Nieuw jaar, nieuwe kansen!

Stoppen met roken en die overtollige kilo’s eindelijk eens wegwerken door crashdieten. Dat zijn echt van die cliché voornemens die miljoenen mensen over de wereld hebben wanneer ze het nieuwe jaar in gaan. Voornemens vind ik aan de ene kant best stom. Je hebt geen nieuw jaar nodig om ze na te komen en kan eigenlijk op ieder moment beginnen. Aan de andere kant kan het best leuk zijn om wat doelen te stellen, zoals eindelijk eens die reis maken. In mijn hoofd heb ik stiekem toch ook aan een lijstje gewerkt voor 2013. Wel wat minder clichématig als ‘stoppen met roken’ of ‘afvallen’. Een lijstje maken is waarschijnlijk het enige wat ik deze vakantie gedaan heb en zelfs bloggen wilde niet echt (de welbekende writer’s block is toegeslagen). Vandaag doe ik toch een poging…
 

♥ Reizen en andere dingen ondermemen: dingen doen die nu nog kunnen in mijn studententijd. Ik heb lang veel dingen gezegd die ik wilde doen (reizen, tattoo zetten, bepaalde festivals bezoeken met een tentje), maar ik deed ze nooit. Zo wilde ik bijvoorbeeld op reis, maar had niemand, dus ging ik niet. Afgelopen jaar ben ik gewoon alleen weggegaan. Doen nu het nog kan (als in: voordat ik fulltime aan het werk ben, mocht ik op wonderbaarlijke wijze met mijn studie werk vinden). In 2013 wil ik een stapje verder en naar een bestemming gaan waar ik het vliegtuig voor moet pakken: Schotland. Het geeft me alleen maar meer moed als ik alleen wegga. Je kunt wel eeuwig wachten tot je bijvoorbeeld een reisgenootje heb of het perfecte moment, maar dan komt het er nooit van. Ik ga dus gewoon lekker alleen weg en maak gewoon tijd!
♥ Niet eeuwig meer in de studieboeken zitten, genoegen nemen met een voldoende en de tijd die ik overhoud besteden aan leuke dingen. Doordeweeks uren lang studeren en het weekend werken. Zo zag het grootste gedeelte van 2012 eruit. Zo gaan we het dus niet doen in 2013. Gewoon lekker dat drankje drinken in het café in de buurt of naar dat concert waar ik zo graag heen wil.


♥ Meer doen met fotografie en dan voornamelijk concertfotografie. Mijn camera ligt al veel te lang stil. Ik wil meerdere optredens gaan inplannen waar ik heen ga en veilig met m’n camera kan rondlopen (zonder bijvoorbeeld in een moshpit terecht te komen ;)).
♥ Een 5KM loop doen voor het eerst in mijn leven. Op het moment loop ik al bijna een jaar rond met een enkelblessure door te enthousiast hardlopen. Het gaat echter al een stuk beter en hoop in 2013 toch echt te kunnen gaan beginnen met het trainen voor een 5KM loop.
♥ Lekker sportief zijn in het nieuwe jaar🙂 Spinning, yoga, pilates, bodypump en van de zomer weer wielrennen.
♥ Misschien nog het meest belangrijke en moeilijk haalbare doel: tevreden met mezelf zijn. Dit betekent zowel minder kritisch zijn over mijn uiterlijk en m’n lichaam, maar ook met de prestaties op mijn studie etc., want ik ben natuurlijk gewoon geweldig😉.
♥ Minder uitgeven aan onnodige dingen en een lijst maken met spullen die ik nooit gebruik en dus weg kan doen. Simplicity it is…

Dat waren mijn doelen voor 2013, hoewel er vast nog wel meer bijkomen komend jaar. Allereerst maar eens spetterend 2012 afsluiten (terug denken aan mooie dingen) en het nieuwe jaar goed beginnen! Wat zijn jouw doelen voor 2013?

6 gedachtes over “Nieuw jaar, nieuwe kansen!

  1. Mooie lijst, Louise! Het gaat je lukken, zeker weten! Enne: Schotland is práchtig, daar ga je zeker geen spijt van krijgen! Alleen op reis gaan betekent sowieso: alle dingen zien die JIJ wilt zien😀

  2. Gewoon volgend jaar gaan doen wat je van plan bent, Louise! Ik ga volgend jaar eindelijk die reis naar IJsland maken met mijn zoon. Voornemens kunnen niet eeuwig voornemens blijven. Realiseer je dromen. Ja, maak foto’s. En wat je uiterlijk betreft. Eh… Ik zie het probleem niet!😉

  3. Wat een mooi lijstje! Ik vind dat je hele goede doelen op hebt gesteld waar je echt heel blij van kan worden als je ermee bezig bent, denk ik😀 Vooral jouw laatste punt is mijn ‘voornemen’ van dit jaar. Ik ben op dit moment bezig met een blogpost over ‘Dont buy nothing new’ dat had jij ook gedaan, toch? Ik wil graag alles wat beter georganiseerd hebben om mij heen en in mijn hoofd. Dus ik wil niet meer zoveel kopen, een hele boel overbodige spullen weggeven, etc. Ik ben heel erg benieuwd of het me gaat lukken! Succes met al je doelen😀

    1. Wat leuk dat je iets schrijf over Don’t Buy Nothing New. Daar heb ik inderdaad aan mee gedaan🙂
      Het is echt zo fijn om overbodige spullen weg te doen!🙂 Brengt een hoop rust!
      Ben benieuwd naar je blogpost

Geef een reactie

