Mijn favoriete appies

Het is alweer een paar maanden geleden sinds ik de iPad van Emma overnam en mijn ziel verkocht aan Apple. Mijn god, wat een fijn ding is dat zeg. Voor de studie, bloggen, fotografie, maar ook gewoon als je geen zin hebt om op de laptop dingen te doen. Ik begrijp nu de mensen die zeggen: ik wil niets anders meer dan Apple. Deze mensen noemde ik eerst stiekem aanstellers. Ik had dan wel al een paar jaar een iPod touch. Fijn dingetje, maar niet zo geweldig dat ik verkocht was. Nou, de iPad heeft daar dus verandering in gebracht. Bijna twee maanden terug verkocht ik weer een stukje van mijn ziel door een iPhone over te nemen. I love it. Zoveel leuke appies😉 En een aantal van mijn favorieten  ga ik vandaag met je delen.

 1. Snapseed
Apps zoals Instagram ga ik niet meer delen. De mensen die mij daar volgen weten dat ik groot fan ben van Instagram. Er zijn nog veel meer leuke apps waar je foto’s mooi mee kan bewerken. Mijn favoriet is waarschijnlijk wel SnapSeed. Het werkt heel simpel en de kwaliteit van de bewerking is ook heel goed. Ik gebruik de app voornamelijk op de iPad, maar op de iPhone werkt het ook heel goed. Aangezien deze App van google is kunnen android toestellen ook gebruik maken van SnapSeed. Win win!

2. Moves
Ik had vroeger zo’n stappertellertje. Ooit gratis bij becel gehad. Echt geweldig werkte het niet, tenzij je enorm grote stappen zet. Nu heb je daar een heel handige app voor die heel accuraat je stappen meet, namelijk Moves. Het rekent dan ook gelijk uit hoeveel kilometer je gewandeld hebt, merkt het vanzelf wanneer je hardloopt en zelfs fietsen meet hij op. Super handig dus. Je hoeft alleen de app aan te zetten ’s morgens. Ik heb het tot nu toe alleen nog gebruikt voor de stappen die ik zet en dat zijn er toch wel heel wat. Leuk! En erg motiverend, want ik wil zoveel mogelijk stappen op een dag maken. Nadeel is wel: je batterij is snel op en je moet wel internet hebben om hem up te daten. Ik heb wel gezien dat hij het deed als je geen internet hebt, maar dan update hij het aantal pas later. Het aantal stappen die je hier ziet, heb ik gemaakt op een normale werkdag (inclusief het lopen van en naar huis). Leuk, hè!

3. Pinterest
Tja, wie kent het tegenwoordig niet? Pinterest vind ik leuk voor wanneer ik mij verveel of ideeën heb voor een bepaald beeld dat ik in mijn hoofd heb. Dit doe ik graag op de iPad, nog liever dan op de computer. Lekker onderuit op de bank, kop thee erbij, muziek op de achtergrond en lekker pinteresten op de iPad. Op de iPhone gebruik ik deze app wat minder.

P0JHnnp9yucoJ39IwznPt6DcM8ZBzxpdiJ25zijuUvc

4. Sleep Cycle
Slapen. Iets wat bij mij niet echt vanzelfsprekend is. Geweldig om de slaapprobleem genen geërft te hebben van m’n moeder. Ik dacht: ik wil wel eens zien hoe ik slaap. Sleep Cycle is daar enorm handig voor. Dit is een app die registreert hoe je slaapt. Ik was sceptisch, maar het is een ontzettend handige app. Als je in slaap wilt vallen dan kan het appje een natuur geluid na keuze afspelen en stopt automatisch wanneer je in slaap valt. Hetzelfde geldt voor de wekker. Je kunt instellen wanneer je wakker wilt worden en de wekker zal dan sluimerend afgaan wanneer je in de lichtste slaapfase zit. Daarna kan je in een tabel zien hoe diep je geslapen hebt en wat je slaapkwaliteit was. Erg nauwkeurig moet ik zeggen… En ja, ik werd niet blij wakker vanmorgen, omdat er twee vrouwen onder m’n raam stonden te praten ;-) Daarentegen heb ik in twee weken niet zo diep en lang geslapen.

Heb jij ook een favoriete app? En zo ja, welke?   

 

7 gedachtes over “Mijn favoriete appies

  1. Ja en toch heeft Apple wel iets. Ik vind de Macbooks en Ipads alleen wel redelijk aan de dure kant. Eye candy is het bij mij vooral.

  2. Bedankt voor de leuke tips! Ik heb meteen Sleep cycle en snapseed gedownload. Ik ben vooral benieuwd naar de eerste, want ik slaap de laatste tijd echt beroerd.

  3. Naar die sleep cycle app ben ik ook wel benieuwd. Maar vind het idee toch een beetje vreemd dat het apparaatje dan ‘merkt’ wanneer je slaapt etc. Wie weet ga ik het binnenkort eens uitproberen. Overigens was ik ook altijd apple fan, maar sinds ik een samsung galaxy note II heb, ben ik daar ook helemaal verslaafd aan. Die phablets zijn super fijn en handzaam. Maar als je al een tablet en telefoon hebt is dat misschien wat overbodig😉

Geef een reactie

