen in m’n eentje, eens zien of ik dan m’n conditie wat kan verbeteren🙂
    Oh en mijn geluksmomentje: ik had vandaag de eerste wekelijkse bonusopgave voor Statistiek 1 (dit vak volg ik al voor de derde keer, het wil steeds maar niet lukken, arggg wat een rotvak) en die ging héél goed. Ik was zo trots op mijzelf dat ik alle vragen wist! Ik ben heel benieuwd naar m’n cijfer🙂

    1. Lastig is dat he! Pilates is op zich ook erg leuk en vond het nog meevallen qua inspanning. Hardlopen is wel een goede start. Ik hou er van, maar loop nog met een blessure rond omdat ik eigenwijs door bleef hardlopen.
      Wat super dat je bonusopgave goed ging😀 ik zal voor je duimen!!

Geef een reactie

