Wishlist: verjaardag

Morgen loop ik alweer een kwart eeuw rond op deze aardbol. Morgen ben ik jarig. Veel ga ik er niet aan doen. Het plan om een feestje te vieren heb ik eigenlijk losgelaten, omdat het lastig gaat in een mini huiskamer. Misschien dat er wat vrienden zin hebben om een drankje te doen in de stad vrijdag. Of ik ga even naar Rotterdam? Morgen zal ik voornamelijk deadlines hebben voor de studie. Ondanks dat ik het niet echt ga vieren, vind ik het toch altijd leukeen verjaardagswenslijstje te maken. Zoals vroeger. Eigenlijk heb ik alles al wat een mens nodig zou hebben. Maar ach, ik wil best een reden zoeken om te kunnen winkelen. Vrouwen en winkelen, tja..

30-x-30-x-32-koraal-39850075-product_rd-1340459694 vaas-13311463-product_rd-2101432709

Ik hou van Hema! Het is maar goed dat ik er eigenlijk niet meer werk, want met al die hippe spullen zou ik me niet kunnen inhouden. Aangezien mijn huiskamer vrij donker is, en ik alle paarse en rode accessoires zat ben, biedt Hema de perfect oplossing voor leuke frisse spullen. Ik ben gek op de stijl die ze nu uitstralen. Deze witte vaas past goed bij de accessoires die ik nu heb. De poef is echt ideaal voor extra zitruimte en gelijk om wat spullen in op te bergen. Als je klein woont, moet je slim zijn! Volgende week eens op de vlooienmarkt kijken of ik iets soortgelijks kan vinden.

6f7aa91a6316ae2aaca2734cba9e045b 600b6452843b5c304dd8dc3d5168cea6Andere gordijnen zouden ook geen overbodige luxe zijn. Zoals ik zei is mijn huiskamer vrij donker. Dat komt vanwege de donkerblauwe vloerbedekking en het feit dat ik dacht dat ik zwarte meubels leuk zou vinden. What was I thinking? De gordijnen zijn ook nog eens afschuwelijk donkerblauw (en te kort). Bovendien laten ze de warmte binnen doordat ze niet verduisterend zijn. Ze hangen er al jaren en zijn nog van de vorige bewoners. Gordijnen in een lichte kleur zou een handige manier zijn om wat meer licht in huis te creëren.Ik ga denk ik binnenkort echt eens nieuwe verduisterende gordijnen in een frisse kleur bestellen. Zodat het van de zomer wat koeler is ook. Dáág, donkere saaie kleuren!

           download EasyIndianCookbook

Ik ben een sucker voor kookboeken. Helaas doe ik er maar weinig mee, maar toch vind ik het geweldig. Wist je dat ik ooit eens kok wilde worden? Ik ben zelfs bijna naar de koksschool gegaan. Het linker kookboek lijkt me geweldig waarin alleen maar gezonde veganistische recepten in staan. Ik lees veel goede recensies over het boek. Daarnaast wil ik ook nog eens een goed Indiaas kookboek vinden, waarin traditionele recepten in staan. Na dat ik bij een vriendin en in Engeland Indiaas gegeten heb, ben ik verkocht…. Gelukkig heb ik nog een tegoedbon van Bol.com, dus dat komt vast wel goed met de kookboeken!

aa152edf88b0ff2b3a44cb01666670c475cbd59d9849859dc15c487d639f9da5
Ringen draag ik niet. Waarom? Omdat mijn vingers te smal zijn. De ringen die ik heb, zijn eigenlijk te groot. Alleen op de kinderafdeling hebben ze ringen die ik pas. Tja, en de fase van hartjes ringen ben ik nu wel voorbij. Mooie gypsy-achtige ringen vind ik geweldig. Vooral zo’n grove ring op de rechter foto. Het is niet voor mij weggelegd, tenzij ik een sierradenmaker vind die ze op maat maakt.

Heerlijk vind ik het om zo pinterest door te bladeren en bekijken wat mensen voor ideeën hebben. Nogmaals, ik heb alles wat ik eigenlijk nodig heb en van spullen kopen word je niet gelukkig.  Ik heb laatst nog een baal spullen weggegeven via de Facebook weggeefmarkt. Er staan ook weer twee tassen met kleding te wachten voor de Voedselbank. Op die manier zoek ik dan wel weer een balans. De gordijnen doe ik mezelf in ieder geval cadeau binnenkort. Voor de rest interesseren cadeaus mij niet echt. Zolang ik en iedereen van wie ik houd, maar gezond en gelukkig is. Oja, en een taartje eten is natuurlijk ook wel erg leuk met een verjaardag ;-) 

4 gedachtes over “Wishlist: verjaardag

  1. Lieve Louise,
    Alvast van harte gefeliciteerd met je kwart eeuw op deze aardbol.
    Heel veel jaren erbij wensen we jou.
    Een hele fijne dag donderdag.
    Een dikke kus van Opa en Oma.xxx

Geef een reactie

