Door de ogen van #6

Het is alweer behoorlijk lang geleden dat ik voor het laatst met jullie mijn ‘avonturen’ deelde. Mijn laatste ‘door de ogen van’ was geschreven in april. Deze week is mijn vakantie officieel voorbij en vanaf morgen heb ik weer college. Daarom tijd voor een overzicht van mijn mooie zomervakantie. Zo begon ik weer met hardlopen, ben ik in Schotland geweest en heb ik vooral goed mijn rust genomen. 

32aa324c161811e3b01422000aaa05b1_7 5703ccfee6eb11e29deb22000a1f9355_7Wat hebben we toch een schitterende zomer gehad, hè! Iedere Nederlander die nu nog klaagt over een ‘slechte’ zomer moet echt maar eens een zelfhulpboek kopen om te leren met klagen en/of emigreren naar een land waar de zon altijd schijnt. Ik heb er  in volle teugen van genoten en ben veel buiten geweest. Zelfs het strand werd mijn vriend, ondanks de zandbak die je na een dag weer meeneemt naar huis. Ook de Haarrijnse Plas heb ik voor het eerst bezocht. Dit is een recreatieplas vlakbij mijn huis. Héérlijk (behalve de gillende en krijsende kinderen dan)!

5cd9fbcafae711e28cf922000a1fbaf5_7     d344a428f08211e29cbd22000a1fafdb_7Ik bezocht wat festivals, waaronder Castlefest, om lekker te fotograferen en te genieten van de muziek. Hoewel ik meer festivals had willen bezoeken, heb ik toch lekker genoten van die dingen die ik het liefst doe. Ik mag wel zeggen dat ik echt weer eens de tijd nam om te fotograferen. Zo mocht ik o.a. een heel gave fotosessie doen in een oude fabriek waarbij ik een band op de foto moest zetten. Leuk joh!

90422ebce8b611e2ae1422000ae912a5_7      bf3a3bece48311e2a6b122000a9f3070_7Zelfs het hardlopen pakte ik weer rustig op, nadat de fysiotherapeut en de orthopeed weer groen licht gaven. Wel op onverharde wegen alleen vanwege de demping. Ik ben begonnen met Start To Run van Evy – je weel wel dat Belgisch programmaatje met verschrikkelijk top 40 muziek – en dat ging voorspoedig. Tot ik paar weken terug weer enorm last kreeg van m’n enkel en heup. Volgens mij ben ik gewoon niet gemaakt om te gaan hardlopen. Maar ik geef niet op, hoor.

cd697694f56111e2931722000a1fc67c_7      e9c1867cf57c11e2b68a22000a1f9af0_7Hoogtepunt van mijn zomervakantie was wel de grote droom die ging uitkomen: op vakantie naar Schotland. Oké, vakantie is een heel groot woord, want ik was maar vijf dagen weg, toch voelde het wel als een vakantie. Ik overwon mijn angst voor vliegen. Dat was helemaal niet zo erg.Het was echt het gevoel van thuiskomen en ik kon wel schreeuwen van geluk toen ik Edinburgh Airport uitliep en het grote bord ‘Welcome to Edinburgh – This is home’ zag staan. Hoe fijn het niet was om eindelijk een frisse lucht op te ademen i.p.v. de droge benauwde lucht in Nederland op dat moment. Op alle vlakken was het een manier van thuiskomen🙂

215fb90ef5d811e2a5e422000aaa08f8_7      f4904bf0f8a711e2895f22000a9e4895_7Ik heb ontzettend veel gewandeld door de stad (wat een spierpijn in mijn billen en bovenbenen had ik van al die heuvels daar) en ontzettend veel gezien. Daarnaast heb ik een dagtour door de Highlands gedaan en vaarde ik met een boot over Loch Ness (nee, helaas Nessie niet gezien😉 ). Heel veel foto’s maakte ik niet eens, omdat ik zo onder de indruk was van het land.  Adembenemend mooi is het in Schotland. Er zijn eigenlijk geen woorden voor. Natuurlijk mocht een bezoek aan de pub niet ontbreken en heb deze een paar keer bezocht (niet lang, omdat ik van hele dagen lopen en mijn drukke schema best moe was ’s avonds) en mijn reisje sloot ik dan ook weer af met een avond/nacht in de pub. Wat een geweldig volk leeft daar in Edinburgh. Met z’n alle muziek maken, de ongedwongen sfeer, praatjes maken en dat onder het genot van behoorlijk wat alcohol. Ik, daarentegen, kan niet opboksen tegen de hoeveelheid alcohol dat daar weg werd gedronken. Maar het mocht de pret niet drukken. Can’t wait to go back!🙂

Dit waren een paar momenten van mijn zomervakantie en ondertussen zit deze er weer op. Aan de ene kant behoorlijk jammer, maar ik ben ook weer toe aan regelmaat. Vol goede moed weer aan de studie en een ritme in mijn leven toepassen die anders is dan die van voorgaande jaren. Dit collegejaar behaal ik (als alles meezit) mijn bachelor diploma en mijn rijbewijs. Wat volwassen allemaal. Ik ben benieuwd wat dit jaar mij zal brengen. Hoe was jouw zomer? Net zo genoten van het weer als ik? 

7 gedachtes over “Door de ogen van #6

  1. harstikke leuk geschreven, alleen jij behoorde vroeger ook tot die krijsende kinderen hahaha, vooral als je met je skates gevallen was.

    1. Ik bedoel krijsende kinderen als in: niet normaal praten maar gillen naar elkaar, en constant janken als ze hun zin niet kregen. Zo was ik niet, wat ik hoorde hoor🙂 Ik huilde inderdaad wel als ik viel haha.

      1. klopt, als jullie dat vroeger deden kreeg je een hijs van me🙂 janken omdat je zin niet kreeg xx

Geef een reactie

