Plan van aanpak: kerstvakantie

Nog nooit heb ik zo uitgekeken naar een vakantie. Ik ben normaal gesproken zo’n nerd met geen leven die het verschrikkelijk vind om vakantie te hebben en na twee dagen al niet meer weet om te gaan met alle rust. Iemand die er van houdt onder druk te staan (ook al laat ik dat 95% van de tijd niet weten en flip ik vaak: “Ooo, ik ga het nooit redden”). Dat is nu wel even anders. Afgelopen week heb ik eigenlijk ook maar weinig uitgespookt en begon ik een vervroegde kerstvakantie. De studie kan me nog steeds gestolen worden (“geschiedenis ligt al in het verleden, dus waarom zou je het studeren?”, zulke gedachten waren voor mij als vloeken in de kerk. Nu betrap ik mezelf op zulke gedachten). Wel maakte ik een lijst met de dingen die ik wilde doen in de kerstvakantie en die wil ik graag met jullie delen…

christmas-room-1

♥ Bloggen: Ja, ik ben afgelopen week stil geweest. De ideeën waren er wel, maar het op papier zetten is wat anders. Het wilde niet. Het lijkt wel alsof m’n winterdip (ik ben er van overtuigd dat ik daar last van heb) zich nu ook al uit op ‘bloggers-gebied’. Maar ik ben nu Sex, Blogs & Rock-n-Roll aan het lezen, dus wie weet krijg ik hierdoor ook weer wat inspiratie (review komt later).
♥ Zonnebank kuurtje: Tegenwoordig hebben zonnebanken ook vitamine D. Gewoon eventjes ontspannen (bruin word ik toch niet) en zonnevitamientjes tot mij nemen. Misschien laat het mijn winterdip als sneeuw voor de zon verdwijnen.

♥ Koffie drinken: Nu ik twee weken bij m’n moeder en/of vader ben (ik leef uit een koffer nu) kan ik ook lekker naar m’n favoriete koffietentje in Spijkenisse. Soja latté’s drinken met een boekje erbij om te lezen. Héérlijk!

♥ Wandelen: Ik ben van plan om heel veel te wandelen, want naar de sportschool gaan, zit er niet in. Misschien lekker naar het bos in Rockanje en vervolgens naar het strand? Om daarna weer lekker naar huis te gaan en een groot kop thee of warme soja choco te drinken… Geen slecht idee, toch?!
♥ Rotterdam: Lekker Rotterdam in zonder enige reden. Lunchen wellicht? Uren in de Donner (Selexyz) rondlopen en boekjes kijken? Of toch lekker kleding winkelen? Het maakt mij niet uit, zolang ik gewoon even lekker in m’n stadje kan lopen!
♥ Kapper: M’n coup ‘windhoos’ even onder handen laten nemen. Zal ik voor heel kort gaan of toch verder laten groeien? Ik ben daar echt ontzettend besluitloos in.
♥ Kerst & Oud en Nieuw vieren: Ook al moet ik werken met kerstavond en Tweede Kerstdag, toch kijk ik uit naar gewoon twee dagen niets doen. Lekker een boekje lezen, filmpje kijken en lekker eten! Hopelijk niet zo verplicht gezellig doen, want dat resulteert in spanningen en ruzies😉

Dat is mijn planning voor twee weken. Wanneer ik dan bedenk dat ik ontzettend veel voor de studie te doen heb (en aardig veel moet werken), voel ik de stress weer opkomen. Leuke dingen doen; m’n winterdip verdrijven en de plezier in mijn studie terugvinden zijn nu mijn prioriteit, zodat ik 2013 goed begin! Wat zijn jouw plannen met de feestdagen en de kerstvakantie? Ga je ook leuke dingen doen? Misschien breng je mij en anderen nog wel op leuke ideeën!

8 gedachtes over “Plan van aanpak: kerstvakantie

  1. Gelijk heb je, Louise! Ga lekker van je vakantie, van Rotterdam en van alle mooie , leuke plaatsen, mensen en dingen genieten. En laat dan hier vooral zien wat je allemaal beleeft. Je blog is een aanwinst. Ik hoop ook op mooie zelfgemaakte foto’s😉 Relax and have fun!

  2. Ahh lekker genieten de komende weken! Denk dat ik dinsdag ook een soort plan van aanpak ga maken, maar dan voor school. Moet namelijk de maandag na de vakantie mijn portfolio inleveren..

  3. Dit klinkt als een lekkere relaxte vakantie (behalve het werken dan😉 )! Ik ga ook lekker genieten van het samen zijn met mijn familie en vrienden maar op een ontspannen en relaxte manier! Ik ga vooral veel proberen te genieten, lekker een maskertje op doen, een paar seizoenen van Will & Grace kijken, mijn oma in een bejaardentehuis opzoeken ook al is ze heel dement zodat ze mij niet herkent, lekkere wandelingen maken, mijn schilder spulletjes weer opzoeken en lekker schilderen, mijn foto albums inplakken (vind ik heel leuk om te doen!), boeken die op mij wachten in de boekenkast gaan lezen! Genoeg te doen dus😀

  4. Wat een leuke plannen! Ik heb speciaal voor de vakantie niet echt plannen maar ik heb ook maar een weekje vrij dat al redelijk is volgepropt met drie kerstdagen en een weekend weg. Komt daarna wel weer!

Geef een reactie

