Door de ogen van #5

Het is al enige tijd geleden dat ik een overzichtje gaf van wat ik gedaan heb afgelopen week. Er is maar weinig tijd om te kunnen bloggen en blogs te lezen, en dat vind ik jammer. Op het moment heb ik een soort van vakantie, maar echt rust heb ik niet. De trein is mijn tweede huis.  Alleen vandaag heb ik een dagje zonder verplichtingen en daarom neem ik even de tijd om weer te schrijven maar ook om m’n favoriete blogs te lezen. Heerlijk zo’n luie dag. Althans voor hoe lang het duurt, want stil zitten is niet mijn ding. Dus zal zometeen wel een stuk gaan fietsen. Fietsen is echt de fijnste manier van sporten. Helaas heb ik geen wielrenfiets meer, maar ik sta altijd open voor sponsors. So Bianchi, if you read this: I would love to have one of your beautiful bikes!😉 Oké, genoeg dagdromen voor nu. Tijd voor wat foto’s!

a054e104a5e611e28b6c22000a1f8db8_7 (1) 19caa594a29c11e29cc822000a1f96e3_7

Foto 1: Er is namelijk in de afgelopen maanden veel gebeurd. Ik solliciteerde voor de Faculteitsraad van faculteit Geesteswetenschappen en begin deze maand ben ik gekozen tot lid van de studentengeleding voor volgend jaar. Dood eng vind ik het. Eerlijk gezegd voel ik me nooit zo thuis tussen alle studenten en dit is dus echt iets van uit m’n ‘comfort zone’ stappen. Het is een parttime bestuursfunctie, waarbij je medezeggenschap hebt, maar ook een adviserende rol omtrent zaken binnen de faculteit. Zoals: oplossen van een te kort aan studieplekken in de bibliotheek of kwaliteit van het onderwijs. Een toffe en waardevolle uitdaging! Foto 2: Ook ben ik klaar met het derde blok van mijn derde jaar. Jeeees, wat gaat dat snel! Ik haalde het moeilijkste vak (grondslagen van de geschiedenis) geheel onverwacht met een 7.5 en leverde mijn werkstuk voor Bijbel&Ritueel. Een werkstuk voor leken over over Iers monnikendom in de vroege Middeleeuwen. Super leuk om te schrijven!

6f960ad6863611e2b01422000aaa05b1_7 af109da885d611e2bfc622000a9d0dda_7

Foto 3&4: Mijn vader trouwde vorige maand op de eerste mooie zonnige dag van dit jaar. Wat was het een mooie dag met familie! En nu zijn beide ouders weer getrouwd. Grappig! Natuurlijk moesten mijn zusje en ik even samen op de foto voor we weggingen naar het stadhuis.

5d58823aa66211e282b422000a1f9ab7_7 62807488a69011e293e422000a1fbe78_7

Foto 5&6: mijn volgers op twitter zullen het vaak genoeg lezen. Ik reis… ik reis veel. De trein is mijn tweede huis. Dat krijg je als je nog steeds je werk in Spijkenisse hebt. Maar goed, iedere keer als ik weer in Rotterdam kom dan weet ik weer waarvoor ik het doe. Het blijft ‘mijn’ stad. Toch kriebelt het ook weer als ik in Utrecht ben. De locatie op de eerste foto is waarschijnlijk ook wel de mooiste die er is. Op de Oude Gracht uitzicht op het oude stadhuis en de Dom. Er hangt nu een enorm grote afbeelding van de Vrede van Utrecht op het stadhuis. Daar gaat het hartje van een historica sneller van kloppen. Ik ben dus in tweestrijd wat betreft mijn thuishaven😉 (Dat is overdreven, hoor. Ik kan me overal wel thuisvoelen!)

6063a6cea44311e28c3122000aa80097_7 e690e320a43811e2855722000aa800e1_7

Foto 7&8: Afgelopen week reis ik ook nog eens veel af naar het ziekenhuis. Mijn lieve opa ligt al sinds tweede Paasdag in het ziekenhuis vanwege een longontsteking. Geen fijne combinatie met zijn hart. Dus zoveel mogelijk op bezoek in het ziekenhuis in Rotterdam.  Hopelijk knapt hij snel weer op!

a6102e8aa50211e29d6522000a9f134c_7 f27030d2a51f11e2bbd822000a9f15da_7

Foto 9&10: Gelukkig heb ik nog wel wat dingen waardoor ik toch het gevoel van vakantie heb. Heerlijk een stuk fietsen (de enige sport die ik nu heel voorzichtig nog mag doen voor het herstel van m’n enkel. Dus de sportieve blogposts zullen even wat minder aanwezig zijn), met oude vrienden afspreken en het plannen van mijn mini vakantie naar Schotland. Of misschien blijf ik daar wel gewoon?😉 Het is een droom die gaat uitkomen, dus kan niet wachten tot ik mag gaan. Ik moet nog wel boeken alleen. Het enige nadeel is: vliegen!

Er zijn nog veel meer dingen die ik afgelopen maanden heb gedaan en heb meegemaakt, maar dit is een blog en geen biografie. Hopelijk heb ik jullie niet al te veel verveeld met de dingen die ik doe. Mijn onderwijsvrije week zit er bijna op en dan begint het laatste blok van dit collegejaar. Daarna mag ik op vakantie naar Alba (Scottish gaelic voor Schotland!)! Heb jij al vakantieplannen en wat is jouw droom bestemming?

3 gedachtes over “Door de ogen van #5

  1. Via de bodieboostsite hier terecht gekomen…
    Vakantieplannen? Nou, eind volgende week met vrienden 5 dagen naar Barcelona en dan in juni met vriendlief 12 dagen naar Spanje. Leuk dat je plannen hebt om naar Schotland te gaan, is inderdaad een prachtig land! Ik ben ooit met een vriendin in Edinburgh geweest en toen zijn we ook een paar dagen rondgetrokken, echt een schitterende natuur.

Geef een reactie

