Wish-list: sport

Normaal gesproken ben ik niet echt een liefhebber van winkelen.. Nee, vaak is het zo dat ik veel leuks zie bij andere, maar zodra ik zelf een kledingwinkel inloop, raak ik overdonderd en zie ik door de kleding bomen het bos niet meer. Ik raak gefrustreerd,  weet niets te combineren en ga snel maar weer naar buiten. Vrouwelijk kleden en tegelijk stoer (want mij krijg je echt niet in een nette jurk of outfit voor een doordeweekse dag) lukt mij dus niet. Maar de fase van bandshirts met spike-armbanden en Overzeas broeken heb ik ook wel gehad. Misschien zou een styliste wel een uitkomst zijn, maar met het budget van een doorsnee student, gaat dat het ook niet worden… Gek genoeg, kan ik dan wel weer helemaal losgaan met sportoutfits. Uren kan ik outfits bij elkaar zoeken op websites van Perry Sport, Nike of Zalando. Héérlijk… Vandaag deel ik je gewoon mijn ‘wish-list’ aan sport kleding en accessoires…

aerobics_264 82960

Leuke sportkleding kan echt een boost geven om te gaan sporten. Tegenwoordig is het niet meer zo dat je in een oud t-shirt en joggingsbroek de fitnesszaal binnentreed. Hoewel er altijd uitzonderingen zijn. Gelukkig zijn die afschuwelijke jaren ’80 outfits die zo strak zitten dat je na één yoga houding uit je naad scheurt, ook passé. Het kan blijkbaar ook fashionable. Nu ben ik, zoals ik al zei, geen fashionable persoon en zal daar ook niet verder op ingaan, want dit is geen fashion-blog. Toch zie ik veel kleding in de sportwinkel waarvan ik denk: “Hey, dat zijn leuke outfits om jezelf mee te tonen in de sportschool (en gewoon op straat)!” Ik voel me ook wel wat beter wanneer ik een leuk shirt aan heb in plaats van een oud afgedragen band-shirt van zes jaar  geleden…

      154177987214225726_67lxFxrs_c 170925748327560344_epOGR21p_c
Hardloopschoenen van Nike

Nike, het merk dat nou niet echt bekend staat om zijn geweldige arbeidsvoorwaarden voor de mensen die de schoenen en kleding in elkaar zetten en naaien. Sinds ik de blog van Girlslove2run (blogtip!) lees, zie ik zoveel leuke outfits van Nike voorbij komen. De meiden van deze blog worden volgens mij ook gesponsord door het sportmerk. Hardloopschoenen zijn niet meer saai wit, maar hebben leuke kleurtjes en de outfits zien echt tof uit met mooie prints. Helaas hangt er dan ook wel weer een prijskaartje aan.. Eentje die ik niet zo makkelijk kan betalen. De Nike Hardloopschoenen staan bovenaan mijn lijstje.. Ik vind ‘standaard’ hardloopschoenen saai en hou juist van kleurtjes.

ba4467-453_large_img_ 51Kd9jEZwuLSporttas

Nu ik 4 keer per week naar de sportschool ga, is een tas waarin ik mijn sportkleding in bewaar geen overbodige luxe. Nu prop ik alles in m’n oude eastpak schooltas waar met moeite mijn laptop in past of een te kleine tote-bag (hoe hipster) wanneer m’n schooltas al vol zit met boeken. Dus een nieuwe sporttas is nu echt een must…🙂 Zalando verkoopt veel leuke tassen, maar ik koop hem liever in de winkel. Deze twee tassen vind ik zelf erg tof.

adidas     bh

Sport-ondergoed

Wat je allemaal wel niet nodig hebt met sporten. Om alles goed op z’n plek te houden is goed sportondergoed ook wel essentieel. De sport bh’s van Nike en Adidas zijn echt super tof, maar mij te duur. Zelfs voor normale bh’s heb ik geen veertig euro. Gelukkig bestaat H&M nog en hun sportcollectie…🙂

Yoga-handdoek

Een yoga handdoek voor op de yogamatjes van de sportschool. het idee dat er veel mensen bezweet op zo’n matje liggen, geven mij nou niet dat relaxte gevoel die je juist moet hebben met yoga en pilates. Een special yoga handdoek biedt hiervoor de uitkomst. Maar goed, dit is weer zo’n voorbeeldje van een echt hebbeding. Voor alsnog werkt een normale handdoek ook nog prima en is een stuk goedkoper ook😉

168251_5_600     259871840969719679_ffACbmsj_c

Dit was een selectie van mijn sport wishlist. Hierboven ook nog twee leuke outfits. Geef jij ook om leuke sportkleding of maakt het jou tijdens sporten niet uit hoe je er uitziet? En heb jij ook een wishlist? Ik ga in ieder geval door sparen voor een paar goede hardloopschoenen die ik zolang kan gebruiken in de sportschool en daarna buiten met hardlopen wanneer ik weer groen licht krijg van mijn fysiotherapeut! YEAH!

3 gedachtes over “Wish-list: sport

  1. Die schoenen van Nike zijn zooo leuk, alleen ja ik wil ze uit principe niet kopen😦 (Wat ik tegelijkertijd een beetje dom vind, want van de schoenen/alle andere dingen die ik nu heb weet ik helemaal niet hoe het zit, kan net zo slecht zijn). Maar ja, ik kleed me verder niet echt heel enerverend tijdens het hardlopen. Zo’n zwarte legging, een grijze jas en meestal een oversized wit T-Shirt dat er zo lekker bijhangt. Ik wil eigenlijk wel een leuke outfit hebben, maar ik vind hardloopkleding nooit ‘leuk genoeg’ om er geld aan uit te geven…

    1. Ja precies, dat denk ik dus ook. Alleen dan moet ik eigenlijk ook geen kleding van de H&M kopen, want dat is net zo erg. Is er eigenlijk wel een merk die sportkleding produceert die onder goede arbeidsomstandigheden zijn gemaakt? *ik ga eens research doen voor een blogpostje*

  2. Kleding doet tegenwoordig weer heel veel binnen de sportschool inderdaad! Ik vind het idee van een eigen yoga handdoekje erg goed, dat ga ik ook standaard in mijn sporttas doen! Ik heb mijn outfit van SA WEAR http://www.sportkleding-sawear.nl . Precies wat ik zocht: modieus en comfortabel. Echte sportkleding en niet te duur. Misschien ook iets voor jou?

Geef een reactie

