Door de ogen van #4

Dan heb je gelukkig nog altijd nog een ‘rubriek’ waarin je je week in foto’s kan laten zien, Zoals je misschien wel gemerkt heb, heb ik de laatste weken weinig gepost en dat was niet voor niets. Ik heb nogal last van de welbekende  writer’s block. Ontzettend irritant! Daarnaast ben ik langzaam een kluizenaar aan het worden, want het is weer tentamentijd. Die combinatie komt dus niet ten goede van mijn blog. Welgemeende excuses daarvoor. Dus vandaag even tijd voor wat foto’s van dingen die ik afgelopen week deed!

035ca6725e7c11e292c422000a1fbe6b_7  f24279dc600811e2939b22000a1f9251_7
Yeah! De eerste keer sinds het nieuwe jaar weer wezen spinnen. Ik had een planning om zes keer naar de sportschool te gaan. Dat werkt dus niet, want ben tot nu toe nog maar één keer gegaan. Tja, soms moet je ook wat bijtanken om te kunnen sporten en niet te veel willen. Volgende week een nieuwe poging!

31a0c5f05f0711e2ac5222000a1fbd4b_7 79e3dd7a5fca11e2ada222000a9f3cf6_7
De strenge vorst werkte nou ook niet echt bepaald mee om ’s avonds nog naar buiten te gaan en m’n ledematen te laten bevriezen zodat ik in Utrecht kon gaan sporten. Ik besloot lekker m’n rust te nemen, veel thee te drinken en af en toe een stevige wandeling te maken buiten. Daarna maar snel weer naar binnen… Brrrr. Leuk hoor die kou. Behalve als je naar buiten moet. Gelukkig vond ik de winterlaarzen die mijn moeder eens in een opwelling kocht en aan mij gaf toen mijn tenen bevroren waren in de winter van 2011. Ik vind ze eigenlijk oerlelijk (nog lelijker dan Uggs), maar ze zijn ontzettend warm!! Geen koude tenen meer!

6ec23a9a5fcf11e29b6422000a1c00c6_7 ace72546608411e2974222000a1fbdac_7Zoals ik al eerder vertelde, had ik de laatste maanden ontzettend last van een studiedip. Dit had een punt bereikt dat het me niets meer kon schelen (wat de studie betreft), ik niet wist wat ik met m’n leven aan moest als ik deze studie zou afmaken (altijd maar die zelfde vraag van mensen als ik zeg dat ik geschiedenis studeer: ‘Oh, en wat kan je daar dan mee?’ of dat men er automatisch vanuit gaat dat ik docent word) en dat ik toch wel werkloos zal worden. Vorige week mocht ik naar Studiemeesters voor een meeloopdag om te zien of ze mij konden helpen om mijn motivatie terug te krijgen. Ik werd bewust dat mijn motivatie volledig was weggevaagd (klinkt overdreven, maar het is echt zo) door één bepaald vak dat ik deed voor mijn scriptie. Zelfs na een inspirerende dag in Amsterdam zag ik in dat ik hiermee moest stoppen. Ik sliep niet meer, had hartkloppingen en voelde me depressief. En raad eens! Ik voel me weer super, nadat ik het vak niet meer deed en m’n slaap had ingehaald. Ik begon ook weer Gratitude lijstjes (Count your blessings) te schrijven en werd bij van mijn yogi thee-quotes! Hoe geweldig is dat?

6cba025e619c11e2a73722000a1f9317_7 2fb071e4614d11e28e5d22000a1f979a_7Ik begon bovendien weer plezier te krijgen in mijn andere historische cursus, in tegendeel tot m’n scriptievak dat eigenlijk binnen een andere studie viel, over de Vietnamoorlog. Komende week zal dan ook volledig in teken staan van oorlog, dood en verderf zodat ik gewoon een super cijfer ga halen voor het tentamen. Het zal daarom ook hier wat rustiger zijn (rustiger dan het al is kan het bijna niet worden ;)) !

Ik hoop ook snel weer mijn inspiratie terug te krijgen en zal strijden tegen mijn writer’s block. Mocht je nou nog wat leuke ideeën hebben, waarvan je denkt: Louise, wil je daar over schrijven? Laat het me dan weten. Op twitter kreeg ik al verschillende onderwerpen toegeworpen: Wat vind je van de liefde? Hoe ziet jouw ideale tuin eruit? Wat is je favoriete fruit en waarom? Dus komt u maar met de vragen en onderwerpen waarover ik een leuke blogpost kan schrijven. Zo niet, is het natuurlijk ook niet erg! Fijn weekend x

2 gedachtes over “Door de ogen van #4

Geef een reactie

