All I want for Christmas is….

Over anderhalve week staat kerst weer voor de deur. Eigenlijk heb ik een hekel aan december en het liefst doe ik een winterslaap tot het weer januari is. Voorheen werkte ik gewoon met kerstmis, maar dit jaar ben ik vrij. De lichtjes buiten zijn wel leuk, het maakt het wat gezelliger vooral als het zo somber weer is. Maar kerstmis is altijd zo gedwongen gezellig doen. Je kunt er gewoon niet omheen, je moet eigenlijk meedoen (Mijn überlelijke mini kerstboom van €1,95 van de Action staat “opgetuigd”.)  En om maar over Oud&Nieuw  te zwijgen. Hoe het went of keert, als vrijgezel vind ik het behoorlijk stom en confronterend als iedereen om je heen hun geliefde als eerste kust en jij die twee seconde even in je Rémi ‘Gelukkig Nieuwjaar’ staat te blerren. Maar om nou om tien uur ’s avonds in bed Netflix series weg te liggen kijken met een pot Ben & Jerry’s en klokslag middernacht aan me voorbij te laten gaan is ook zowat, hé (ik ben jong, student, en ik hoor dronken van champagne feest te vieren in de stad, toch?). Het enige wat ik dan wel leuk vind,is stiekem gewoon rondsnuffelen voor cadeautjes voor anderen en voor mezelf. En kerstkaartjes sturen (en ontvangen!), omdat het nog zo lekker ouderwets is en mensen elkaar te weinig kaartjes sturen. Dus daarom deel ik graag jullie mijn wenslijstje aan spulletjes. Ook heb ik alles al (behalve een Macbook. Mevrouw-Macbook-obsessie) .alg_bridget_jones


Nieuwe hardloopschoenen

          g_M18853    M18853-Adidas-Adistar-Boost-ESM-W-CoreBlack-2-370x370

Ja, ik heb een haat-liefde verhouding met hardlopen. Ik hou ervan, omdat het zoveel energie geeft, mijn gedachten ordent en allemaal fijne stofjes in je hoofd losmaakt. Ik haat het, omdat als ik eindelijk mooie afstanden loop mijn kuit en enkel denken ‘doe het zelf maar’. In de winter hardlopen is mijn ding. Laatst kreeg ik een mooie winter hardloopbroek, omdat ik geslaagd was voor mijn bachelor geschiedenis. Maar mijn schoenen zijn ook aan vervanging toe. Dus kwijl ik al een tijdje bij het zoeken naar andere schoenen. Deze hierboven zijn mijn favoriet!

Geometrische ketting

    m338_3_3_1_w_1 Diamanti-Per-Tutti-Silver2-300x300.jpg.pagespeed.ce.ZQLbEXrtDJ

Oh wat klinkt het ontzettend hipster! Een paar maanden geleden ontdekte ik dit sieradenmerk en met name deze ketting met als titel geometrics necklace Ik draag zelf eigenlijk weinig sieraden, terwijl ik het eigenlijk heel leuk vind. Maar deze ketting zou ik makkelijk iedere dag dragen. Ik werd gelijk verliefd op het design, maar het is toch wel een behoorlijke prijs. Diamant per Tutti heeft dit mooie kettinkje ontworpen. Het is een Belgisch sieradenmerk. Nou, zo’n ketting in het zilver of witgoud wil ik best heel graag hebben. So pretty! En nu niet allemaal massaal die ketting kopen, ik hoop hem op een dag toch nog eens mezelf cadeau te doen.

Een tripje naar mijn vrienden in Engeland

Zoals je misschien al eerder las, ben ik dit jaar al twee keer in Engeland geweest. In het Oosten van Yorkshire wonen twee hele goede vrienden van mij. Jonathan ken ik via Twitter en is ook fotograaf! Als ik daar ben is het altijd even gezellig. Wat kan ik zeggen, ik voel me er fijn en het is altijd gezellig om met vrienden te zijn. Misschien na de kerst weer als het wat minder duur is🙂

Boeken!!
51ps-yhLHJL   john_cleese_book

Alsof het niet genoeg is dat ik voor de studie al 24/7 in de boeken zit. Het zal wel een algemeen bekend fenomeen zijn bij veel studenten: veel zin om recreatief te lezen heb je dan niet meer. Toch zijn er een aantal boeken die ik wil lezen. Zo lijkt het boek van Michael Pry – Aan de rand van de Wereld mij een fantastisch boek. De geschiedenisboeken die ik lees zijn veelal zo wetenschappelijk. De biografie van John Cleese lijkt me trouwens ook briljant. Gelukkig heb ik net mijn bibliotheekabonnement verlengd!

Melkopschuimer

Bij de Ikea verkopen ze voor 1 euro een melkopschuimer die het echt super goed doet. Die van mij is er net mee opgehouden (niet handig als je hem in het water laat vallen). Gewoon van die kleine hebbeding cadeautjes die nog nuttig zijn, zijn altijd leuk om te geven!

Maar het liefst zou ik willen zien dat iedereen gewoon wat minder vreetfestijn houdt met kerstmis. Gisteren stond de voedselbank bij Albert Heijn weer om te vragen of mensen wat boodschapjes willen doneren. Ik heb wat makkelijk houdbare producten gekocht. Als je ziet hoeveel er gekocht wordt aan eten (merendeels gaat het niet eens op). Dan heb ik liever dat we allemaal dat deel van te voren geven aan de voedselbanken, zodat de mensen die geen geld hebben om kerst te vieren ook wat lekkers hebben. Alvast fijne feestdagen!

12 gedachtes over “All I want for Christmas is….

  1. Je hebt helemaal gelijk met het vreetfestijn. Ik ben er wel wat bewuster mee omgegaan sinds ik Joppe ken en verspil af en toe nog echt als het niet anders kan maar het liefst maken we het echt tot de laatste druppel op.
    Oh en even lichtere noot: die ketting is echt te leuk! En die melkopschuimer van de Ikea, werkt die echt zo goed? Ik heb zo’n duur ding van Senseo, ook best een goed apparaat maar als ik dat van de Ikea eerder had geweten…😉

    1. Ja toch🙂 Het hoeft van mij allemaal niet zo. Maak ook gewoon “normaal” eten klaar zoals altijd. Ik zit zelf sowieso niet breed bij kas, dus dure feestdagen worden het niet. Van het geld dat ik bespaar, koop ik gewoon wat extra boodschapjes voor de voedselbank. Het hoef niet veel te zijn. Gisteren kocht ik twee grote voordeelpotten met groente.

      Jaaa die ketting is mooi he. Ik wil hem echt al maanden hebben, maar 150 euro. Wooow.
      Daar tegenover staat wel dat die Ikea melkopklopper wel heel veel geld bespaard voor een goed schuimapparaat, want ja: hij is echt heel goed! Als je van stevig schuim houdt dan kan je zelf na het opkloppen de melk nog even een paar seconde in de magnetron zetten. Tip: koop lidl batterijen erbij en hij klopt als een malle😉

  2. Ik wil oud & nieuw ook het liefst in bed doorbrengen met een goede film, chocola, wijn en de katjes (en Roy natuurlijk), maar op de een of andere manier heb ik ook het gevoel dat ik iets móét gaan doen. Weet nog niet zo goed wat, dus misschien dat ik het wel echt zo ga doen. Heb in ieder geval écht geen zin om ergens in de stad te zijn, denk dat ik die tijd een beetje gehad heb. En dat laatste stuk van wat je zegt, helemaal mee eens. Mede door mijn stage zie ik steeds vaker hoe krap sommige mensen het hebben, en wij maar vreten en de helft weggooien. Probeer er ook steeds meer op te letten.

    1. Hihi oooh lekker toch! Maar gelukkig heb je dan nog Roy en de katten😀 Ik vind het te ver gaan dat ik echt in mijn eentje in bed ga liggen Netflixen op zo’n dag haha. Enne, wat super dat je steeds bewuster daarmee om gaat zeg. Wat voor stage loop je?

  3. Wij Opa en ik Oma, wensen je een fijn Kerstfeest en een Goed en Gezond 2015.
    Maak het gezellig.
    Tot ziens en ik hoop spoedig.
    Liefs van ons.

  4. Ik hoop, dat je dierbaren het lezen, van die ketting! Wie weet?
    Ik ga zelf een rodekool klaarmaken, uit onze eigen tuin en meenemen naar mijn dochter. Wie kan er nog lekker ambachtelijk koken?
    En kipcarbonaadjes omdat de kleinkinderen het zo lekker vinden.
    Een overdreven vreetfeest wordt het niet bij ons. Gewoon: gezellig, hoop ik. Fijne dagen hoor, tante Corry

    1. We doen nooit aan dure cadeuas met kerst🙂 Gewoon een kleinigheidje. Vind ik ook leuker! Koop de ketting ooit nog wel voor mezelf. Lekker hoor. Ik maak pasta🙂 maar heb nog geen plannen met Kerst. Veel plezier!

      1. Wij deden vroeger nooit cadeautjes met Kerst.
        Misschien iets voor jullie zoals het Kerstpakket waar kleinigheidjes in zaten.
        Voor cadeautjes heb je Sinterklaasfeest.
        Ja die winkels, maar ik moet toch wel gaan.
        We hebben al Flappie in de vriezer.
        Verder gewoon eten hoor.
        ‘s-Morgens gaan we naar de Kerstdienst hier in de kerk.
        Dat is altijd zo mooi.

      2. Ja precies🙂 Het bekende kerstpakket ;D Dat was altijd leuk!
        Dit jaar ook niets aan Sinterklaas gedaan echt. Hoeft ook niet. Ja ik moet ook gewoon gaan als ik boodschapjes in huis wil hebben. Maar ik vind het achterlijk hoe mensen te keer gaan met de feestdagen haha. Hoezo economische crisis?
        Dank jullie wel voor het kerstkaartje trouwens🙂

        xxx

    1. Ooh de overvolle winkels was ik even vergeten!! Huiver!
      Vrijdag was het al ongelooflijk druk in de Albert Heijn, alsof het de laatste dag was dat er eten beschikbaar zou zijn. Cadeautjes vind ik ook niet nodig. Koop dan liever een kleinigheidje met een knipoog. Maar het is altijd leuk om een lijstje maken met dingen die je wilt. Hihihi.

Geef een reactie

