Reizen: Herinneringen voor het leven

Iedere dag denk ik wel aan een van de reisjes die ik heb gemaakt. Ik ben dan (nog) niet naar verre bestemmingen geweest, maar dat maak niet uit. Ik put best veel energie uit de leuke dingen die ik meemaak als ik een nieuwe plek bezoek. Of dat nu alleen is of met reisgenootjes. Het is één van de redenen waarom ik zo graag wegga: ik put er zoveel energie uit ook al ben weer terug in het oude vertrouwde Nederland. Op een of andere manier is reizen echt onbetaalbaar, want je maakt herinneringen die je de rest van je leven met je meedraagt. Vooral als ik weer ontzettend veel zin heb om weg te gaan, denk ik extra veel aan de leuke dingen die ik heb gedaan. Ik keek net naar wat vakantiefoto’s en moest dit even met je delen. Dit zijn momenten waar ik graag aan terugdenk:

2013-07-29 12.25.00Een lang verwachte droom kwam in 2013 uit. Ik besloot in m’n eentje naar Schotland te gaan en de Highlands te bekijken.

2013-07-29 12.51.31-1

Glen Coe. Wauw, wat gaaf was dat. Ik denk nog vaak aan het moment dat we de Three Sisters benaderden met de gids. Jammer genoeg was de tour niet zo’n succes vanwege de gids, maar dat ben ik grotendeels wel vergeten als ik deze foto’s zie. Voor een telefoon foto not bad, aye?😉
IMG_0609Ik ga even verder terug in de tijd. 2011. Een andere grote droom: Ierland bezoeken. Dat deed ik na m’n eerste jaar geschiedenis samen met Merel. We deden een tour door Wicklow Mountains National Park. Ik was nog niet hersteld van m’n Pfeiffer en wat was ik kapot. Maar ohhhhh, Ierland maakte het helemaal goed! 

cemNog meer Wicklow!

IMG_54882012. Mijn allereerste bezoek aan Berlijn. Met de studievereniging. Ik was gelijk verliefd op de stad. We zijn nog naar een dansavond geweest, gewoon om te kijken. Uiteindelijk “danste” ik einde van de avond de tango met de meneer in het midden onderaan op de foto. Awkward!

IMG_5341Nog meer Berlijn. Samen met Merel.

IMG_3787

Vorig jaar april besloot ik last minute naar Engeland te gaan. Ik bezocht een fotograaf die ik al een aantal jaar kende via Twitter. Jonathan. Ik was altijd welkom bij hem en Kamila. Nou daar ging ik. Alleen naar een plaatstje vlakbij Hull om een weekend Yorkshire te bezoeken. Als gevolg maakte ik gelijk vrienden voor het leven🙂  Dit was in York!

IMG_4417

Een maand later ging ik last-minute terug naar Berlijn. Een rondtrip met Jaco. Drie dagen genieten van alles wat Berlijn te bieden heeft. We spraken af met Emma en Kees die in Berlijn wonen en ik nam een survival pakket (lees drop en magazines) mee voor ze. Deze foto’s omschrijven wel het weekend!

IMG_5355

Weer terug in Yorkshire in de zomer van 2014. Tien dagen relaxen en genieten van goed gezelschap. Tja, Groot-Brittannië en Ierland overstemmen wel😉 Maar can’t help it. Het zijn prachtige landen om te bezoeken.
2014-08-18 17.02.14En een aantal weken later bezocht ik voor de vierde keer Berlijn. Een betere afsluiter van mijn vakantie had ik niet kunnen hebben. Geweldig weer, de geschiedenis die je op kunt snuiven, weer nieuwe plekken ontdekt, lekker eten en een geweldige atmosfeer.

Good memories! En ik ben weer even terug als ik die foto’s bekijk. Terwijl ik deze blogpost schreef, kwam ik ook foto’s tegen die ik maakte in Alanya, Turkije. Aangezien de foto’s niet echt een succes zijn en ik zelf ook niet, laten we die foto’s maar even voor wat ze zijn. 

Denk jij ook vaak terug aan je reisjes en wat is een herinnering die jij koestert? 

Geef een reactie

