Thuis.

Vrijdag. Op de vroege ochtend aan een klein tafeltje op een weggetje dat naar beneden loopt naar Grassmarket en omringt door middeleeuwse gebouwen, drink ik een sapje. Toeristen en mensen op weg naar hun werk lopen mij voorbij. Sommige vakantiegangers stoppen abrupt om van de omgeving foto’s te maken. Ik kan ze het eigenlijk niet kwalijk nemen. De zon schijnt en mooie wolkenpartijen vullen de helder blauwe lucht op. Ik sluit even mijn ogen, adem de frisse ochtendlucht in, neem de geluiden om mij heen op en open mijn ogen weer. Thuis. Na jaren dromen ben ik eindelijk in Schotland. Mijn droom komt uit. Het gevoel zat al goed toen ik aan het dalen was met het vliegtuig de avond er voor. Ik kwam aan in een mooi verlichte Edinburgh en liep over een uitgestorven Royal Mile richting Edinburgh Castle. De stad en het land hebben mijn hart veroverd. Een paar dagen later verlaat ik de stad met een traan. Met een brok in mijn keel schrijf ik dit bericht… Caledonia, you are calling me. Now I am going home. Heel snel, hoop ik.

IMG_4614

1146700_10151754720552118_133167693_nIMG_9655

1005769_10151753107212118_377677556_n

(Foto’s gemaakt door: mijzelf)

 

14 gedachtes over “Thuis.

  1. Jeeeemig, wat heb je mooie foto’s gemaakt! Komen er nog meer? Mooi stukje tekst ook. Fijn dat het allemaal zo goed voelde🙂

  2. Mooie foto’s, gaaf dat je droom uitgekomen is! Ik was vorig jaar in Edinburgh en vond het een heel fijne, mooie en gezellige stad. Echt een aanrader en om zeker nog es naar terug te gaan!

  3. Wauw, prachtige foto’s! Ik vind het mooi om te zien dat mensen zoveel liefde (want dat is het toch?) kunnen voelen voor een land/stad. Ben je er al achter of je daar eventueel een master oid kan doen?

    1. Thanks. Er komen er hopelijk nog meer op🙂 Ik ga na de vakantie langs bij international office om te zien wat er geregeld kan worden voor een master en ga ook contact opnemen met de master aan St. Andrews University🙂

  4. ooooh, Edinburgh-nostalgie. Mooie mooie foto’s zeg! Ik studeerde er een half jaar en ben alweer veel te lang niet meer teruggeweest – dit soort foto’s zien helt dus duidelijk niet🙂

    1. Thanks, deze foto’s heb ik niet met m’n spiegelreflex (canon EOS 450D) gemaakt maar met een heel simpele compacte camera van canon. Geen idee welke, want hij ligt thuis. Hij was in ieder geval maar 70 euro ofzo.

Geef een reactie

