Hardlopen: my never-ending story

Een normaal mens had misschien al lang gezegd ermee te kappen, maar eigenwijs dat ik ben, heb ik het weer een kans gegeven. Hardlopen. Hoe vaak heb ik hierover niet geschreven? Vaak. Ik begon en stopte. Twee jaar terug liep ik een enkelblessure op door het hardlopen. Sindsdien ben ik heel bezig met het herstellen. Wat ook lukte. Althans, met ups en downs. Ik trok mijn hardloopschoenen aan en het lukte weer niet. Ik gaf op en zocht weer een andere sport. Tot een maand geleden. Raad eens! Ik pakte het hardlopen weer op…Mijn never-ending story dus. 

ea421158b32111e38e30127af866a7d9_8

Sporten doe ik het liefst buiten. Voor een jaar had ik een sportschoolabonnement en was ik verslaafd aan BodyPump. Geweldige sport work-out kan ik je zeggen. Maar mijn abonnement liep af en moest opeens extra gaan betalen om nog les te kunnen krijgen van een mens (anders van een stom videootje). Ja, doei! Tegelijk kwam mijn zusje Daniëlle met het idee om mee te gaan doen met de Ladiesrun in Rotterdam, maar ze had niemand om mee te lopen. Ik zei dat ik het hardlopen wel weer een kans zou geven, zodat ze iemand heeft om die 5KM mee uit te lopen. Natuurlijk alleen als mijn enkels het niet zouden opgeven.

Natuurlijk wilde ik niet weer de fout maken om gelijk naar buiten te gaan en de longen uit mijn lijf te lopen. Nee, dit keer zou het anders gaan. Op internet lees ik veel van de zogeheten “30 Days Shred” video’s van Jilian Micheals. Ik heb het niet zo met van die Amerikaanse sportfilmpjes. Sorry, maar dat accent geeft me de rillingen. Net als dat blogilates. Maar goed, 30 Days Shred zou dus enorm veel teweeg brengen als ik google en andere bloggers moet geloven. Jilian Michaels belooft dat je kilo’s kwijt zult raken. Dat is voor mij absoluut niet van belang trouwens. Mijn doel: spieropbouw! Zodat de klappen van het hardlopen opgevangen kunnen worden.

5ed7b6aca2cf11e3b56112c8cf378460_8

Het ging me goed af. Ik ben nu bij niveau 3 aanbeland en merk enorm veel verschil qua spieren in mijn bovenbenen (helaas niets wat betreft mijn probleemzone: de buik. ik ben zelfs een paar kilo aangekomen en centimeters gegroeid om m’n buik. ZUCHT.) Op aanraden van mijn fysiotherapeut heb ik het niet iedere dag gevolgd, en ook pauze genomen, maar die dagen haalde ik weer in. En het belangrijkste resultaat: ik merk enorm veel verschil met hardlopen. Geen last van de enkels, en m’n rechterheup is niet meer zo stijf. Geweldig! Zou krachttraining mij toch gaan helpen om die 5KM te kunnen lopen zonder dat mijn enkels afbreken?

Ik hoop het…. Want opgeven wil ik niet. Buiten sporten is toch het fijnste wat er is. In de ochtend de koude lucht in ademen en wakker worden met een run. Hopelijk gaat het mij ook eens zonder problemen af. We zullen het zien… Wordt vervolgd. Dat mag nu wel duidelijk zijn. 

3 gedachtes over “Hardlopen: my never-ending story

  1. Wat een leuke blog weer! Kun je er niet vaker schrijven? Kijk er altijd naar uit! Mn complimenten! Knuf van je moes xxx

    1. Zeker een leuk blog.
      Ik lees het altijd met plezier.
      Wij zijn trots op onze kleindochter.
      Ook op Danielle ze doen het toch maar.
      Groetjes Opa en Oma.

Geef een reactie

