Door de lens van… #1

Ik liep naar beneden bij U-Bahn Hallesches Tor toen ik een mooi, vrolijk muziekje in de verte hoorde galmen. Een melodie die ik in één seconde herkende. Een melodie die ik heel vaak hoor wanneer ik muziek luister op mijn iPod of de laptop. Één die ik associeer met mijn vaderland uit het vorige leven, een land waar de mensen hartelijk zijn; goed kunnen drinken en muziek kunnen maken; een land met een rijke geschiedenis. Muziek dat regelrecht uit de ziel komt. Ierse folk. Deze meneer deed wat met mij. De muziek betoverde me. Niemand schonk hem en zijn muziek aandacht en iedereen liep hem snel voorbij. Behalve ik… In mijn hoofd zong ik mee. Spijt dat ik nooit een CD gekocht heb bij hem.

Een van de mooie momenten van mijn Berlijn reis in augustus…. 

2 gedachtes over “Door de lens van… #1

  1. Wat een mooi moment lijkt me dat! Het is zo tof als je heel iets moois hoort en dat je de muziek dan ook echt ‘beleeft’. Dat klinkt een beetje suf, maar je snapt vast wel wat ik bedoel, toch?😉

  2. Gave foto Louise! Ik wil nog steeds een artikel schrijven over de verschillende straatmuzikanten maar vind het nog een beetje om moeilijk contact met ze maken😉

Geef een reactie

