Review: The North Face Sangro jas

Voordat ik naar Engeland vertrok, wilde ik niet weer de fout maken zoals ik vorig jaar deed in Schotland. Ik ging zonder regenjas of outdoorjas naar het land toe. Ja, echt waar! Een land bezoeken dat bekend staat om het regenachtige klimaat en dan heel leuk alleen je gewone nepleren jack meenemen. Gelukkig had ik vooral zon toen, maar ik wilde het risico niet weer nemen. Dus ik ging op zoek naar een outdoor/regenjas. Helaas krijg je vaak van die grote grove outdoorjassen waar geen enkele vrouwelijke vorm meer in zit. Je ziet menig huisvrouw er op de fiets hun kind mee naar school brengen, waarbij ik mij altijd afvraag of ze de jas van hun man even snel aan hebben gedaan. Jep, dat wilde ik dus absoluut niet. Ik vind m’n wandelschoenen namelijk al erg genoeg. 

_DSC8302Foto door: Highlanddigital.com

Gelukkig wist ik dat The North Face wel mooie getailleerde jassen verkoopt voor vrouwen. Maar ja, je legt er wel even wat euro’s voor neer. Ik liep naar binnen bij de The North Face winkel op de Oudegracht in Utrecht en werd ontzettend goed geholpen. Dat zegt veel, aangezien ik atlijd eenwaslijst aan eisen heb waarbij waarschijnlijk de functie van de jas onderaan de lijst staat. Uiteindelijk viel mijn oog op een zwarte Sangro outdoorjasje. Helaas kocht ik hem niet, want ik vond 120 euro een regenjasje wel erg veel. Tijdens mijn zoektocht kwam ik veel goedkope jassen tegen, maar deze waren dan ook goedkoop in kwaliteit. Goedkoop is duurkoop, right? Dus ik ging terug naar THe North Face winkel en kocht het jasje die ik het mooiste vond. Geen minuut spijt van kan ik je zeggen…

a2786eccc0b811e3b4240002c9c7c8d0_8

De jas is namelijk heel licht en tegelijk houdt het wind en regen buiten. Aangezien het in Engeland wat kouder is dan in Nederland, droeg ik het samen met mijn Nomad fleecevest en die twee samen maken de perfecte combinatie. Ik blijf warm zonder echt te zweten. De jas kan dus makkelijk in meerdere seizoenen gedragen worden, mits je de lagen kleding er onder er ook op aanpast. Ik denk dat de jas alleen echt in behoorlijke kou wat minder geschikt zal zijn. Dan zou ik toch kiezen voor een winter outdoorjas of een jas die speciaal gemaakt is voor vier-seizoenen (vaak d.m.v. een fleece die geritst wordt aan de jas zelf). Van regen heb ik nauwelijks last gehad, behalve op een zaterdag toen ik de stad York bezocht.En ook daar was ik dus goed tegen beschermd.

Onder aan de jas loopt een koord die je mooi kunt aantrekken om de jas perfect te laten aansluiten op je lichaam. Het geeft tevens een vrouwelijke pasvorm. Ook de mouwen kun je met behulp van klittenband nauwer laten aansluiten om nog meer wind tegen te houden. Bovendien is het mogelijk om je capuchon op te rollen en te verbergen.IMG_3787

Deze jas is perfect, als je:
– op zoek bent naar een lichtgewicht jasje die je lichaam beschermd tegen de regen en wind.
– graag een jas wilt die in meerdere seizoenen gebruikt kan worden.
– een jas wilt dragen die gecombineerd kan worden met een vest.
– een outdoor jas zoekt met vrouwelijke pasvorm.

Deze jas zou ik niet kopen als je:
– een outdoorjas zoekt die ook in extreme kou gedragen moet worden.
– het niet waard vind om 119.95 neer te leggen voor een jasje.

Meer informatie
 (tip: de andere kleuren zijn nu in de uitverkoop!)

4 gedachtes over “Review: The North Face Sangro jas

Geef een reactie

