The Bucket List: so far

De laatste maanden was ik maar weinig actief en had ik mijn blog even geen prioriteit gegeven. Druk met werk, school en andere dingen waardoor ik maar weinig zin had om het laatste drupje energie nog te besteden aan mijn blog. Heel stom, ik weet het. Ik kan je nu wel zeggen dat ik echt weer terug ben. De laatste papers voor de studie zijn ingeleverd, ik ben bewust geworden dat er andere prioriteiten gesteld moeten worden in mijn leven (meer aan mezelf denken en mezelf ontspanning gunnen is daar één van) en de inspiratie om weer te schrijven lijkt weer op te komen. Ik zal je in ieder geval even een update geven met de dingen waarmee ik bezig was en of mijn Bucket List voor 2013 een beetje opschiet.

Studie
Het derde studiejaar dat gepaard ging met demotivatie is eindelijk klaar. Wat was ik ontzettend blij toen ik een paar weken terug mijn laatste paper inleverde. Het ging alles behalve makkelijk dit collegejaar en ben ergens heel erg blij dat ik volgend jaar het laatste jaar is. Demotivatie en daardoor weinig concentratie hebben speelde de overhand. Mijn
eigen tips hebben mooi niet gewerkt dus. Goed dat ik volgend collegejaar weer een nieuwe kans heb om er met vol goede moed tegen aan te kunnen. Erg veel van mijn voornemens om genoegen te nemen met een voldoende is trouwens niet echt gelukt. Ik blijf perfectionistisch. Ach, de aard van het beestje?

Reizen
Mijn grootste en belangrijkste doel heb ik gepland en gaat over twee weken gebeuren: ik ga alleen op vakantie naar Schotland. Het zijn er maar vijf dagen, maar ik kijk er ontzettend naar uit. Hierover zal ik zeker voor als na de reis over schrijven. In Edinburgh zal ik ook wat restaurantjes gaan bezoeken die vega(n) food hebben, zodat de vegetariërs en veganisten onder ons ook gewoon naar dit prachtige land kunnen. So no haggis for me… Ook zal er een interview verschijnen op de blog van Marieke van Woesik.nl over mijn reisje naar Schotland met tips over solo reizen.

Fotografie
Ook mijn doel om wat meer te fotograferen dit jaar en dus mijn prioriteiten juist te verschuiven naar ontspanning gaat me de laatste weken goed af. De ene na de andere fotografie opdracht stroomt binnen en ik heb voor het eerst ook wat foto’s verkocht. Als geschiedenis niets wordt, kan ik altijd nog verder met m’n passie voor fotografie.

Never not running
Jawel, ik ben weer begonnen met hardlopen. Na honderden euro’s uitgegeven te hebben aan fysiotherapie dat niet werkte (vind je het gek als ze niet naar je voet kijken), heb ik een andere fysiotherapeut genomen en ben ik ook naar een orthopeed gegaan. Eindelijk kan ik weer alles doen wat ik voor mijn blessure van vorig jaar niet kon. Het duurde dan 14 maanden, maar dan heb je ook wat😉 Misschien zit die 5K er dit jaar toch in.

Zo met deze dingen ben ik druk bezig geweest of ga ik nog veel mee doen. In ieder geval wachten er veel schrijfsels gerelateerd aan deze onderwerpen met hopelijk ook een boodschap waar jijzelf ook wat aan hebt. Liefs…

14 gedachtes over “The Bucket List: so far

  1. heel leuk blog louise
    met plezier gelezen
    en wat ik nog het fijnste vind is dat je luistert naar je hart en meer leuke dingen gaat doen
    en idd als er geen werk is voorlopig in wat je gestudeerd heb dan weet ik zeker dat je nog heel ver kan komen met fotografie
    liefs van riny

  2. Leuk dat je weer wat actiever gaat bloggen, ik vind je blogs altijd heel leuk!
    Je hebt je toch maar dapper door dit collegejaar heengeslagen. Veel plezier alvast in Schotland, ik ben benieuwd naar je foto’s en verhalen!🙂

  3. Yaaaaay weer een blog! Ten eerste vind ik het echt heel knap hoe jij je door dit schooljaar hebt ‘geworsteld’. Ook al zat het niet altijd mee, en was je motivatie soms ver te zoeken, je hebt het maar mooi volgehouden!😀 Maar huh, hoe kan een fysiotherapeut niet naar je voet kijken als je zegt dat je last van je voet hebt?!

  4. Ik zal met plezier je post over edinburgh lezen, als ie voor mij nog op tijd komt. Ik ga 30 juli naar edinburgh om daarongeveer een week te blijven en daarna een week het grootste deel van de west highland way te gaan lopen. Ook alleen! Qua lunchtentjes kon ik vrij weinig vinden de vorige keer dat ik er was, dus ik ben benieuwd🙂 heel veel plezier jij!

    1. Oooooh wat geweldig. The West Highland Way😀 Dat is een grote droom van mij om die nog eens te gaan lopen! Respect dat je dat alleen gaat doen🙂
      Ik wil je anders wel wat tentjes doorsturen, ik ken iemand die daarvandaan komt en heeft me tips gegeven van goede plekken waar je lekker kan eten. Heb er een paar opgeschreven, dus wil ze gerust sturen naar je!

      1. Dat zou echt super zijn. Ik ben net ook wat wezen googlen en er zit echt meer dan je denkt inderdaad, toen ik ging in Januari was ik gewoon compleet onvoorbereid denk ik haha. Ik ga nu omkomen in de koffie😀

      2. Ja, je moet echt even goed zoeken! Sowieso moet je naar Henderson’s, een begrip in Edinburgh voor vega(n) eten. De andere weet ik niet uit m’n hoofd, en heb ik in mijn Edinburgh reisboekje staan! Je kunt ook HappyCow raadplegen, als je dat nog niet kende! Waar verblijf je trouwens?😀

    2. – Volgens mij staat mn reactie nu bij de verkeerde post, maar ik hoop dat je’m toch ziet! –
      Henderson’s staat op mn lijstje! Ga ik dan sowieso even langs. Van de foto’s kreeg ik ook echt zin om erheen te gaan dus dat wordt sowieso een stop.
      Happy Cow kende ik nog niet, dus dankjewel daarvoor, superhandig! Ik ben zelf niet vegetarisch, maar eet gewoon weinig vlees. Vind het wel altijd lekker en vaak lijkt er wat meer over nagedacht, een vega restaurant, en zit je minder snel ‘kroeg-eten’ te eten.
      Ik overnacht de eerste week bij een vriend van me die is geëmigreerd naar Schotland. Hij woont op denk ik een kwartiertje met de bus van Edinburgh af, in een nette buitenwijk waarvan ik de naam nu niet kan ophalen. Daar heb ik dus mooi de bank geclaimd!
      Ben jij er nog op tijd voor het Augustus Festival? Dat begint op 2 augustus en is door de hele stad. Je kent het hoogstwaarschijnlijk wel. Officieel heet het geloof ik Fringe festival. Daar ga ik dus ook voor en ik ben echt heel benieuwd. Werd door die vriend van me heel erg aangeraden, volgeladen met toeristen, maar wel heel gezellig.

      1. Wat super leuk joh. Dat moet je hebben (vrienden in dat land). Tuuuurlijk ken ik Fringe Festival😀 Helaas ga ik daar niet naar toe, want heb veel te laat geboekt en alles is dan al vol. Ik ga 30 juli weer naar huis. Hopelijk volgend jaar🙂 Oja, mijn reisboekje gaf nog aan: Black Bo’s (vega), David Bann (maar wel duur volgens het boekje), Forest Café (goede prijzen). Dit is dan alleen nog Old Town. Ik wens je ontzettend veel plezier en laat weten hoe Fringe was😉

      2. Misschien zie ik je nog wel op het vliegveld haha, ik kom 30 juli namelijk aan. Bedank voor je tips, ik ga ze zeker uittesten en laat je weten hoe het was. Van jou zal ik het ook wel lezen hier, ik ben benieuwd🙂 je gaat het zeker leuk vinden, de stad is net als een film en zo mooi. Als je tijd hebt raad ik je ook echt aan Arthurs Seat te beklimmen, prachtig uitzicht. Ik ben er geweest toen er sneeuw lag en echt het was zo mooi. Heel veel plezie gewenst!

      3. Oh echt? Hoe laat kom je aan? Ik vlieg echt einde van de middag, dus ben er al in de middag, hihi. Graag gedaan, ik ga ze zelf ook uittesten waarschijnlijk. Sowieso Henderson’s.
        Arthur’s seat staat ook op m’n lijstje😀 wil ik denk ik zondag lekker doen🙂
        Jij ook heel veel plezier en wellicht tot ziens op het vliegveld;)

  5. Ik ben jaren geleden met een vriendin een paar dagen in Edinburgh geweest en ja, het is echt een hele leuke stad. Vriendelijke mensen en idd heel veel gezellige en lekkere eettentjes. Veel plezier alvast!

Geef een reactie

