BodieBoost: week #4

En dat was het dan. Dit is mijn laatste blogpost over mijn BodieBoost-test die ik meer dan vier weken geleden begon. Vandaag vertel ik jullie hoe week 4 van BodieBoost is bevallen en of ik uiteraard ben afgevallen. Deze week was er een met veel leuke dingen, maar ondanks dat ben ik goed bezig geweest. Of dat uiteindelijk resulteerde in gewichtsverlies? Tja…. Wie zal het zeggen?

 4a5ae640414111e2b85522000a9e28f2_7Doordeweeks hield ik BodieBoost lekker goed vol. Ik volgde de weekmenu’s met plezier in tegenstelling tot de week ervoor en had vrijwel geen honger tussendoor. Ook mag ik zeggen dat ik trots was tot 3x toe de Douwe Egberts Café bezocht te hebben zonder daar koffie gedronken te hebben, maar gewoon groene thee. Dat verdient wel een schouderklopje voor iemand die koffie  als heilig heeft verklaard. Daarnaast ging ik op woensdagavond, tijdens pakjesavond, lekker een spinning-les volgen in plaats van drie jokers eten die we mochten hebben van BodieBoost. Ha, voelt dat even goed! Geen kruidnoot, pepernoot of gevulde speculaas (aai, nu krijg ik trek) in huis gehad en alleen 4 kruidnootjes vrijdagavond op het werk op. Daarnaast ging ik vrijdagavond wat drinken met wat collega’s en dronk ik daar een wijntje. Zo fijn dat dat mag. Ook zondagavond dronk ik er nog één in het theater.

  5d3db3e0424b11e2901022000a9e13ab_7

Als zoete joker had ik ingepland dat ik op zaterdag middag na de studie een stukje appeltaart mocht gaan eten bij Kaldi met een lekkere kop koffie met slagroom. Eigenlijk mag ik het niet hebben vanwege mijn melk-allergie, maar soms moet je rebels zijn. Ik heb het geweten, want mijn buik dacht gelijk ook twee dagen rebels te doen. Auw, stomme buikpijn! Maar het was het wel waard😉

Terwijl ik in week 2 en 3 eigenlijk last had van een dip door de buikpijn die ik kreeg van BodieBoost, ging het afgelopen week juist super lekker. Veel gesport, goed aan het menu gehouden en in het weekend goed staande weten te houden met jokers. Bovendien kreeg ik er nog meer vertrouwen in na een telefoongesprek met Charlotte, omdat ze mij op het hart wilde drukken dat ik niet moet verwachten dat ik nu 5 kilo afval in een korte tijd. Mijn BMI is perfect (20). Dat verwacht ik nu ook niet en al helemaal niet zo snel. Besloten heb ik om gewoon lekker te gaan sporten en de basis van BodieBoost te gaan toepassen zodat ik die rust in mijn hoofd blijf houden. Dat is het meest belangrijker wat er is. Dan kijk ik over een half jaar hoe ik er dan uitzie. Lange termijnvisie!

Ik verwachtte eigenlijk, ondanks het sporten en het goed toepassen van BodieBoost, dat ik stiekem iets zou zijn afgevallen. Vanmorgen ging ik me wegen en bleek het niet het geval te zijn. Er was geen grammetje af. Zoals ik al zei m’n gewicht is perfect, dus afvallen gaat lastig, alleen jammer dat die centimeters om mijn buik ook niet minder worden. Ook dat meet ik niet meer iedere week op en wegen zal ik hierna ook niet iedere week meer doen. Het fijne is dat ik nu echt in families denk en merk steeds meer rust te krijgen in mijn hoofd (niet meer in calorieën denken!).

 Winactie!

Lezersactie Like & WIn BodieBoost boek met consult Charlotte

Tot aanstaande zaterdag kan je nog meedoen met de winactie. Volg de instructies en vrijdag wordt er een winnaar uitgekozen!🙂 Daarna zal ik nog een blogpost wijden aan BodieBoost. Dan zal ik jullie een eindoordeel geven over BodieBoost, wat tips geven voor (toekomstige) BodieBoosters en zal ik vertellen of ik door ga….

13 gedachtes over “BodieBoost: week #4

  1. Even een fabel uit de wereld helpen, van spinnen val je niet af, uiteindelijk, je spieren worden sterker, en dus ook zwaarder.

  2. Dat wou ik net zeggen. Je bent natuurlijk heel erg aan het sporten gegaan de afgelopen week. Daarmee bouw je spieren op, die zwaarder wegen dan vet. Maar uiteindelijk verbranden je spieren wel weer meer daardoor🙂

  3. Ik vind het heel goed van je hoor! En fijn dat je meer rust in je hoofd heb gekregen, dat lijkt mij veel belangrijker dan op korte termijn afvallen. Dan kan het qua voeding uiteindelijk ook alleen maar beter gaan!

  4. Bodieboost krijgt toch wel veel positieve reacties, leuk om te lezen. En ik moet even zeggen dat ik het eens ben met de reacties hierboven. Van sporten kom je in eerste instantie in gewicht aan. Maar je lichaam gaat er wel heel anders uitzien na verloop van tijd, als je t goed en consequent volhoudt. Daarnaast voel je je er zo goed door in je hoofd, vanwege natuurlijk die ‘gelukshormonen’ die je dan aanmaakt. Daar gaat het uiteindelijk om. Schrijft bodieboost eigenlijk ook voor dat je moet bewegen?

    1. Klopt helemaal. Ik voel me altijd “verliefd” na intensief sporten. Ja BodieBoost zegt dat je 3 uur in de week moet bewegen. Dat hoeft niet gelijk intensief sporten te zijn, maar wandelen bijvoorbeeld ook.

  5. Goed bezig. Elke keer als ik iets lees over gezond eten en sporten en dan de ervaringen van jou lees dan motiveert dat mij ook weer om gezond te eten en te sporten. Je moet het vooral doen om je lekker in je vel te voelen zowel mentaal als fysiek. Het is daarom verstandig niet alleen een weegschaal te hebben die het aantal kilo’s weergeeft maar misschien ook je BMI, vetpercentage etc… Ik denk dat dit veel belangrijker is om te weten dan alleen maar de kilo’s!

  6. Ik krijg echt helemaal honger door de foto van het stukje appeltaart, nommmm. Superknap dat je het hebt volgehouden, lijkt me dan wel jammer dat je niets bent afgevallen! Maar inderdaad, als je zoals jij veel aan het sporten bent word je vaak eerst iets zwaarder. Goed bezig in ieder geval, ik ben benieuwd of je ermee doorgaat.

  7. Bij deze doe ik mee met de winactie! Ik heb er zoveel over gelezen nu en ben erg benieuwd. Mijn bmi is opzich goed, maar ook nog maar net… Hij zou ideaal zijn met 5 a 6 kilo minder. En laat me dat nou net niet lukken…

Geef een reactie

