BodieBoost: week 2

Week 2 van mijn BodieBoost test zit er alweer op en ben op het moment al bezig met het weekmenu van week 3. Deze week viel toch heel anders en liep het ook niet helemaal voorspoedig en volgens plan. Eigenwijs koos ik bijna iedere dag voor vlees en vis die op het menu stonden, liet ik mij een beetje gaan in het weekend en bewoog ik te weinig… Zal ik dan wel afgevallen zijn?

 

Deze week mocht ik wel overdag een heerlijk menu eten. Zo startte ik de dag met een bakje Alpro Soya Mild & Creamy met een banaan. Toch mis ik nu wel langzaam de gevarieerdheid van mijn ontbijt die ik normaal wel had: allerlei soorten havermout/havervlokken ontbijtjes. Ik kan dan wel kiezen voor havermout, maar dan kan ik ’s middags geen brood meer eten. De lunch maakt het wel weer grotendeels goed: ik mocht iedere dag als lunch mijn guilty pleassure hebben op twee  volkorenpuntjes: pindakaas! Tussendoor at ik steeds een appel en een bak tomaatjes, terwijl ik ’s avonds nog een beker melk als tussendoortje mocht. ‘S Avonds at ik ook weer verschillende gerechten die je kon kiezen uit het boek. Een eenmanspannetje van groente, gekruiden aardappeltjes en falafel was dan wel m’n favoriet. Helaas was ik erg eigenwijs door bijna iedere avond vlees en vis te eten, waardoor ik ontzettend veel buikpijn kreeg en moe werd. Ik had het moeten opbouwen, maar was te toegewijd. Normaliter eet ik hooguit 2x in de week vlees en vis dus mijn buik is het niet gewend om opeens grote hoeveelheden ‘dier’ te verwerken. Hierdoor zat ik totaal niet goed in mijn vel en als gevolg was ik het weekend dan ook niet erg streng wat betreft het menu.

  

Zo dronk ik het weekend heel veel koffie met sojamelk (ik koos dit dan wel als 1 portie zuivel), heb ik meer dan 1 zoete jokers op (waarschijnlijk wel 3 of 4) en ging het avondeten niet zoals gepland. Tja, het kan gebeuren… Ik ben zwak wanneer er een gevulde snoeppot naast mij staat op het werk. Of thuis.. Vooral als ik niet lekker in m’n vel zit. Ook hier ben ik tot de conclusie gekomen: suiker is niet goed voor je. Maar goed, ik ben er van bewust. Bovendien heb ik veel te weinig bewogen, op een pilatesles na.

Mijn resultaat na week 2 van BodieBoost (ondanks alle ‘tegenslagen’ van afgelopen week) is dan ook niet positief. Ik ben niet afgevallen en ben zelfs de kilo’s die ik was afgevallen afgelopen week weer aangekomen: 0,9 kg. Nu kan ik dit niet helemaal serieus nemen, omdat mijn buik en stoelgang gewoon niet goed zijn. Dus diep van binnen weet ik dat ik dit eigenlijk niet helemaal serieus kan nemen. Toch zal het weekend ook wel meegespeeld hebben. Ik baal dan ook enorm en zou bijna zeggen: ik stop. Ook in CM ben ik aangekomen. Logisch met een buik dit uitstaat. Toch kijk ik gewoon nog aan hoe de andere twee weken verlopen. Het lag deels aan het loslaten van de jokers in het weekend, maar vooral bij de problemen met m’n buik. Het is zo’n makkelijk dieet en dan nog snoep ik dan te veel…

Win actie!

Schrik nou niet van mijn resultaat? Er zijn veel Bloggers (hier, hier en hier)  die nergens last van hebben en resultaten boeken. Ook deze week kun jij je gewoon aanmelden voor de Winactie. Dus wil jij het boek en een persoonlijk consult winnen, dan moet je even een aantal dingen doen. Na mijn test maak ik een winnaar bekend.

Deze week ga ik het anders doen. Ik ga lid worden van de sportschool (die naast de universiteit zit, dus kan colleges combineren met sport) zodat ik meer kan gaan sporten. Een Wii-fit en Wii-active zijn gewoon niet uitdagend en eigenlijk saai. De enkelblessure die ik in februari dit jaar opliep, is nog steeds niet weg en mag daarom nog niet hardlopen. Dan maar pilates, yoga en spinning-lessen volgen. Dat wilde ik altijd al doen en heb er ontzettend veel zin in. Bovendien ga ik gewoon weer lekker vegetarisch koken en eet ik hooguit 2x in de week vis. Ook laat ik de koffie staan, behalve de geplande koffie voor komend weekend en ga ik mezelf rust gunnen en positief zijn! :) 

11 gedachtes over “BodieBoost: week 2

  1. Hé wat vervelend nou zeg!😦 Maar dat je aangekomen bent, lijkt me niet meer dan logisch als je last hebt van je buik en je stoelgang niet werkt! Als je een paar keer goed naar de wc bengt geweest, ben je het vast alweer kwijt🙂 Wat goed van je dat je toch doorzet en je zelfs aanmeldt voor de sportschool!! Daar kun je trots op zijn!! Ik ben benieuwd naar je volgende blogje🙂

  2. Goedzo! Goed om te zien dat je na die tegenslag juist harder er tegenaangaat ipv opgeeft. Ik denk zelfs dat je daardoor komende week extra veel afvalt (ook omdat je buik dan weer tot rust komt). Die 0,9 zal wel niet helemaal kloppen. Als ik me volgende week weeg is het ‘de tijd van de maand’, dus daar hou ik dan ook rekening mee qua resultaat😉. Ga lekker bewegen, denk er niet teveel over na, kook wat je lekker vindt gun jezelf een koffie (ik nam vorige week ook 1 cola en 2 wijntjes). En probeer je gewoon aan de jokers te houden. En als je je echt niet in kunt houden, proef dan gewoon 1 van iets. Zo nam ik van het weekend ook 1 chipje om de smaak even te proeven, en gek genoeg was dat helemaal niet moeilijk! (ik had zelf een bakje pinda’s) Succes!!

  3. Balen, maar zie het als een nieuwe start. Je hebt geleerd van de fout om alles helemaal mee te doen en kan het nu naar je eigen behoefte aanpassen. Dat vind ik zelf wel fijn aan het dieet: de vrijheid. Ik mis ook de variatie en wissel dus gewoon binnen de families. Gewoon goed naar je eigen gevoel, behoefte en lichaam luisteren. Dan komt het echt wel goed. En wat betreft het vlees .. gewoon opbouwen! Of helemaal weglaten als je je er echt niet goed bij voelt.

    Super leuk dat je gaat sporten!! Die lesjes zijn echt leuk. Ik doe nu zelf bodyshape op de zondagmorgen, super fijn en ook een lekker begin van de dag. Al denk ik daar om 8 uur anders over als de wekker gaat haha.

    Heel veel succes aankomende week en niet te streng zijn voor jezelf!!

  4. He bah, wat vervelend zeg! Balen dat je deze week niet bent afgevallen, maar gezien je verhaal is het wel logisch, je lichaam is natuurlijk helemaal van slag door al dat vlees. Volgende week beter, toch?🙂

  5. Balen dat je je niet goed voelde deze week, maar wel knap van je dat je weer vol goede moed naar voren kijkt🙂 Met deze kennis van nu zal het vast beter gaan, zet ‘m op!

  6. Ik vind één ding vooral heel knap: in deze tijd van het jaar met een dieet starten! Ik doe het je niet na, zeker niet omdat ik een gigantische doos cote d’or heb gekregen en mijn vriend zijn naam in chocoladeletters (gelukkig heeft hij een korte naam). Dus ik zeg vooral dit: succes komende week en laat je inderdaad vooral niet bedotten door een eenmalig slecht resultaat. Ik ben drie jaar geleden ruim tien kilo afgevallen in ongeveer 5-6 maanden en toen had ik ook weleens een slechte dag of week. Zet ‘m op!

    1. hihi dat is waar, maar ik denk dat het voor ieder moment wel zwaar is. Het is niet echt dat ik hoef af te vallen, maar wil die vakantiekilo’s er af hebben. Als ik me rot blijf voelen dan ga ik gewoon weer op mijn eigen manier verder hoe ik zelf 3 jaar terug 12 kilo ben afgevallen. Of niet zo kritisch leren zijn over mijn lichaam haha.

      PS oooeeeeh cote d’or chocola❤ dikke liefde! zo lekker!

Geef een reactie

