Wish list: Reizen

O, wat zou ik toch graag een jaar lang de wereld over willen reizen. Al heel lang heb ik een verlangen om mooie nieuwe plekken te ontdekken. Ik weet niet precies hoe ik het onder woorden moet brengen, maar het is echt een soort drang. Backpack volgepropt, camera en lenzen mee, een dagboek mee, wandelschoenen aan en op naar het avontuur. Ik ben in augustus voor het eerst helemaal alleen op vakantie gegaan Afgelopen augustus ging ik voor het eerst naar Berlijn en dat beviel wel.  Zoals ik in mijn blogpost over mijn voornemens voor 2013 schreef, wil ik zeker één nieuwe plek bezoeken. Dit keer ga ik misschien zelfs wel met het vliegtuig. Vandaag deel ik jullie mijn wishlist van plekken die ik wil zien…

 Ik hou gewoon van lijstjes maken en dus maak ook ik regelmatig een lijst van bestemmingen. Nog toffer zou zijn als ik een wereldkaart zou hebben in mijn woonkamer waarbij ik pinnetjes kon steken op de plekken die ik nog wil bekijken en welke ik al bezocht heb. Dat zag ik ooit in een film (maar weet niet meer welke). Super tof idee!

 

Aangezien ik nog niet veel van de wereld gezien heb, is mijn lijst vooral gevuld met bestemmingen binnen Europa. Dat betekent niet dat ik niet buiten Europa wil reizen, maar laat ik het ‘klein’ aanpakken voor ik de rest van de wereld ga veroveren bekijken.

♥ Schotland: staat echt bovenaan mijn verlanglijstje en ga ik zeker bezoeken in 2013. Beginnend met Edinburgh🙂 Uiteindelijk wil ik ooit ook nog eens de West Highland Way lopen. Ik weet gewoon dat dit mijn tweede thuis is.
 ♥ Ierland: westkust. Ik zou al een lijstje kunnen maken met plekken in alleen Ierland en Schotland. Mijn tweede thuis!
♥ Noord-Ierland: Belfast. Vorig jaar schreef ik een paper over de Troubles en ben eigenlijk zo gefascineerd geraakt door het geweld in Noord-Ierland. Klinkt gek, maar ik wil de stad hierdoor heel graag met mijn eigen ogen zien.
♥ Londen, Engeland
♥ Noorwegen: de adembenemende natuur moet ik gewoon zien.
♥ Zweden: Tja eigenlijk heel Scandinavië wil ik  zien🙂 Enthousiast geraakt door vele blogposts.
♥ Duitsland: ondanks dat ik al veel plekken in Duitsland gezien heb zijn er veel steden die ik nog moet zien. München, Dresden en Hamburg (o.a.)
♥ Rusland: Moskou en St. Petersburg. Ik moet dit land gewoon zien, want ben zo gefascineerd door de cultuur. De leukste cursus die ik volgde binnen geschiedenis was er één over Rusland (de geschiedenis na Stalin). De docent vertelde zoveel leuke grappige (maar ook trieste) verhalen over wat hij meemaakte in Rusland.
♥ Parijs, Frankrijk. Ik hou niet van Frankrijk en al helemaal niet van de bevolking. Toch wil ik Parijs gewoon een keer bezoeken voor alle mooie gebouwen daar.
♥ Rome, Italië. Tja, mijn goede vriendin Lucinda heeft mij helemaal enthousiast gemaakt met haar verhalen over deze stad. Heb voor de rest niets met Italië en ook niet echt met Rome, maar toch ben ik nieuwsgierig.
♥ Voor de rest wil ik eigenlijk een roadtrip doen door Oost Europa. Maar dat doe ik dan als ik een rijbewijs heb en een auto😉

Dit is nog maar een fractie van wat ik wil zien🙂 Heb jij ook zo’n drang om te reizen? En wat staat er op jouw ‘wishlist’ van bestemmingen?

9 gedachtes over “Wish list: Reizen

  1. Ah ja dit is zo herkenbaar! Ik liep van de week ook al te zeuren dat ik geen muur meer over heb voor zo’n wereldkaart! Bij mij staan ongeveer dezelfde plekken op de lijst! Wat Europa betreft dan. Schotland ben ik al geweest en is prachtig! Parijs ga ik in januari naartoe!!🙂 Ik hou inderdaad niet zo van Frankrijk en al helemaal niet van de bevolking, maar ik kan niet wachten tot ik in Paris ben!!😀

    1. hihi wat tof😀 ik ben zo benieuwd naar Schotland. Weet dat ik me gewoon thuis ga voelen daar. Heel veel plezier in Parijs en wat grappig dat je hetzelfde heb (of juist niet) met het land en de bevolking als ik😉

  2. O wat leuk! Ik kan je Parijs zeker aanraden, en Londen ook. Ik ben maar een middagje in Rome geweest, maar dat was een prachtige stad. Ik zou ook nog wel eens naar Scandinavië en Rusland willen. Voor de rest zou ik ook nog eens graag naar Griekenland gaan, en terug naar Berlijn🙂 En dan nog heel veel bestemmingen buiten Europa!

    1. Griekenland zou ik ook nog wel eens willen zien🙂 Zoveeeeel mooie plekken die nog ontdekt moeten worden in de wereld😀

  3. Mooie plekken! Ik heb zelf eigenlijk helemaal niet zo’n drang om te reizen. Ik denk dat het vooral komt doordat ik heel snel heimwee heb omdat ik er niet zo van hou om uit m’n comfort zone gerukt te worden. Als ik terugkijk op mijn ‘mini-reisjes’ naar bijvoorbeeld Londen en Berlijn vond ik het wel heel erg leuk. Maar op het moment dat ik er was, kon ik er eigenlijk niet heel goed van genieten omdat ik stiekem best wel verlangde naar mijn eigen stulpje. Ik ben ook best wel snel overprikkeld ofzo, haha. Dat ik na een middagje cultuur op doen helemaal kapot ben. IJsland en Canada (met name Vancouver) staan nog wel op mijn lijstje om te bezoeken dus als ik daar dan ooit naar toe ga wil ik er in ieder geval wel lang zijn zodat ik lekker rustig aan kan doen zodat ik er ook echt van kan genieten😀

  4. Wat een heerlijk voornemen!
    Nu moet ik me eraan houden dat ik je blog steeds even bij hou zodat ik weet wat je allemaal aan het doen bent. Ontdekte van de week dat je geen Facebook meer hebt? Nu vergeet ik steeds om je te-leuke-blogs te volgen!

    1. Scanbrit ken ik inderdaad🙂 maar als ik naar Schotland ga, dan doe ik toch alles zelf regelen. Geen rondreis ofzo, want daar heb ik toch geen geld voor.

      Ja hoop echt ooit een keer naar Rusland te kunnen..🙂

Reacties zijn gesloten.