Kick the Bucket: Wat ik absoluut niet wil doen!

Het is heel populair op blogs om te schrijven over wat je nog wilt doen in je leven, het schrijven van een zogeheten ‘Bucket list’. Welke plekken wil je in je leven bezoeken? Welke films moet je gezien hebben? Welke boeken wil je lezen? Ga zo maar door. Het kunnen grote of kleine dingen zijn. Ik heb ook wel regelmatig zo’n lijst gedeeld met jullie. Maar laten we eens het omgekeerde doen: ik ga jullie mijn anti-bucket list delen. Dingen die ik nooit zou willen doen, plekken die ik nooit zou willen bezoeken, films die ik nooit zou willen zien en boeken die nooit zou willen lezen.

Een spin over mijn hand laten lopen:

Je kent die programma’s op televisie wel, waarbij bekende mensen allemaal debiele dingen doen, zoals wormen eten of een douche met afvalwater nemen zonder enige verklaarbare reden. Ik denk altijd dat ze gewoon aandacht tekort komen. Het zijn sowieso dingen die ik nooit zou willen doen. Maar het idee om vrijwillig een grote vogelspin (of iedere andere spin) over mijn hand of lichaam te laten lopen, vind ik ronduit verschrikkelijk. Op tv zag ik wel eens dat er dan mensen zijn die in een gesloten bak gaan liggen waar allemaal vogelspinnen in zitten. Wat een gestoord idee! Ik zou het niet doen, ook niet doen om mijn angst te overwinnen. Vroeger kwam ik wel eens op fantasy beurzen en dan waren er van die gekke mensen die het leuk vinden om kooitjes met spinnen tentoon te stellen. Ik liep er letterlijk een paar paden voor om zodat ik er niet langs hoefde te lopen. Het idee alleen al… (Ik heb expres geen foto van een spin neergezet. Lief van mij, he)

Bungeejumpen:

travel destinationsOok dat vind ik zo’n debiel iets. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dat leuk vinden. Ik word al weak in the knees als ik op de achtste verdieping van het flat bij mijn Opa en Oma staat. Waarom zou je je vrijwillig van een hoge brug af laten gooien? Nope, dacht het niet! Het zweet staat al in mijn handen als ik er aan denk en foto’s zie.

Orgaanvlees eten:

Als ex-vegetariër ben ik nog steeds niet echt fan van vlees eten. Het moet voor de vitamines, maar ik blijf er moeite mee hebben. Maar één ding wat ik echt nooit zou willen eten is, orgaanvlees. Toen ik bij de hema werkte, stond ik kokhalzend lever te snijden. Die geur vergeet ik nooit meer. Tja, laat de haggis maar voor wat het is. Ik moet er niet aan denken. 

Plekken die ik nooit zou willen bezoeken:

Islamitische Staat. Dat is niet echt een plek waar ik nu van zou zeggen: wanneer gaan we er naartoe op vakantie? Tenzij je zou gaan om mensen te helpen die slachtoffer zijn geworden van IS, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Je helpt dan je medemens.. Maar om het als toerist te gaan bezoeken (als dat überhaupt mogelijk zou worden), nee bedankt. Het was eigenlijk best lastig om een plek te verzinnen waar ik absoluut niet heen zou willen gaan voor een vakantie. Ik denk dat je mij niet zo snel zou aantreffen op van die Hollands campings waar iedereen Dries Roelvink muziek luistert en met zijn alle naar de bingo gaan😉.  Sorry stereotypering.

Films die ik nooit zou willen kijken:
Saw-1-Movies-Complete-Guide

Alles wat met horror te maken heeft. Ooit heb ik een stukje Saw gekeken en daar draaide mijn maag van om (oké, ik had toen net buikgriep. Misschien niet zo slim). Maar ik hou dus niet van horror films en zou ze nooit voor mijn plezier kunnen kijken. Die staan zeker wel op mijn anti-bucket list.

Boeken die ik niet wil lezen:

Had het mij vorige week gevraagd en dan had ik je gezegd dat ik het niet zou weten. Ik geef ieder boek wel een kans. Ja, oke je zal mij niet zo snel Vijftig Tinten Grijs zien lezen. Vorige week heb ik op aanrader een ‘Chicklit’ boek gehuurd. Het moest een heerlijk boek zijn. Nou, ik kan je zeggen: ik lees nooit meer een chicklit. Voor het eerst heb ik mij zitten oprecht irriteren aan het hoofdpersonage (ik werd er gewoon opgefokt van). “Help ik breek mijn nagel en ik moet er niet aan denken om een hak te breken”-tuthola’s. Joehoe, kunnen we ook gewoon normaal doen? Oké, Oké, ik mag niet over één kam scheren, maar het blijkt dat een groot deel van chicklits over zulke types gaan. Als ik het verkeerd heb dan moet je het zeggen. Nee, dat was dus duidelijk niet aan mij besteed!😉 Tja, mijn leeslijst op de middelbare school bestond hoofdzakelijk uit boeken van Harry Mulisch. Dat is even wat anders…

Eigenlijk was het nog lastiger om een anti-bucket list te schrijven dan ik had gedacht. Ik vond het wel leuk om een stil te staan bij die dingen. Het idee kwam van The Daily Post – een blog die jou inspiratie kan geven wanneer je even niet meer weet waarover je moet schrijven. Dit is mijn niet al te interessante lijst. Mijn vraag aan jou: wat is jouw anti-bucket list?

11 gedachtes over “Kick the Bucket: Wat ik absoluut niet wil doen!

  1. Jij hebt de zelfde afkeer zoal de spinnen en ook het orgaanvlees.
    Zo eet ik ook geen biefstuk die nog rood is aan de binnenkant en waar het bloed uitloopt.
    En zo meer van wat jij opnoemt.
    We hoeven gelukkig geen dingen te doen waar we een tegenzin in hebben.
    Denk maar eens aan insecten eten, brrrrrrr.

  2. This is such as great idea Louise. its so easy to say “I want to do this or I want to do that”, but to say what you wouldn’t want to do is, as I’ve found, very difficult indeed. I’ve had a go and this is my list so far:

    1) Handle a snake. Snakes are the work of the devil. They can unlock their jaws to fit bigger food inside them. They slither. They are evil. St Patrick had the right idea when he cast out all snakes from Ireland. Make all snakes extinct. I don’t care, they serve no good purpose, death to the snakes!! (Did I mention they are evil?)

    2) Go to a fashion show. I find fashion shows and the people around them quite totalitarian. “You must wear this as its the latest fashion and if you don’t you can’t be part of the cool collective” – this seems to be the message. You must be thin is another message from the fashion industry, and I detest this. It makes people feel bad about their body image and has a slight Nazi, ideological, Aryan purity feel about it. How many black women have been on the front of Vogue magazine – two? The fashion industry is sinister. Wear what you want and how you want. (Did I mention they are evil?)

    3) Vote in another EU election. By the time of the next EU election the UK will hopefully have voted to come out in the Referendum planned for 2017. Fingers crossed!! (Love Europe, hate the EU).

    4) Books I do not want to read: anything by Russell Brand – self obsessed narcissist.

    5) Watch a horror film. Why would anyone want to make themselves feel frightened? Life is frightening enough without adding bad things to it.

    6) Go to a 1Direction concert. I went with my sister to an S Club 7 concert in the early 2000’s – put off for life.

    7) Go on another 18-30 type holiday. I went on one in 1994 to Ibiza. It was meant to last 7 days. I flew back on the third day. The only good thing was the music. The excessive drinking and debauchery is not human somehow. Again it goes against any self respect that one has for themselves.

    1. Haha that 18-30 holiday is something I wouldnt like to do as well. Going to Ibiza, no thank you!

      It is indeed hard to come up with things you dont want to do.

  3. hahaha…… Erg leuk deze anti-bucketlist.
    Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat bungeejumpen toch wel iets bijzonders is geweest. Een hele mooie manier om jezelf tegen te komen.
    Na deze sprong heb ik voor het eerst van m’n leven een echte adrenaline rush gehad. Ik had echt het gevoel alsof ik de hele wereld aankon.
    Zou ik het de volgende keer weer doen? Neuh… Ik heb niet de drang om het op te zoeken..

    Groeten Eelco

    1. Hoi Eelco,

      Echt waar? Waar heb je dat gedaan? Echt knap dat je dat durfde zeg. Mij niet gezien! Kan me voorstellen dat je inderdaad gigantische adrenaline rush krijgt!

  4. Heel verstandig om niet te bungee-jumpen, bijna alle buitensportverzekeringen sluiten het uit en daar hebben ze vast een goede reden voor.

    Op mijn anti-bucket-list staan sommige dingen die vroeger op de bucket-list stonden maar die ik nu niet meer zou willen doen.

    * Een parachute-sprong maken;
    * Reizen door Zuid-Amerika, Afrika, Azië met uitzondering van Japan en Rusland;
    * Leren omgaan met een naaimachine;
    * Full-time werken/carrière maken;
    * Kookcursus volgen;
    * Mensen leren begijpen;
    * Een boek schrijven;
    * Normaal gevonden worden;
    * Leren programmeren in iOS;
    * De Elfstedentocht afleggen per kajak.

    De anti-bucketlist kan heel bevrijdend werken. Zet er alles op wat je ooit van jezelf moest en waarvan je nu durft te zeggen: nee, het hoeft niet meer. Ik ben niet levensmoe hoor: de bucket-list is langer!

Geef een reactie

