Rust, Louise, Rust

20130322-224449.jpg

En wederom is het weer veel te lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. Ik dacht met nieuwe rubrieken inspiratie te vinden, maar het tegendeel blijkt echter waar. De writer’s block overheerst mijn bloginspiratie en ook de studie vergt te veel van mij. Toch zal ik vandaag even schrijven hoe het nu met mij gaat naar aanleiding van een comment hoe het nu toch stond met het hardlopen. Ik schreef een artikel ‘Run, Louise, Run’, omdat ik blij was: ik kon weer zonder problemen hardlopen. Gaat het nog steeds zo goed?

Helaas heb ik te vroeg gejuicht en helaas sloeg het twee dagen gigantisch op mijn enkel, knie en heup. Slapen ging niet meer van de pijn. Ai, dit kon niet goed zijn! Gelijk ben ik naar de dokter gegaan. Ik wilde niet eerder weggaan voor ik een verwijsbrief zou krijgen voor een orthopeed. De dokter wuifde het in eerste instant af ‘Tja, het zal een zwakke plek wezen en daar mee moet je gewoon leren leven’. Pardon? ik ben 23 jaar en ben niet eens in staat om een 2 uur te lopen of te staan. Dacht het even niet, he! Ondertussen raakte ik een beetje geïrriteerd en dat werkte, want ik mocht naar een orthopeed.

Vorige week zat ik weer in het ziekenhuis. Bah, ik hou er niet van! Ik had besloten 2013 ziekenhuis-vrij te houden en dat was dus niet gelukt. Maar goed, het is voor een goed doel. Foto’s werden gemaakt en vervolgens moest ik mij bij de arts melden. Na goed onderzoek en mij het gelijk geven dat het inderdaad niet aan mijn buikspieren zou liggen (die moest ik trainen bij de fysiotherapeut om m’n enkel te genezen. I don’t get it!), wist hij wel wat het waarschijnlijk. Synovitis. Wat? Synovitis! Ik gaapte hem ook even vaag aan.

Dit blijkt een ontsteking aan mijn gewrichtsslijmvlies te zijn. Na een heel verhaal zei hij dat hier een injectie met cortisonen nodig was. Hij vroeg mijn toestemming. Deze gaf ik met de opmerking dat ik niet wakker lig van een prik. Achteraf begrijp ik waarom hij mijn toestemming vroeg. Meneer de dokter kwam even met een grote injectie aanzetten. Ik ben wel wat gewend met m’n vitamine b12 injecties, maar die gaan in je bil. Daar zit tenminste wat vet en veel spierweefsel (oke, oke, oke, eerder veel vet en wat spierweefsel) en dan is het nog te doen. Dit was gigantisch. Hoe ging dat in m’n zielige, smalle, kleine pootje passen? (Nee serieus, ik heb echt mini voetjes.) Nou het paste dus blijkbaar wel, maar vraag me niet hoe. Maar ik hield mij sterk (behalve het gevloek en gescheld tussendoor), hoor!

Alleen nu komt het erge: daarbij komend is dat ik acht weken niet mag sporten. Niet bodypumpen, spinning of ander soort sport dat wat druk uitoefent op mijn enkel. Hoe doe ik dat? De eerste week heb ik redelijk overleefd, maar ik denk dat ik komende week toch naar de sportschool ga. Gewoon de apparaten gebruiken die mijn bovenlichaam en buik traint. Ondertussen gaat het gelukkig wel weer goed met mijn voet, maar hardlopen wordt hem gewoon niet. Nu niet, maar durf het eigenlijk helemaal niet meer aan. Zonde van de schoenen die ik voor 100 euro kocht, maar het is niet anders. Ik zal rust moeten houden.

Dat was dus mijn enkel-hardloop-blessure-ziekenhuis-injectie-verhaal. Ik leer tenminste nu rust houden: Rust, Louise, Rust… dat zal mijn mantra voor de komende week zijn. Bovenlichaam trainen it is. Gelukkig heb ik komende drie weken mega veel deadlines en zal ik toch niet veel vrije tijd heb. Misschien vind ik in alle rust ook wel weer m’n schrijf-inspiratie. Tot dan zijn nog alle suggesties, tips en misschien wel vragen van harte welkom (ook trouwens als ik wel de inspiratie zou hebben om te schrijven). Oja, tips voor goede blog apps voor de iPad zijn ook welkom. de WordPress app is niet bepaald handig om te gebruiken.

 

7 gedachtes over “Rust, Louise, Rust

  1. Ah jezus, wat balen. Maar nu weet je in ieder geval wat er aan de hand is en is er iets aan gedaan! Anders kreeg je er uiteindelijk misschien alleen maar meer last van. Dus nog even volhouden. Misschien dat het hardlopen ooit nog eens gaat lukken, als je heul rustig opbouwt. Maar ik kan me voorstellen dat je niet zo goed meer durft, zou ik ook hebben hoor. En blog apps weet ik zo ook niet, ik vind die officiële WordPress app ook een beetje ruk inderdaad.
    De boerin in mij zegt ‘Doe heanig an!’ (vertaling: doe rustig aan, hihi).

  2. Wat een verhaal en wat een pech zeg! Fijn om te horen dat het weer wat beter met je voet gaat. En leuk weer wat van je te lezen. Op Hesterly.nl las ik tips voor als je even geen bloggers inspiratie hebt. Misschien heb je er wat aan. In elk geval leuk weer wat van je te lezen!

  3. Gets, wat balen zeg! Net nu je de smaak van het sporten echt goed te pakken had (tenminste, daar leek het op als ik alle sportschoolfoto’s zag, haha). Waarschijnlijk wil je het volgende niet horen, maar: komt wel goed schatje! Rustig aan doen de komende tijd!

  4. Ah, balen zeg! Ik ben zelf nu ook lekker aan het sporten en zou het erg vinden als er iets mis gaat..😦 Rustig aan doen en dan ben je voor je het weet weer lekker aan het hardlopen… En dan met een lekker zonnetje erbij haha😉

  5. Echt balen… maar je hebt niet veel keuze: goed naar je lichaam luisteren. En als ‘doorgewinterd blogger’ zou ik ook tegen je willen zeggen: bloggen is leuk maar zie het niet als nóg een ding op je ‘to do’ lijst. Ik ben ook wel eens een periode stil(ler) of ik zet een clipje online dat ik leuk vind – of ik plaats een foto. Wel goed om – voor jezelf – het schrijven vol te houden, maar ik denk dat ik en al je andere bloglezers & fans😉 vooral graag zien dat jij lekker in je vel zit en geniet van het leven. Take care, Louise, wees een beetje zuinig op jezelf.

  6. ik zou je aanraden even naar een ayurvedische dokter te gaan want die spuiten met cortisone zijn niet zo heel erg goed voor het lichaam en dat is wellicht de reden waarom de dokter jou toestemming vroeg. Misschien kan aangepaste voeding jou ook helpen eens je de reden kent waarom je slijmvliesonstekingen krijgt.

Geef een reactie

