BodieBoost test: week 3

Allereerst wil ik even mijn excuses aanbieden over het feit ik zo weinig gepost heb afgelopen week. De studie slurpt de meeste vrije tijd op en aangezien het allemaal niet van makkelijk wilt (motivatie is met de noorderzon vertrokken). Gelukkig ontbreekt het niet aan inspiratie, maar helaas wel aan tijd dus. Vandaag zal ik je even een update geven over hoe het gaat met mij en BodieBoost. Vorige keer was ik namelijk niet erg positief meer en heb zelfs gedacht om te stoppen als mijn buikpijn bleef aanhouden… Is dit veranderd? Ben ik verder gegaan? Ja… Gelukkig wel! 

Sporten

                   271130840037829367_aIzueqet_c

Jullie reacties van vorige week hebben mij de duw in de goede richting gegeven en ook de sportschool heeft mij een ontzettend positieve vibe gegeven. Dank jullie wel!  Ik volgde in mijn derde week voor het eerst een spinning groepsles en was echt zenuwachtig. Groepslessen zijn niet mijn ding. Ik ben iemand die van individuele sporten houd. Althans dat was mijn ervaring… Het was te gek! Ik ging helemaal los en wat voelde ik mij geweldig na een les spinning. Op de fiets dacht ik alleen maar:  ik had dit veel eerder moeten doen. De wielrenster in mij kwam dus los. Zelfs als ik geen zin heb om te gaan sporten, ga ik gewoon. Na een sessie voel ik me zo geweldig goed, dat ik die gedachte in mijn achterhoofd houd. Het klinkt misschien stom, maar ik heb echt een gevoel van ‘verliefdheid’ na een spinning sessie. Nog sterker dan na het hardlopen. Ik ga nu proberen om twee keer per week (minimaal) een les spinning te volgen. Aan motivatie zal het niet liggen, alleen nu nog altijd de tijd hebben om daadwerkelijk te gaan. Daarnaast doe ik ook nog aan pilates en yoga. En sport ik een uurtje bij fysiotherapie. Dus met de beweging gaat het ook de goede kant op….Ook merk ik na 3 maanden fysiotherapie dat ik eindelijk bijna geen last meer heb van mijn enkelblessure en boek ik daadwerkelijk vooruitgang: de bovenbeenspieren worden duidelijk zichtbaar😀 YEAH!

Buikpijn weg

2012-12-02 07.06.46

Nadat ik van Charlotte  een mailtje kreeg met wat support naar aanleiding van mijn blogpost van vorige week  en de vraag of ik een eetdagboekje wilde bijhouden, kreeg ik er weer wat meer vertrouwen in. Ze gaf mij de vertrouwen dat ik het super deed en dat ik gewoon geen vlees meer moest eten. Of in ieder geval wat minder. Hier en daar heeft ze mij wat tips gegeven en ik heb er weer volle vertrouwen in gekregen!! De afgelopen vier dagen voel ik echt wat rust komen in mijn buik. Het is ook zo fijn dat je toch nog even op iemand kan terugvallen als het even niet gaat zoals je hoopte!! Wat dat betreft is Charlotte echt serieus betrokken bij alle BodieBoosters en daar ben ik haar echt dankbaar voor🙂

Veggies for the win!

IMG_20121127_171533 Wat betreft het eten: Ik at bijna heel de week vegetarisch en at twee keer een beetje gerookte zalm. Het voelt zoveel beter wanneer ik gewoon geen vlees eet. Bovendien ga ik steeds meer in de families denken en denk ik veel minder in calorieën (hoewel ik mijzelf daar soms nog op betrap). Dat voelt zo ontzettend lekker en is misschien nog het meest belangrijke. Voorheen was ik alleen maar bezig met het bekijken van etiketten van alle voedingsproducten die ik in mijn handen had of dacht ik aan het aantal calorieën wat ik op een dag at. Altijd met eten bezig en dat was mijn belangrijkste reden om met BodieBoost mee te doen: relax omgaan met eten en genieten!  Dat verander je natuurlijk niet in één keer, maar het brengt al iets meer rust in mijn hoofd. Ook zijn menu’s steeds makkelijker om te wisselen. Zo at ik op zaterdag in de middag twee pitabroodjes met vega-gehakt met roerbakgroente en ’s avonds op mijn werk eigenlijk mijn lunch: twee pistolets met pindakaas. Daarnaast at ik weer een lauwwarme Italiaanse salade en vegetarische couscous met falafel. Ik koos dan ook recepten uit de voorgaande weken. Overdag mocht ik als ontbijt yoghurt met 3 mandarijnen, als lunch weer mueslibollen eten, maar varieerde veel meer met de lunch. En vooral veel groenten eten. Laat ik dat nou helemaal niet erg vinden. Hoe meer groenten, hoe meer vreugd! 

Weekend = losgaan

2012-12-02 09.29.20

Het enige waar ik nog moeite mee heb, zijn de weekenden. Op mijn werk word mij vaak van alles aangeboden en ik vind het heel lastig (en onbeleefd) om daar nee tegen te zeggen. Vooral als dan mensen vragen, of ik aan de lijn ben. Dus neem het dan maar aan (en kan de verleiding dan niet weerstaan om het te laten liggen). Een belangrijke regel binnen BodieBoost is namelijk dat je tegen niemand moet zeggen dat je aan de lijn bent. Ik heb afgelopen weekend dan ook 2 zoete jokers extra op, maar liet een hartige joker liggen. Wel genoot ik ontzettend van een warm amandelbroodje en sinterklaas koffie! Ik ben gewoon een snoepkont en vooral gezelligheidseter. Als ik thuis ben daarentegen, haal ik nooit iets lekkers in huis en zou zelfs vergeten om ‘verplicht’ te snoepen. Vanavond vier ik  geen sinterklaas, dus gelden de drie extra jokers voor vanavond niet. Ik ga in plaats daarvan gewoon lekker sporten! Dus dat compenseert weer het weekend.

Resultaat na week 3:

Deze week ging ik er ook niet vanuit dat ik zou vallen, aangezien ik nog niet helemaal herstelt ben van alle buikproblemen. Wel sport ik nu wat meer, maar heb ik het weekend iets te veel gegeten als het gaat om jokers. En dronk ik iets te veel koffie. Ik moet bovendien op langer termijn gaan denken. Mijn gewicht is namelijk gewoon goed, dus het gaat gewoon niet zo snel als ik hoop. Toch viel het allemaal super mee, want de 0,9kg die ik vorige week was aangekomen, ben ik allemaal kwijt en weeg dus precies hetzelfde als na week 2. Opmeten van mijn buik doe ik niet meer, want daar totaal niet op aan. Ik heb besloten om mijn buik eens in de maand op te meten. Wauw, dit geeft echt een kick en hopelijk ben ik volgende week weer wat van die vakantiekilo’s kwijt! YES!

Win-actie!

Lezersactie Like & WIn BodieBoost boek met consult Charlotte

Ook deze week kan je nog meedoen met de winactie!! Doe je nog niet mee en wil je kans maken op het boek van BodieBoost en een consult van Charlotte? Dan moet je hier in een reactie je voor- en achternaam achterlaten (met je e-mailadres) en zeggen dat je kans wilt maken. Ook moet je even BodieBoost liken op facebook. Volgende week plaats ik mijn laatste blogpost van de BodieBoost-test en kan je nog meedoen. Vervolgens zal er een winnaar gekozen worden!

Volgende week de laatste blogpost over de daadwerkelijke test voor deze blog met een oordeel over de afgelopen vier weken en de grote vraag of ik doorga of stop… 

5 gedachtes over “BodieBoost test: week 3

  1. Fijn dat je je deze week weer beter voelt! En ook supergoed dat je bent begonnen met sporten, daar ga je je vaak ook zoveel beter van voelen (dat gevoel wat je beschrijft na het sporten herken ik). Ben benieuwd naar je eindoordeel!

  2. Ik vind het nog steeds heel knap van je dat je dit allemaal doet en volhoudt! Ik vind het echt fijn voor je dat het tot nu goed bevalt (afgezien van de buikpijn dan). Dat opmeten van de buik zou bij mij ook niet werken, als ik ’s avonds iets fouts heb gegeten dan lijk ik serieus wel zwanger :’) Nee maar echt!

    1. Hihi dank je🙂 Het valt zo mee dat het gewoon makkelijk te doen is. Alleen mis ik dan wel m’n havermoutpapjes in de ochtend, hihi. Nee, ik ben ook gestopt met opmeten nu. Maar ben zo blij dat ik steeds minder obsessed ben met eten🙂 En dat is fijn! Ooooh ben ik blij dat ik niet de enige ben hahha.

Geef een reactie

