BodieBoost: En nu?

Zoals jullie afgelopen weken hebben gelezen ben ik druk bezig geweest met BodieBoost. Ik ga jullie vandaag mijn mening geven over deze dieetmethode en hoe ik het heb ondervonden. En vertel ik jullie uiteraard wie de winnaar is geworden van het BodieBoost-boek en de consult die ik zou verloten onder mijn lezers.

 IMG_5957

Geniet!
Het begon allemaal bijna twee maanden geleden toen ik BodieBoost ontdekte en uiteindelijk 5 week geleden voor mijn nieuwe blog de methode mocht gaan testen. ‘Het dieet waarbij je moet snoepen en waarbij afvallen leuk wordt’. Maar is dat echt zo? Veel (crash)diëten beweren dat je makkelijk kan afvallen en tegelijk leuk. Maar uiteindelijk blijk het maar een lijdensweg te zijn en kom je uiteindelijk toch weer op je oude gewicht… Bij BodieBoost is dat echt niet zo. Je kunt gewoon op een fijne manier kilo’s kwijtraken. Je moet (lees goed: MOET!) snoepen, je mag gewoon alcohol drinken en je hoeft al helemaal geen voedingsproducten, zoals koolhydraten, uit je keukenkastjes te bannen. Gewoon lekker gezond eten en vooral genieten! Dat heb ik wel ondervonden, hoewel het soms lastig is om altijd aan maximale snoep momentjes (jokers) te houden, vooral wanneer je meerdere keren lekkere dingen aangeboden krijgt. Maar belangrijk nog: je geniet van het eten dat je mag eten (en dat is veel) en dat is geweldig.

IMG_5939

Rust in mijn hoofd
Eigenlijk hoef ik niet op dieet. Mijn BMI is 20 en ik weeg onder de 58 kilo (de grens is 55 voor mijn lengte). Dat is jaren terug anders geweest. Ik ben ook niet meer zo licht geweest sinds m’n 14e. Twee jaar terug verloor ik, toen ik op mezelf ging wonen, twaalf kilo door gewoon gezond te eten, minder te snoepen en iets meer te bewegen (als in de trap te pakken in plaats van de lift). Maar afgelopen zomer viel ik weer een beetje terug in mijn oude patroon en kwam een paar kilo aan. Dat vond deze mevrouw-ik-kijk-op-iedere-verpakking-naar-calorieën dus niet leuk. Maar belangrijker nog: er moest iets veranderen in mijn eetgewoonte. Ik was (doordat ik was afgevallen) zo obsessief met eten bezig. Er is een moment geweest dat ik zelfs dacht om naar een psycholoog te gaan (ja zo erg was het). Ik kon alleen maar aan eten denken en wat ik in mijn mond stopte. Gek eigenlijk, want ik at super gezond. Dat moest anders.  Nu ik een tijd BodieBoost volg is mijn relatie met eten verbeterd. Ja, ik betrap mezelf nog op het tellen van calorieën, maar ik denk niet meer tussendoor aan eten. Ik eet gewoon de dingen in de menu’s en doe mijn best. Dat is echt het meest positieve aan deze methode!

IMG_5960

Voor- en nadelen in mijn ogen:
+ Makkelijk en goed vol te houden. Hallo, twee pistolets met pindakaas als lunch! Dag, lezen op alleen maar crackers met light jam. Dat heb ik nog nooit gezien bij diëten. Dus voor mensen die gewend zijn veel te eten, hoeven niet drastisch te minderen in hoeveelheden voedsel!
+ Rust en regelmaat! Je weet wat je mag hebben door twee porties uit de  vijf voedingsgroepen (families!) te eten per dag. De lijst voor in het boek van iedere familie is daarbij echt onwijs handig. Geen calorieën tellen!
+ Geschikt voor vegetariërs! Gewoon alle dierlijke producten vervangen voor alternatieven. Ik had in het begin te strikt het menu gevolgd (te veel vlees) en kreeg in week 2 en 3 ontzettend veel last van mijn buik. Nu vervang ik alles door gewoon voor in het boek op de lijst te kijken.
+ Simpele regels. Dus je pikt het snel op doordat het simpele regels zijn.
+ Veel lekkere recepten, vooral in het begin moet ik zeggen.
+ Door te denken in families ook goed te doen wanneer je onregelmatig werkt, zoals ik (avonddiensten).
– Ik mis mijn havermoutontbijtjes ’s morgens. Nu is het of yoghurt of een halve koolhydraat (zodat je ’s middags nog brood kan eten). De yoghurt komt mij nu wel een beetje de neus uit, hoewel ik wel probeer te variëren.
– Niet zo goedkoop. Gezegd wordt dat deze methode betaalbare producten gebruikt. Daar ben ik het niet mee eens. Als student kan ik mij niet  permitteren om steeds dure producten te kopen  en hier worden toch wel veel dure (kwalitatieve) producten op de lijst gezet die ik niet iedere week kan kopen, zoals parmaham, geitenkaas of gerookte zalm.
– Meer van persoonlijke aard: de buikpijn. Ik heb ontzettend veel last gehad van mijn buik door al het vlees wat ik at. Mijn tip aan toekomstige BodieBoosters: luister allereerst naar je lichaam. Eet je nooit vlees? Ga dan ook niet gelijk, zoals ik deed, 7 dagen vlees eten. Sowieso niet gezond voor je.
– Geen koffie. De grootste minpunt. Groene thee is wel lekker, maar is vaak, als het te lang staat, bitter. En een beetje saai. Het is mij wel gelukt om sterk te minderen met hooguit 3-5 koffie in de week, maar opgeven doe ik niet. Ik reken de melk in de koffie wel als een portie zuivel.

IMG_5964

Ga ik door of ga ik niet door? Dat is de vraag…

Ja, ik ga door. Aangezien het bij mij allemaal wat langzamer gaat vanwege mijn ideale gewicht en vooral mijn relatie met eten nog beter kan, wil ik alle weekmenu’s (dus de 10 weken) afmaken. Daarna ga ik gewoon verder in de families denken. Of ik me dan echt precies aan de weekmenu’s houd, nah. Ik pas BB gewoon toe op mijn dagelijks leven. Dat is natuurlijk ook het uiteindelijke doel. Het brengt echt veel meer rust in mijn hoofd en dat is gewoon zo fijn.

Ik raad het iedereen aan die

relaxter met eten willen omgaan en niet meer zoveel bezig willen zijn met eten. Dan biedt dit echt de uitkomst. Maar ook voor mensen die al zoveel hebben geprobeerd om af te vallen. Je kunt dit zo makkelijk volhouden. Geniet  van wat je mag eten en tegelijk afvallen. Het is  fijn dat er altijd nog veel andere BodieBoosters zijn en een onwijs enthousiaste en toegewijde oprichtster die je allemaal helpen…

Winnaar van de win-actie:

Ja, dat willen jullie natuurlijk ook weten. Er waren niet heel veel deelnemers, dus schreef ik de namen van de deelnemers op briefjes en trok ik er één willekeurig uit (dat is trouwens wel toffer dan die random generators). Zo spannend mijn eerste win-actie🙂 Degene die ik mag verrassen met het BodieBoost-boek en een consult van Charlotte is Maartje Oliemans.

Heel veel plezier met je boek van BodieBoost en je krijgt hem zo snel mogelijk naar je toegestuurd. Ik hoop hiermee jullie wat inzichten gegeven te hebben. Vinden jullie het leuk als ik zo nu en dan nog een update geef met eventueel wat tips voor BodieBoosters over dingen waar ik tegen aan liep?

16 gedachtes over “BodieBoost: En nu?

  1. Oef. Geen koffie zou me echt niet lukken. Alhoewel het juist supergoed voor me zou zijn, vandaag heb ik volgens mij vier (hele grote koppen) koffie gehad en één blikje Dr. Pepper, hallooooo caffeine (ik voel me ook echt mega slecht nu, oeps). Ik ben blij dat ik (nog) geen dieet nodig heb, mocht het ooit wel nodig zijn dan lijkt mij dit wel een fijn dieet, omdat er niet hele strenge regels aan vast zitten. Fijn voor je dat het over het algemeen zo goed bevallen is!

  2. Geen koffie? Wat een hel lijkt me dat. Verder lijkt het me wel een fijn dieet, omdat je dus sowieso geen honger gaat lijden (wat ik bij bijvoorbeeld Weight Watchers wel had). Ik vind het superknap dat je doorgaat!

    1. Nou ja, je moet koffie zo veel mogelijk beperken. Het is vooral wat je toevoegt aan de koffie wat slecht voor de lijn is. Wat ik dan gewoon doe (ik hou van cappuccino) is twee cappuccino rekenen als één portie zuivel.

  3. Goed om te horen dat het zo nuttig voor je is geweest!🙂 Ik herken me wel erg in je verhaal over je obsessie met gezond eten – daar heb/had ik ook last van. Daarom vond ik alle blogposts over dit boek zo interessant om te lezen! (En ja, ik ben vóór af en toe nog eens een post :)) Ik zou het toch niet zelf kopen, omdat ik veel te eigenwijs ben om me aan menu’s te houden (en ik het daarbij niet zo trekken op twee jokers per week. Ik ben zo’n type dat de hele dag op internet dingen over gezond eten opzoekt en een uur later pas halverwege een chocolademelk met megaveel slagroom denkt: huh, hoe ben ik hier terecht gekomen?).

    1. Heel herkenbaar hoor. Dat doe ik namelijk ook altijd (zoeken op internet naar gezond eten) en vervolgens slecht eten :’)(vooral als ik bij m’n ouders ben). Ik zal zo af en toe wel blogposts plaatsen over het eten en BodieBoost!

    1. Hey Char! hihi ben blij dat je de minpunten kunt waarderen hoewel dat meer zaken er omheen zijn (behalve de koffie hahaha). Tot snel met het etentje! xxx

  4. Goed gedaan, Louise! Maar van die koffie begrijp ik niet. Ik heb van mijn diëtiste (jawel – overmorgen mag ik weer…) begrepen dat ik gewoon koffie kan blijven drinken (ik drink zwart) maar me moet beperken met cappuccino’s. Mijn frustratie is dat ik echt veel lekkers afsla, maar ik blijf op hetzelfde gewicht steken. Afgelopen dagen heel veel gewandeld, maar geen gram kwijt. Best frustrerend…

    1. klopt maar het zijn de dingen die je toevoegt wat het ‘slechter’ maak. ik drink alleen koffie met een hoop melk (cappu of latte) en dat is de boosdoener. Volgens mij is dat heel normaal dat je op een gegeven moment blijft hangen in gewicht. Je lichaam moet dan over zo’n dood punt heen (dat is wat mn dietiste mij paar jaar terug zei in ieder geval). Succes nog :)) en je zelf niet te veel ontzeggen he!

  5. Hoi Louise. Ik heb een tip voor je over de groene thee. Je zegt dat je het soms te bitter vindt doordat het zo lang staat. Het kan echter ook zijn dat je de thee met te heet water zet. Groene thee is het lekkerst als je het water laat afkoelen tot zo’n 75 graden (6 minuten) en dan ongeveer 2 á 3 minuten laat trekken.

    1. Dag Lon,
      Niet veel. Volgens mij nog geen 2 kilo en ook nog geen 2 cm!
      Dat kwam vooral omdat ik niet te zwaar ben en eigenlijk alleen vet wilde verbranden.
      Dus hou me er ook niet streng meer aan. De basis hou ik in m’n achterhoofd.

Geef een reactie

