Raindrops and Roses…

… and whiskers on kittens, Bright copper kettles and warm woolen mittens, Brown paper packages tied up with strings, These are a few of my favorite things… Dat kunnen natuurlijk dingen zijn waar je blij van kan worden. Vooral wanneer er dingen niet lopen zoals je wilt, is het fijn om je te richten op de dingen die je blij maken en positieve energie geven. Ik wil je delen waar ik  blij word en de positieve dingen die ik heb meegemaakt afgelopen week. 

De laatste maanden heb ik echt last van een ontzettende studiedip (ik schreef eerder over een dip en hoe je motivatie terug kan krijgen, maar zelfs dat werkt niet meer). Normaal gesproken vind ik geschiedenis de mooiste studie die er is, maar nu ben ik de inspiratie, plezier en motivatie kwijt. Erg jammer en ik kom echt in een vicieuze cirkel terecht. Daarom probeer ik me even lekker te richten op andere positieve dingen.

            140806210053043_mbL20F96_c  267542034084917132_8ieyP42g_c

Zoals sporten. Ik ben sinds twee weken lid van de sportschool. Normaal gesproken heb ik echt een hekel aan de sportschool, want fitness is gewoon saai. Maar deze sportschool heeft allerlei  groepslessen die je kunt volgen. Geweldig! Ik ben helemaal verslaafd. Twee keer per week fiets ik me helemaal kapot tijdens spinning en doe ik ook lekker aan pilates en yoga. Wat is het toch ontzettend lekker wanneer je bezweet en kapot van de fiets afstapt.  Na een warme douche kan ik de hele wereld weer aan en heb ik het gevoel alsof ik (en nu klinkt het misschien overdreven) in de zevende hemel ben. Volgende week ga ik ook boksen en Shape volgen. Boksen doe ik ook bij de fysiotherapeut en ik vind het geweldig. Wat hou ik toch van bewegen. Dit is echt iets waar ik nu lekker m’n ei in kwijt kan. I love it. En de sportschool zit ook nog eens naast de universiteitsbibliotheek en laat ik daar nou vrijwel iedere dag zijn. Geen smoesjes om niet te gaan sporten!

560f0006411511e2ad6322000a9f14f2_7  ceded5f8416811e2806d22000a1f9e4d_7

Wat was ik blij toen ik vanmorgen naar de Rammstein website ging om de lang verwachte videoclip van Mein Herz Brennt te kunnen zien. En wat was ik weer verbaasd van hun originaliteit en genialiteit die ze in hun clip hebben gestopt. Een prachtige nieuwe versie van een van mijn favoriete liedjes ever. Rammstein is iets wat voor positiviteit uitstraalt (hoewel de foto’s hierboven misschien het tegendeel tonen;)) en mij altijd weer opvrolijkt en energie geeft. Wat hou ik toch van deze band… Het clipje kun je trouwens hier zien! Je moet hem zien… Doen he!

4a5ae640414111e2b85522000a9e28f2_7 a348aca63f0711e2a5bc22000a9e2899_7

Mezelf gewoon wat meer verwennen. Afgelopen week was er een met studiedipjes, zoals geen onderzoeksvraag voor mijn bachelorscriptie hebben en vervolgens van de docent horen dat studenten tegenwoordig niet kritisch meer denken vanwege hun lage vooropleiding. Ik zat die ochtend al zo erg in een dip (vanwege m’n scriptie) dat ik nog net niet in tranen uitbarstte (ook al was dit niet op mij persoonlijk gericht, maar in zijn algemeenheid bedoeld), iets wat mij normaal nooit is overkomen. Een rot gevoel na afloop van een college. Het kan dus wel. Vandaar dat ik alles even liet vallen wat maar met de studie te maken had en ergens anders op ging focussen: lekker even een middag thee drinken en bijkletsen met een goede vriendin en onze frustratie delen over de studie. Leuke dingen inplannen zoals film kijken met vriendinnen. Kocht ik ook nog een boek die al lang op mijn verlanglijstje stond (zie foto) en vond ik dat ik het weekend lekker een stuk appeltaart met koffie mocht drinken bij mijn favoriete koffiecafé van Spijkenisse. Ik was gelijk een stuk productiever! Yeah!

Fijne dingen dus die negatieve energie omzetten in positiviteit. Nu nog de plezier terugkrijgen in de studie en een briljante onderzoeksvraag verzinnen voor m’n bachelor scriptie. Moet te doen zijn toch? En zo niet, dan toch! ;) Zijn er bepaalde dingen bij jou die zorgen voor een boost en positiviteit wanneer je in een dip zit? 

5 gedachtes over “Raindrops and Roses…

  1. Da’s vervelend meis! Helaas ken ik het gevoel… Wat ik zelf meestal doe is naar de Lush om daar een masker te halen met een bruisbal en dan een mini-spa middag te doen. Ik mag dan wel geen bad hebben maar een emmer voor een voetenbadje lukt wel, maskertje er bij, thee en een Cosmopolitan en mij hoor je niet meer.🙂

  2. Buh, herkenbaar. Studiedip all over the place hier. Ik zat laatst ook al met tranen in mijn ogen bij een werkcollege omdat ik de opdracht maar niet wilde snappen. Nu helpt het ook niet echt mee dat ik mijn hele studie gewoon echt geen hol aan vind. En dat ik deze periode veel te veel vakken heb (allemaal herkansingen) en Statistiek (horror) er ook nog bij. Ik besteed alleen maar tijd aan Statistiek omdat ik hier heel veel moeite mee heb, dus ik denk dat het met de rest van de vakken weer niks gaat worden. Ach ja, ik plak er nog wel een half jaar vertraging achteraan. Ik ben toch nog maar 4,5 jaar bezig in totaal nu :’) Het sleurt alle energie zo uit je hè? Ik hoop dat je je motivatie snel weer terug kan vinden! Het is helemaal niet erg om even een break te nemen, hoewel je studie natuurlijk heel belangrijk is, is het nog veel belangrijker om ook goed aan jezelf te denken zodat je niet straks met een burn-out op de bank beland!

    1. Jeetje wat klote zeg. Kan het helemaal begrijpen dat je ook dan zoiets heb van: ***** studie.
      Ik had ook laatst zoiets van nou dan maar wat langer aan m’n studie en stop ik wel met dit vak en ga ik volgend jaar wel m’n bachelor scriptie schrijven, maar dat is eigenlijk ook geen oplossing.
      Nee precies, het is belangrijk naar jezelf te luisteren… Heel veel succes met Statistiek en je andere vakken! We gaan gewoon ons best doen toch🙂 Meer kunnen we niet doen!

  3. Ik ken het gevoel heel goed, heb er op dit moment gelukkig geen last van, maar weet nog dat ik me precies zo voelde op het einde van mijn SPW4 studie. Vooral nadat mijn scriptie opeens werd afgekeurd had ik er totaaaaaaaaal geen zin meer in. Ik hoop dat het snel beter gaat en je je weer vol kunt richten op je studie!

Geef een reactie

