Lentekriebels

*fiewt fiewt fiewt* was het eerst wat ik hoorde toen ik vanmorgen wakker werd. Ik werd wakker door het gefluit van de vogels. Dat hoorde ik wel al een paar weken wat subtiel gefluit (want ja echt winter hebben we niet gehad), maar vandaag maakten de vogels in grote aantallen mij wakker. Ik kreeg een instant lentegevoel. Ken je dat gevoel? Het gevoel alsof je de gehele wereld weer aan kan, je ontzettend vrolijk bent, iedereen wilt knuffelen, je kriebels in de buik hebt (ja bijna alsof je verliefd bent) en alles fris en nieuw wordt/is. Tegelijk spelen de reiskriebels ook bij mij weer op….

De lentekriebels werden al helemaal bevestigd toen ik boodschappen ging doen en eens via het park een wandeling maakte. Ik ruik de lente. Ik zie de lente. Overal bloemetjes, de zon schijnt, de zachte lucht en de knopjes aan de bomen. Oja, en het wordt steeds langer licht. Zo heerlijk! Ik kan niet wachten om lekker te genieten van de lente. En dan het liefst in Berlijn. Genieten van de zon aan de Spree onder genot van vele ijskoffies en heerlijke Duitse taartjes. Hoewel een leuk festival met goed weer, goed gezelschap en muziek ook geen straf is. Tja, wat kan ik zeggen: lente is mijn seizoen. Nog geen lente gevoel? Misschien helpt dit.

  • Een grote schoonmaak  houden in huis (daar begon ik al mee door eens flink m’n gasfornuis onder handen te nemen. Die heeft nog steeds blijvende schade van het achterstallige onderhoud van de vorige bewoner).
  • Naar Ikea of hema gaan voor wat nieuwe spulletjes in huis. Koop wat leuke nieuwe accessoires en wissel ze om met de oudere spullen.  Mensen met een auto mogen zich trouwens melden, want ik wil heel graag de lente in huis brengen met wat nieuwe spulletjes van de Ikea. Eeuwige dank en een appeltaart met koffie.
  • Op de fiets naar school/werk gaan of wandelen in de pauze. Genieten van de frisse lucht en het zonnetje. Morgen is de fiets ook weer eens mijn vervoersmiddel in plaats van de NS.
  • Gooi eens alle ramen open en breng wat zuurstof in huis. Héérlijk!
  • Koop een grote bos bloemen voor jezelf en voor het huis!🙂

En anders helpt dit misschien wel, (vanmiddag onderweg naar de supermarkt gemaakt):

Photo 17-02-14 17 06 30

En dan dit:

IMG_5321

Midden in de lente in Berlijn. Reiskriebels dus….

Heb jij de lente vlinders al in de buik?

6 gedachtes over “Lentekriebels

  1. Oeh, Berlijn in de lente. Dat lijkt me leuk. Ik ben er één keer geweest, en toen was het volgens mij eigenlijk ook lente, maar ik geloof dat het nog een beetje koud was. Al kan ik me dat gewoon niet meer voor de geest halen.. gek!😉

  2. Volgens mij had ik de lentekriebels een maand geleden al flink te pakken, haha. Toen ook meteen mijn hele huis goed schoongemaakt. Ben trouwens echt wel bang dat die winter er alsnog komt, als soort van verrassing in maart of april :’)

Geef een reactie

