Food: Shoplog natuurwinkel

shoplog

Laat ik het ook eens proberen. Een shoplog maken. Eigenlijk vind ik het maar apart, aan de wereld laten zien wat je gekocht heb. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het lezen van shoplogs echt ontzettend leuk. Dus daarom ik waag ook even een poging om er zelf een te schrijven. Kan ik gelijk even de Canon EOS 50D testen die ik misschien ga aanschaffen. Vandaag zat ik al heel de dag in het irritante geluid van boren en slopen. Er wordt hier beneden geklust. Dus, om even uit de herrie te zijn, ging ik even langs bij de natuurwinkel in het winkelcentrum. De natuur- of biowinkel bekijk ik altijd vol fascinatie, maar ik kom vaak met lege handen thuis. Gewoon omdat al die producten maar apart zijn en best wel prijzig. Vandaag kocht ik wel wat.

_MG_6634

Eigenlijk ging ik wel met een reden even naar de natuurwinkel. Na een paar maanden (lees: de hele zomer) niet zo nauw genomen te hebben met wat ik at, wil ik weer een gezond eetpatroon en meer bewegen. Ook om even dat groeiende buikje tegen te gaan (Oef, al m’n spijkerbroeken zitten opeens veel te strak) Dus kocht ik goji bessen in Spijkenisse bij de groenteboer voor in m’n yoghurt. Die zitten vol vitamine en zijn heerlijk door de salade, smoothies, havermoutpap of yoghurt. Ik at die dingen heel lang, maar stopte er mee. Geen idee waarom. Oja, ik stop de besjes altijd in een leeg potje in plaats van de plastic bakjes die je erbij krijgt van de groenteboer. Blijven ze veel langer goed.

_MG_6632

De mensen die de Groene Meisjes volgen, kennen dit product hoogstwaarschijnlijk al. Kokosbloesem suiker. “What the fuck?” was eigenlijk mijn eerste gedachte. Weer zo’n hype. Net als die goji bessen (waar ik dan wel echt een fan van ben). Toch wilde ik het proberen, omdat het een beetje karamelachtig zou moeten smaken. Als er iets is wat ik lekker vind dan is het wel karamel.  In de kokosbloesemsuiker zijn alle mineralen en vitaminen behouden als ik de verpakking moet geloven. Het zou ook geen loze energie zijn zoals gewone suiker. Aangezien ik niet kon wachten tot morgenochtend (ik wil het door mijn ontbijt gaan doen) heb ik even snel geproefd. Goddelijk!! €8,99 voor een doos van 450 gram. Goedkoop is het dus zeker niet.

_MG_6628

Op Instagram, maar ook op vele blogs, zie ik dit stukje chocolade ontzettend vaak voorbij komen. Rauwe chocolade (raw chocolate) is weer zo’n voorbeeld van gezond eten. Lovechock is enkel gemaakt van rauwe cacao, dus cacao wat nooit verhit is geweest (en dus zijn alle goede stofjes behouden).  Ik kocht het nooit, want ik vind het veel te duur. Een stukje chocola voor bijna drie euro. Er zit niet eens een goud randje omheen. Nu was hij in de “aanbieding” (nog enorm duur). Vanavond probeerde ik een stukje: I love it! Hoe donkerder de chocola, hoe beter. En hier zit minstens 81% cacao in. Morgen ga ik weer hardlopen en chocola is goed na het hardlopen. Dan eet ik de rest maar op, hè! Wat een straf.

Voor de rest kocht ik nog havermelk. Koemelk kan ik al jaren slecht verdragen en mijd ik daarom. Dus sinds mijn 15e leef ik eigenlijk op sojaproducten. Tja, en laat daar ook steeds meer over te doen zijn. De negatieve werking van soja. Wat mij betreft lijkt alles wel tegenstrijdige werkingen te hebben. Ik denk altijd: alles met mate. Ik hou me daar eigenlijk altijd wel aan, behalve bij sojamelk. Het te veel nuttigen van soja zou zelfs tot onvruchtbaarheid leiden (niet dat ik kinderen wil, maar het is fijn om die optie altijd nog open te houden, weet je!). Het zou een niet eetbare boon zijn die van nature afweerstoffen heeft, die ervoor zorgen dat je geen vitamines en mineralen op kan nemen. Dus ik ga even minderen met de inname van soja. Vandaar de havermelk. Voor de rest kocht ik nog wat biologische appels uit ‘eigen tuin’, tomaatjes (maar die kwamen gewoon van de supermarkt en zijn niet echt speciaal😉 Wel lekker!) en meergranen rijstwafels. Ook dat is niet echt worth mentioning.

Misschien ben ik wel een beetje in de marketing stunt van gezond eten getrapt. In ieder geval smaken de producten mij wel en daar gaat het om. En misschien is dit shoploggen toch niet echt wat voor mij. Koop jij wel eens van die rauwe- biologische- te duren spulletjes? 

2 gedachtes over “Food: Shoplog natuurwinkel

  1. Ik deed er altijd braaf aan mee, tot ik het op een gegeven moment helemaal zat was en nu eet ik al bijna twee weken elke dag fast food. Alleen heb ik nu wel overal puisten zitten.

    Gojibessen vind ik overigens wel lekker, maar niet lekkerder dan een rozijn of een ander gedroogd fruit. En drie keer zo duur. En die lovechock repen zijn wel heel chill, vooral die met amandel en vijgen of die met chili!

    1. herkenbaar😉 Jouw blogje over superfood is gewoon een van de briljanste blogposts die ik las haha.

      Helemaal waar, ik kan alleen beter tegen goji bessen dan tegen ander gedroogd fruit. Amandelvijg heb ik niet op, maar voortaan koop ik gewoon chocola met 81% cacao want ik proef geen verschil tussen gewoon chocola en ‘rauw’ chocola haha

Geef een reactie

