Blessing: Utrecht op zijn allermooist

Met een schuldgevoel pak ik te vroeg mijn studieboeken in en loop richting station. Na tijden speelt mijn maag op en ik kan niet veel opbrengen voor mijn scriptie. Dan maar naar huis, want ik heb nog een lange dag te gaan. Het schuldgevoel verdween al snel…

Ik loop via de Domtuin (één van mijn favoriete plekken van de stad) richting de Dom, waar ik vaak onderdoor loop. In de richting van de Dom hoor ik muziek. Klassieke muziek, maar of het nou een CD is? Nee, dat kan niet. Er staan mensen zo te staren. Bovendien is daar het geluid te diep voor. Ik steek over en tot mijn verrassing zie ik drie mannen een prachtige compositie spelen. Werkelijk betoverend met geweldige akoestiek op de mooiste plek van Utrecht. Onder de Dom. Schuldgevoel dat ik zo vroeg stopte met studeren, spoelt in één keer weg. Kippenvel neemt het over. Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht. Een ultiem geluksmoment. De magie van muziek zullen we het maar noemen.

Ze heten The Combatible en volgens het internet komen ze uit Rusland. Ik kan nog uren luisteren naar de muziek die ze uit hun instrumenten toveren. Ik geef ze wat geld nadat ze klaar zijn met het spelen van de Pachelbel canon en loop, tegelijk heel vaak achter mij kijkend en met een grote glimlach, weg. Dit is Utrecht op zijn mooist…

4 gedachtes over “Blessing: Utrecht op zijn allermooist

Geef een reactie

