Plog: De laatste keer

Al weken wil ik eens proberen een plog te schrijven. De nieuwste ‘rage’ in blogland en ik wil natuurlijk net zo hip zijn als de rest😉. Dus, hierbij mijn begin van het weekend. De laatste keer voor het werk naar Spijkenisse….

20140314-212925.jpg
Al vroeg op voor mijn rijles. Geen idee wat ik aan moet doen met dit weer. Ik ben de kledingkast aan het uitzoeken en outfits aan het dragen die ik meer dan een jaar niet gedragen heb. Dit was mijn keuze vandaag… beetje koud alleen!

20140314-213045.jpg
Snel ontbijten met een grote kom havermout met banaan en kokos voor ik rijles heb. Favoriete ontbijtje!

20140314-213159.jpg
My ride! Vandaag de toets voor de tweede module/moda (alle bijzondere verrichtingen en alle kijktechnieken etc.). Ik knijp hem hard, ook al is het gewoon samen met de instructeur. Gelukkig kan je niet zakken en is het om te wennen wanneer je voor het ‘echie’ gaat.

20140314-213402.jpg
Daarna snel mijn backpack vullen met (veel te veel) kleding, zooi en veel boeken voor een laatste werkweekend in Spijkenisse. Een ontzettend fijn gevoel geeft het. Hierna alleen nog naar Spijkenisse om echt weekend te vieren.

20140314-213553.jpg
Ondertussen ook nog mijn huis schoonmaken en opruimen voor ik vertrek. Belastingen doen. Boodschappen doen voor volgende week. Wat een drukke dag en het is nog niet eens 12 uur geweest, maar dan kom ik na het weekend in ieder geval in een opgeruimd huis terug.

20140314-213750.jpg
Zo, op weg naar Spijkenisse. Niet zonder eerst een grote cappuccino gehaald te hebben bij Espresso Passion naast Maarssen station. En dat met een heerlijk zonnetje. Geen straf om te wachten op de trein zo.

20140314-214024.jpg
In de trein even mijn International Relations boek openslaan. Even profiteren van het feit dat het stil is in de stiltecoupé. Zeldzaam moment. Het hoofdstuk gaat over politiek en economie, en hoe slimme mensen hierover theorieën hebben verzonnen.

20140314-214159.jpg
Zo na een lange reis en een zware tas sjouwen, tijd voor een tussendoortje. Even verse dadels, gedroogde abrikozen en rauwe noten gehaald bij de groenteboer. Hier kan je mij echt wakker voor maken. Vooral de nootjes. Hmmmm. Dan is het nu tijd om het huiswerk voor maandag maken.

20140314-214307.jpg
Oke, who am I kidding? Mijn leerboeken gaan niet meer open voor vandaag. Tijd voor een laatste aflevering van ‘How I met Your Mother‘ seizoen 7. Nu heeft Netflix geen nieuwere afleveringen meer online staan. Wat moet ik nu zonder HIMYM? Na Friends nu mijn favoriete komedie serie.

20140314-214505.jpg
Zo, na het avondeten toch maar weer mezelf in sportkleding hijsen en de 16e dag van 30 Days Shred doen, inclusief publiek en geïmproviseerde gewichten. Mede mogelijk gemaakt door Dash.

20140314-214650.jpg
Na het sporten en douchen alvast een deel van mijn spulletjes klaarleggen voor de eerste werkdag van het weekend morgen. Weer een drukke dag voor de boeg.

Mijn ene laatste werkdag bij het verzorgingstehuis waar ik als 19-jarige begon met werken. Na meer dan vijf jaar ga ik zondag afscheid nemen van een werkplek waar ik met veel plezier gewerkt heb. Vanaf maandag kan ik gewoon op de fiets naar mijn nieuwe werkplek in mijn huidige woonplaats… Fijn weekend!

2 gedachtes over “Plog: De laatste keer

Geef een reactie

