Favoriete reisbloggers

Van reisbloggers word ik heel blij. De laatste tijd volg ik steeds meer reisbloggers en ik krijg zin om zelf ook een reisblog te beginnen. Dat riep ik een tijd terug al luid op twitter en werd aangemoedigd door een aantal reisbloggers. Helaas heb ik nog geen origineel concept (en wil niet de zoveelste ‘standaard’ blogger zijn). Bovendien doe ik al moeite om deze blog levend te houden, dus besloot ik op ‘In de ogen van’ meer te gaan schrijven over reizen. Al is het maar om mezelf wat meer te pushen om vaker te reizen en verdere bestemmingen te bezoeken als soloreizigster. Op blogs kan je ontzettend veel informatie vinden over reizen en iedere blog heeft wel zijn eigen ‘expertise’. Een Lonely Planet aanschaffen lijkt bijna overbodig. Handig toch! Vandaag deel ik een selectie van mijn favoriete reisblogsters (nog wel, zijn er ook nog leuke reisblogs door mannen?)!

Wat Zij Zegt – www.watzijzegt.com 

Magnetic-Island-Natasja

Wat zij zegt volg ik al enige tijd en is echt een van mijn favoriete blogs geworden. Natasja schrijft niet alleen over de reizen die ze maakt, maar echt over alles wat ze leuk vindt en wat haar bezighoudt. Ze heeft al heel wat plekken van de wereld gezien en ik kan alleen maar dromen van de reizen die zij maakt. New York, Australië of China, ze heeft het allemaal bezocht. Extra bewondering dat ze ook alleen reist, net als ik. Dat geeft me wat meer moed om wat verder te gaan reizen dan Europa. Haar travel wishlists en andere gerelateerde reisblogs maken mijn lijst van droombestemmingen ook langer. Ze deelt haar ervaringen over het reizen en dat is fijn. Ik leer daarvan, aangezien ik nog niet zoveel gereisd heb. Ja, Natasja en haar blog zijn leuk!

 Explorista – www.explorista.nl

1395432_171992996335038_1510438763_n

Milou volgde ik al een tijdje op haar vorige blog waarop ze over de meest uiteenlopende onderwerpen schreef. Haar blog ontdekte ik nadat ik haar ontmoet had bij een boek release van BodieBoost. Wat een leuk mens is ze toch! In 2013 begon ze een nieuw avontuur met haar reisblog Explorista.nl. Ik was gelijk fan. Heel erg down-to-earth vertelt ze je hoe je met weinig geld kan reizen. Ik hou van haar stijl. Je hoeft niet rijk te zijn of je organen te verkopen als je op reis wilt gaan. Dat denk ik wel eens, maar Milou bewijst het tegendeel. Als student, zonder geldboompje in de achtertuin, spreekt mij dat natuurlijk gelijk aan. Ze geeft je tips hoe je goedkoop een leuke vakantie kan hebben. Milou komt met een klein budget op allerlei geweldige bestemmingen. In een korte tijd stond ze ook gelijk in de krant met haar blog. Haar blog is een hit! Kan ook niet anders met zo’n leuke journalist!

Dailylin – www.dailylin.nl

IMG_0843

Nog een geweldige blog waar ik blij van word.  What’s not to like about Dailylin? Lindsey schrijft op haar blog over haar passies: heerlijk eten, yoga, hardlopen (haar marathon avonturen) én natuurlijk reizen. En dan woont ze ook nog eens in Rotterdam en schrijft ze over hotspots in deze prachtige stad! Daar word ik als Rotterdammer heel erg blij van en dat zorgt ook voor wat heimwee. Bovendien komt ze echt op de mooiste plekken van deze aardbol en schrijft ze uitgebreid over hoe je het beste zo’n reis kan voorbereiden. Onlangs is ze naar Bali geweest. Solo! Wauw, dat wil ik ook wel! Ook Dailylin geeft mij meer moed om als soloreizigster verder te gaan reizen dan Europa. Ze schrijft ook over haar ervaringen van ho(s)tels waar ze verbleef. Superhandig, zodat je weet waar je kan verblijven als je ook dezelfde reis gaat maken. Dankzij Dailylin staat Bali nu ook op mijn reis(droom)lijstje.

 Mijn lijstje met favoriete reisbloggers wordt steeds langer en door twitter ontdek ik steeds meer pareltjes van blogs. Dit is dan ook een selectie van favoriete blogs en ik denk dat je deze bloggers absoluut moet volgen. Ik leer een hoop van deze drie sterke vrouwen. Bedankt, Natasja, Milou en Lindsey! Keep on travelling!  

Wat zijn jouw favoriete reisblogs? 

9 gedachtes over “Favoriete reisbloggers

  1. ZO lief! Ik sta in heel goed gezelschap🙂 Binnenkort echt weer bijkletsen joh. Ik vind je verhalen over Engeland zo leuk. Je komt op andere plekken en hebt een andere voorkeur dan veel reizigers en dat maakt je uniek :-)!

  2. Wat een top lijstje! Volg ook alle drie de dames. In antwoord op je vraag; Soetkees natuurlijk🙂
    Op mijn blog schrijf ik vooral over leuke bestemmingen in Nederland en Europa én over mijn geliefde Amerika….

  3. Wat een top lijst! Ik volg ook alle drie de dames. En in antwoord op je vraag: Soetkees natuurlijk!🙂
    Op mijn blog schijf ik vooral over leuke bestemmingen in Nederland en Europa. Én over mijn geliefde Amerika…

      1. Nee, ik bedoel natuurlijk dat ik Explorista, Dailylin en Wat Zij Zegt. Hen volg ik. En als tipje natuurlijk mijn eigen reisblog om te volgen voor anderen!🙂

Geef een reactie

